ویرایش محتوا

مشاوره بیش فعالی کودک | مشاوره بیش فعالی در اصفهان

بصیرت نوین؛ مرکز مشاوره بیش فعالی در اصفهان

بصیرت نوین یک مجموعه‌ی حرفه ای با کادری مجرب است که محوریت فعالیت آن مشاوره کودکان بیش فعال در اصفهان می‌باشد. اگر شما هم به عنوان والدین کودک نسبت به بیش فعالی او دچار تردید هستید و به دنبال مشاوره بیش فعالی در اصفهان می‌گردید، مرکز درمانی بصیرت نوین آماده خدمت رسانی به شما است. ما در مجموعه خود خدمات دیگری نظیر مشاوره لکنت زبان در اصفهان نیز داریم. متخصص گفتار درمانی کودکان اصفهان در تیم ما حضور دارد تا تمامی دغدغه های شما را در مورد وضعیت سلامت فرزندتان رفع کند. در ادامه قصد داریم اطلاعاتی را در خصوص اختلال بیش فعالی کودکان با شما در میان بگذاریم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید. اختلال بیش فعالی- نقص توجه را ممکن است با نام ADHD  دیده باشید. در حقیقت ADHD  یکی از رایج ترین اختلالات تکاملی عصبی محسوب می‌شود‌.

نشانه های بیش فعالی کودکان

کودکانی که مبتلا به اختلال یاد شده هستند معمولا در خصوص رفتارهای ناگهانی و سریع خود کنترل لازم را ندارند. این کودکان بدون اینکه به عواقب کارشان فکر کنند دست به عمل می‌زنند و بیش از حد نرمال فعالند. کسانی که اختلال بیش فعالی آنان از نوع شدید است در غالب موارد با دوستان، همکلاسی ها و… دچار مشکل می‌شوند. این کودکان معمولا بیش از حد معمول رویاپردازی می‌کنند. بسیار فراموشکار هستند. مدام در حال دست و پا زدن و بی قراری‌ می‌باشند. زیاد حرف می‌زنند. از روی بی دقتی مرتکب اشتباهات زیادی می‌شوند. در برابر وسوسه های شرورانه توان مقاومت ندارند. با دیگران کنار نمی‌آیند و اهل قانونمندی و رعایت نوبت و… نیستند. ویژگی های اولیه این اختلال تا قبل از ۱۲ سالگی معمولا خود را نشان می‌دهد. البته این علائم و ویژگی ها در برخی از موارد در سن ۳ سالگی قابل مشاهده است‌. مجموعه بصیرت نوین به عنوان بهترین مرکز درمانی بیش فعالی در اصفهان می‌تواند یاری گر شما در این مسیر باشد.

عوامل تسریع کننده وقوع بیش فعالی

در این بخش درمانگران بصیرت نوین و متخصصین مشاوره بیش فعالی در اصفهان عوامل تسریع کننده بیش فعالی را برای شما شرح می‌دهند. گاهی اوقات برخی از عوامل، وقوع بیش فعالی کودکان را تسریع می‌کنند. اگر خویشاوندان کودک مثل پدر، مادر، خواهر، برادر و… مبتلا به ADHD  باشند، احتمال این که او هم دچار این اختلال شود، زیاد است. در برخی پژوهش ها نشان داده شده زمانی که فرد در معرض سموم محیطی مثل سرب که در رنگ و لوله های ساختمان های قدیمی یافت می‌شود قرار گیرد، ممکن است به اختلال بیش فعالی- کمبود توجه مبتلا شود. مادرانی که در دوران بارداری خود به مصرف الکل، سیگار و… روی می‌آورند ممکن است فرزندانی را متولد کنند که بیش فعالی در آن‌ها مشاهده شود. تولد زودرس نوزاد هم از دیگر خطراتی است که می‌تواند عملکرد عادی کودک را دچار اختلال کند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  اختلالات یادگیری و درمان آن در کودکان به چه صورت است؟

برخی معتقدند که شکر و شیرینی جات جزء عواملی است که منجر به بیش‌فعالی می‌شود. البته جا دارد اشاره کنیم که مدرک قابل استنادی در حال حاضر برای این مورد وجود ندارد. اما در هر حال مصرف مواد قندی نظیر شکر باید محدود و کنترل شده باشد. یکی از چیزهای مضری که برای جلوگیری از اختلال بیش فعالی کودکان باید محدود شود، استفاده از تلویزیون است. عوامل محیطی و اجتماعی مثل مشکلات و اختلافات خانواده، مشکلات مالی و… نیز می‌توانند در بروز اختلال موثر باشند. البته این‌ موارد بیشتر شدت اختلال را افزایش می‌دهند و نمی‌توان آن‌ها را به صورت مستند و محکم دلیل وقوع اختلال دانست. بسیاری از عوامل و خطراتی که ایجاد کننده اختلال ADHD  هستند، هم‌چنان ناشناخته باقی مانده اند. اما با این وجود زایمان‌های زودرس، وزن پایین نوزاد هنگام تولد و آسیب های مغزی را هم‌چنان می‌توان به عنوان عوامل موثر در بروز اختلال دانست.

