ویرایش محتوا

تست نئو در اصفهان

تست نئو در اصفهان که امروزه از آن با عنوان Big Five نیز یاد می شود، یک آزمون روانشناسی به منظور بررسی ویژگی های شخصیت افراد است. این نوع تست ممکن است با برچسب های مختلفی شناخته شود که از آن جمله می توان به OCEAN یا CANOE اشاره کرد. در ادامه به بررسی این تست و ساختار کامل آن می پردازیم.

تست نئو در اصفهان چیست؟ + کاربرد آن

یکی از آزمون هایی که می توانید از آن برای درک عمیق تر شخصیت و خودشناسی خود استفاده کنید، تست نئو در اصفهان است. در این تست، 5 شاخص اصلی مورد ارزیابی قرار گرفته می شود که عبارتند از: برون گرایی (E)، مسئولیت پذیری یا وجدانی بودن (C)، توافق پذیری (A)، رنجش روان یا پایداری هیجان (N) و ذهنیت باز و اشتیاق نسبت به تجربیات جدید (O). این موارد به عنوان پنج عامل بزرگ در شخصیت افراد درنظر گرفته شده اند که می تواند در روان درمانی و درک شایستگی های شما کمک کند.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

تاریخچه شکل گیری تست شخصیت شناسی نئو در اصفهان، به سال های 1961 و سال 1980 باز می گردد. در این سال ها، ایده ای برای ارزیابی کاندیداهای شغلی در یک مرکز نیروی هوایی آمریکا توسط محققین این بخش مطرح شده بود که 19 سال بعد، توسط 2 محقق دیگر به عنوان یک تست روان شناسی معرفی شد. از آنجایی که این تست در حالت اولیه خود، تنها 3 عامل بزرگ در شخصیت را درنظر گرفته بود، با عنوان اختصاری NEO-I نام گذاری می شود.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  7 راهکار افزایش ساعت مطالعه

از جمله مهم ترین کاربردهایی که می توان برای تست نئو در اصفهان بیان کرد، می توان گفت:

  • استفاده از تست نئو که می تواند در مشاوره ازدواج و شناخت طرفین موثر باشد.
  • استفاده از تست نئو در استخدام یا ارتقا شغلی برای کارمندان و مدیران.
  • درک میزان افسردگی فرد و امید به زندگی او.
  • سطح وسواس و استرس در زندگی فرد.
  • چشم انداز کاری و رفتاری فرد در آینده.
  • پیش بینی رفتار و عملکرد فرد در موقعیت های اجتماعی مختلف.

آشنایی با تست شخصیت شناسی نئو در اصفهان

مقیاس ها و نمره دهی در تست شخصیت نئو چگونه است؟

مقیاس و نمره دهی برای تست نئو در اصفهان، شامل 240 سوال و 5 بخش است. هرکدام از این 5 بخش، شامل زیر قسمت هایی (به تعداد 6 زیر بخش) هستند که به آنها، 8 سوال اختصاص داده می شود. شیوه پاسخگویی به این آزمون، بدین صورت است که هر فرد می تواند یک طیف 5 درجه ای از حالات کاملا مخالفم، مخالفم، خنثی، موافقم و کاملا موافقم را در پاسخ ارائه نماید. برای پاسخگویی به این آزمون، لازم است حتما به همه سوالات پاسخ داده و آن را بدون جواب باقی نگذارید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

با توجه به پاسخ هایی که برای هر سوال در هر زیر بخش از تست شخصیت شناسی نئو در اصفهان درنظر گرفته می شود، یک نمره بدست می آید که می تواند شخصیت فرد را تفسیر می کند. نمرات در هر بخش، یک منحنی را شکل می دهند که آنها را در محدوده ویژگی های خاصی قرار می دهد. برای تفسیر نتایج، می توان از تصویر زیر و توضیحات مشاور استفاده کرد. شما کاربران می توانید برای آشنایی با تست نئو در اصفهان و شیوه انجام آن در مرکز مشاوره بصیرت نوین، از طریق گزینه چت در قسمت پایین سمت راست اقدام کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره کارشناسی ارشد

