ویرایش محتوا

تست MMPI در اصفهان

تست MMPI در اصفهان، یک آزمون روان شناسی است که با عنوان تست شخصیت مینه سوتا (MMPI) در اصفهان نیز شناخته می شود. این تست اولین بار در سال 1943 توسط انتشارات دانشگاهی به همین نام منتشر شده است و اکنون به عنوان یکی از آزمون استاندارد برای دو گروه بزرگسالان و نوجوانان درنظر گرفته می شود. کاربردهای مختلفی برای استفاده از آزمون MMPI وجود دارند که از مهم ترین آنها می توان به غربالگری و گزینش نیروی کار و پرسنل در رده های شغلی حساس اشاره کرد. در ادامه با مرکز مشاوره بصیرت نوین همراه باشید تا به معرفی این آزمون، انواع، ویژگی ها و کاربردهای آن بپردازیم.

تست MMPI در اصفهان چیست؟

تست MMPI در اصفهان، یک آزمون روان شناختی است که مخفف عبارت Minnesota Multiphasic Personality Inventory به معنای “پرسشنامه شخصیت چند مرحله ای مینه سوتا” می باشد. امروزه بسیاری از کارفرمایان برای اطمینان از توانایی ها و سلامت ذهنی کارکنان خود، از این مدل آزمون های شخصیتی استفاده می کنند. نتایج این تست ها می توانند برای شناخت آسیب های روانشناسی در شخصیت افراد مورد استفاده قرار گیرند.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

به این نکته توجه کنید که تست شخصیت مینه سوتا (MMPI) در اصفهان یک آزمون عمومی و ساده برای روان سنجی شما نیست. بلکه این تست باید توسط یک روانشناس و فرد متخصص انجام شده و نتایج آن برای شما تفسیر شود. کاربردهای مختلفی را می توان برای این آزمون بیان کرد که عبارتند از:

  • تعیین حضانت فرزند.
  • تعیین وضعیت هوشی در موسسات آموزشی.
  • تعیین وضعیت سلامت ذهنی برای استخدام در مراکز خصوصی و دولتی.
  • برنامه های بررسی سوء مصرف مواد.
  • برنامه های تعیین وضعیت سلامت روانی فرد.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  تست هوش کودکان (وکسلر) در اصفهان

امروزه به واسطه نتایج کاربردی تست شخصیت مینه سوتا (MMPI) در اصفهان، بسیاری از سازمان های معتبر از آن برای تعیین مشکلات روانشناسی و پیش بینی رفتار افراد استفاده می کنند. این مورد به ویژه در استخدام موقعیت های حساس نظیر مدیران، قضات، مراکز حساس مانند سازمان و صنایع هسته ای، نیروهای پلیس و اطلاعات به کار گرفته می شود. شما می توانید برای انجام تست شخصیت مینه سوتا در اصفهان، به صورت حضوری به مرکز مشاوره بصیرت نوین مراجعه کنید.

ساختار آزمون MMPI چگونه است؟

برای آنکه بیشتر با تست MMPI در اصفهان به طور کامل آشنا شوید، بهتر است ساختار آزمون و مقیاس های آن را بشناسید. در کل آزمون MMPI شامل 10 طبقه بندی است که هرکدام مربوط به شرایط روانشناختی خاصی می باشند. این مقیاس ها عبارتند از: خود بیمار پنداری، افسردگی، هیستری، انحراف روانی – اجتماعی، زنانگی / مردانگی، پارانویا، ضعف روانی، شیزوفرنی یا اسکیزوفرنی، هیپومانیا، درونگرایی اجتماعی. همچنین ممکن است مواردی همچون استفهام، دروغ، ندرت وقوع، حالت تدافعی نیز وجود داشته باشند. هربخش از تست شخصیت مینه سوتا در اصفهان شامل ده ها سوال مختلف می باشد که لازم است به دقت به آنها پاسخ واقعی بدهید.