تشخیص انواع اختلال بیش فعالی در کودکان توسط تیم بصیرت نوین

تشخیص انواع اختلال بیش فعالی در کودکان توسط تیم بصیرت نوین انجام می‌شود‌. جا دارد به این مورد اشاره کنیم که با توجه به قوی تر بودن برخی از علائم در بعضی کودکان، اختلال بیش فعالی در ۳ دسته بندی مختلف قرار می‌گیرد که در ادامه توضيحات آن را مطرح می‌کنیم. اختلال بیش فعالی ممکن است از نوع Inattentive  یا بی توجهی باشد. در این شکل از اختلال برای کودک برخی از امور مثل این که یک کار را به صورت نظم یافته انجام دهد و آن را به نقطه‌ی پایان برساند، دشوار است‌. در واقع اگر کاری را طبق یک دستورالعمل مشخص به کودک خود بسپارید، پیروی کردن از جزئیات آن دستورالعمل برایش سخت خواهد بود. کودکانی که از پس جزئیات کارهایی که به آن‌ها سپرده شده بر نمی‌آیند، به راحتی توجهشان منحرف می‌شود.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره لکنت زبان کودکان در اصفهان

نوع دیگر اختلال ممکن است از نوع بیش فعالی- تکاملی باشد‌. اگر کودک چنین وضعیتی داشته باشد، معمولا خیلی صحبت می‌کند و بی قراری مداوم در رفتارهای او دیده می‌شود. حتی این کودکان برای غذا خوردن و یا انجام دادن تکالیف مدرسه و مهد کودک خود هم نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی بنشینند. اگر کودک در سنین پایین قرار داشته باشد مدام بالا و پایین می‌پرد یا اینکه در حال دویدن است. کودکان در این اختلال روی رفتارهای خود کنترلی ندارند. ممکن است وسط صحبت های دیگران بپرند یا این که وسط حرف دیگران، صحبت آن‌ها را قطع کنند‌. نوع سوم اختلال بیش فعالی ترکیبی است. همان‌طور که از اسم این نوع اختلال مشخص است، یعنی این که علائم نوع اول و دوم به صورت ترکیبی در کودک دیده می‌شوند. البته علائمی که به آن‌ها اشاره کردیم ثابت نیستند و با گذر زمان ممکن است شاهد تغییر آن‌ها باشیم.

خدمات درمان و مشاوره بیش فعالی در اصفهان

اگر به دنبال یک مرکز مشاوره درمان بیش فعالی در اصفهان هستید، ما در مجموعه بصیرت نوین کنار شما هستیم. درمان اختلال بیش فعالی در کودکان امکان پذیر است‌ و بهتر است که این کار با ترکیب روش های مختلف درمانی و دارویی انجام پذیرد. کودکانی که در رده‌ سنی ۴-۵ سالگی هستند، توصیه می‌شود که به جای دارو درمانی از رفتار درمانی برای بهبود آن‌ها استفاده شود. اولین و کاربردی ترین راه، رفتار درمانی با محوریت آموزش والدین است‌‌. ممکن است برای شما هم سوال ایجاد شود که کدام یک از روش‌های درمانی نتیجه‌ی بهتری را برای فرد رقم می‌زنند. این موضوع کاملا وابسته به خود کودک و خانواده او است.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  نحوه ارتباط با کودک

در مجموعه بصیرت نوین تشخیص این که آیا کودک بیش فعال است یا خیر در مراحل مختلفی انجام می‌شود. هیچ گونه آزمایش واحدی برای تشخیص قطعی اختلال بیش فعالی وجود ندارد. زیرا برخی دیگر از اختلالات نظیر افسردگی، اضطراب، مشکلات خواب و..‌‌. هم می‌توانند علائم مشابهی داشته باشند. یکی از مراحلی که برای تشخیص اختلال بیش فعالی به کار می‌رود انجام معاینات پزشکی از جمله تست های بینایی و شنوایی است. برای این کار معمولا درمانگر یک چک لیست در دست خود دارد و از آن برای ارزیابی کردن وضعیت کودک و هم‌چنین سوابق او در مهد کودک، مدرسه و… استفاده می‌کند. برنامه های درمانی کودکان بیش فعال گاهی اوقات با ایجاد تغییرات خاصی در سبک زندگی کودک و خانواده او همراه است. در این برنامه های دقیق نظارت های جدی و پیگیری های لازم از سوی درمانگر صورت می‌گیرد.

پیشنهادات مرکز مشاوره بیش فعالی در اصفهان برای دوران درمان کودک

چند پیشنهاد از سوی مرکز مشاوره بیش فعالی در اصفهان برای دوران درمان کودک را مطرح می‌کنیم. پس از اینکه رفتار درمانی، دارو درمانی یا ترکیبی از این روش ها را به پیشنهاد درمانگر شروع کردید، باید شرایطی را فراهم کنید که فرزندتان ارتباط بهتری با فرایند درمان پیدا کند. در گام اول سبک غذایی خود را به سمت سالم خوری پیش ببرید. مصرف میوه، سبزیجات، منابع پروتئینی مخصوصا پروتئین های گیاهی را در برنامه خود بگنجانید. از مصرف فست فود و غذاهای پرچرب پرهیز کنید. برای فرزند خود فعالیت های بدنی روزانه با مشورت مربی و درمانگر که مناسب سن او است را در نظر بگیرید‌‌‌. خواب شبانه‌ی کودک باید کامل باشد‌‌‌. بنابراین سعی کنید موقعیت یک خواب آرام را برای کودک خود فراهم کنید. علاوه بر موارد مذکور مدت زمان استفاده از ابزارهای هوشمند مثل گوشی، تبلت، تلویزیون و… را تحت کنترل خود قرار دهید.

 

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©