تفسیر آزمون نئو در اصفهان چگونه است؟

آشنایی با ساختار آزمون تست شخصیت شناسی نئو در اصفهان

همانطور که در متن قبل بیان کردیم، تست نئو در اصفهان شامل 5 بخش کلی است که هر کدام دارای زیر بخش هایی می باشند. اگر بخواهیم ساختار این آزمون و سوالات آن را برای شما در قالب یک چارت نمایش دهیم، می توان به شکل زیر اشاره کرد:

عدد بخش اصلی زیر بخش تعداد سوال زیر بخش
1 برون گرایی (Extraversion) صمیمیت 6 سوال
جمع گرایی 6 سوال
قاطعیت 6 سوال
فعالیت 6 سوال
هیجان خواهی 6 سوال
هیجان های مثبت 6 سوال
2 توافق پذیری (Agreeableness) اعتماد 6 سوال
صداقت (سادگی) 6 سوال
نوع دوستی 6 سوال
تبعیت 6 سوال
تواضع 6 سوال
دل رحمی 6 سوال
3 وظیفه شناسی (Conscientiousness) شایستگی 6 سوال
نظم 6 سوال
وظیفه شناسی 6 سوال
تلاش برای موفقیت 6 سوال
پیگیری (نظم درونی) 6 سوال
احتیاط در تصمیم گیری 6 سوال
4 رنجش روان یا پایداری هیجان (Neuroticism) اضطراب 6 سوال
خشم 6 سوال
افسردگی 6 سوال
خود آگاهی 6 سوال
تکانش گری 6 سوال
آسیب پذیری به استرس 6 سوال
5 تجربه گرایی (Openness) تخیل 6 سوال
زیبایی شناسی 6 سوال
عواطف 6 سوال
کنش ها 6 سوال
دیدگاه ها 6 سوال
ارزش ها 6 سوال

اگر قصد انجام تست نئو در اصفهان را دارید، می توانید این کار را به صورت حضوری در مرکز مشاوره بصیرت نوین انجام دهید. این مجموعه، ارائه دهنده مشاوره های روان شناسی با انواع تست ها از جمله تست نئو، وکسلر، گودیناف و MMPI می باشد.

آشنایی با انواع تست شخصیت شناسی نئو در اصفهان

پرسش های متداول

حال که به صورت اجمالی با تست نئو در اصفهان آشنا شدید، لازم است به برخی از پرسش هایی که ممکن است شما کاربران داشته باشید بپردازیم که عبارتند از:

  • جامعه هدف آزمون تست نئو شامل چه کسانی می شود؟
این مطلب را هم مطالعه کنید :  نقش مشاوره تحصیلی آنلاین و انواع آن چیست؟

این آزمون برای کسانی استفاده می شوند که در سنین بعد از بلوغ قرار دارند. همچنین محدودیتی از نظر جنسیتی در آن وجود ندارد و همه مردان و زنان می توانند از آن استفاده کنند.

  • تفسیر های آزمون تست نئو چگونه انجام می شوند؟

با توجه به تصویری که در این مقاله قرار داده شده است، شما می توانید تفسیری از شیوه تعامل شخصیت فرد داشته باشید. این تفسیر، اطلاعاتی را در مورد کنترل خشم، شیوه سلامت، شیوه کنترل خویشتن، شیوه تعامل ها، علاقه ها، شیوه یادگیری، نگرش ها، شیوه دفاعی، شیوه فعالیت، یادگیری و نیز کاراکتر ارائه می نماید.

  • دلایل اهمیت انتخاب تست شخصیت شناسی نئو در اصفهان چیست؟

دلایل مختلفی را می توان در پاسخ به این پرسش بیان کرد که مهم ترین آن، پوشش دادن بسیاری از جنبه های روانشناسی و اخلاقی افراد است. در نتیجه، آزمون می تواند ویژگی های فردی انسان ها را به صورت نسبی و تا حد خوبی مشخص کند. همچنین این آزمون محدود به فرهنگ خاصی نیست و می تواند برای همه انسان ها در سراسر جهان استفاده شود.

پرسش های متداول راجع به تست نئو در اصفهان

دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©