آشنایی با تست MMPI در اصفهان

انواع تست MMPI در اصفهان کدامند؟ 4 مدل اصلی آن

به طور کلی، 4 مدل تست MMPI در اصفهان وجود دارند که جامعه هدف آنها، بیشتر افراد در جامعه را در برمی گیرند. 3 مورد از این نوع تست مربوط به افراد بزرگسال و 1 مورد مربوط به نوجوانان است که عبارتند از:

  • MMPI-2: اولین مورد از انواع تست MMPI، مربوط به آزمون MMPI-2 می شود که در مجموع شامل 567 سوال می باشد. این سوالات هرکدام دارای پاسخ صحیح و غلط هستند. MMPI-2 به عنوان قدیمی ترین نوع تست شخصیت مینه سوتا (MMPI) در اصفهان و جهان به شمار می آید. با این حال، همچنان بیشترین کاربرد را دارد. به همین خاطر، ممکن است در بسیاری از مراکز مشاوره و روانشناسی یا حتی در هنگام استخدام با آن مواجه شوید. مدت زمان موردنیاز برای انجام این آزمون، در حدود 60 تا 90 دقیقه است.
  • MMPI-2-RF: از آنجایی که مدل اول قدیمی است، در سال 2008 فرم بازسازی شده این آزمون منتشر شد که در آن از یک رویکرد متفاوت برای نتیجه گیری استفاده می کند. در این حالت، تعداد سوالات به عدد 338 کاهش یافته و داوطلبان می توانند در مدت زمان 35 – 50 دقیقه آن را انجام دهند.
  • MMPI-3: این مدل از تست MMPI در اصفهان، آخرین بروزرسانی است که می توانید برای این آزمون درنظر بگیرید. در این نسخه، مدل آزمون تا حد بسیار زیادی براساس MMPI-2-RF است که اساس آن بر داده ها و ارزش های هنجاری می باشند.
  • MMPI-A: این مدل تست در سال 1992 برای نوجوانان طراحی شده است که می توانید از آن برای کاربری های مختلفی استفاده کنید. از جمله می توان به شناسایی مشکلات رفتاری، شخصی و یا اجتماعی در این افراد استفاده کرد. به طور معمول، بازه سنی که این نوع تست شخصیت مینه سوتا (MMPI) در اصفهان برای نوجوانان به کار می رود، در حدود 14 – 18 سال درنظر گرفته می شود.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  تماس با ما

در مرکز مشاوره بصیرت نوین، امکان شرکت در تست شخصیت مینه سوتا در اصفهان فراهم شده است. در صورت هرگونه پرسش و ابهام، می توانید سوالات خود را در بخش کامنت ها و یا از طریق چت آنلاین (گزینه پایین سمت راست صفحه) با مشاورین ما درمیان بگذارید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

انواع آزمون MMPI در اصفهان

پرسش های متداول

در انتها به برخی از پرسش های متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به تست MMPI در اصفهان داشته باشید می پردازیم که به شرح زیر می باشند:

  • جدول مقیاس های تست MMPI در اصفهان برای حالت بالینی چگونه است؟
عدد مخفف نام کامل تعداد سوالات
1 Hs خودبیمارانگاری (هیپوکندریا) 32
2 D افسردگی 57
3 Hy هیستری 60
4 Pd انحراف روانی 50
5 MF مردانی / زنانگی 56
6 Pa پارانویا 40
7 Pt روان پریشی 48
8 Sc روان گسیختگی 78
9 Ma هیپومانیا 46
10 Si اجتماعی / درونگرایی 69
  • هدف از اجرای تست شخصیتی MMPI چیست؟

برخی از مهم ترین اهدافی که می توان برای اجرای این آزمون به آن اشاره کرد عبارتند از: مشاوره خانواده، شناخت دقیق شخصیت فرد مقابل، انتخاب بهترین درمان، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره برای امور قضایی و استخدام.

  • چرا تست شخصیت مینه سوتا در اصفهان مهم است؟
این مطلب را هم مطالعه کنید :  تست نئو در اصفهان

دلایل مختلفی را می توان برای این موضوع بیان کرد اما مهم ترین مورد، تشخیص اختلالات روان شناختی و درک دقیق ویژگی های فردی طرف مقابل است.

پرسش های متداول در مورد تست MMPI در اصفهان

دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©