ویرایش محتوا

مشاوره لکنت زبان کودکان در اصفهان

معرفی خدمات بصیرت نوین در زمینه گفتار درمانی

امروز قصد داریم به معرفی خدمات مجموعه بصیرت نوین بپردازیم. تیم ما در زمینه‌ی مشاوره لکنت زبان کودکان در اصفهان مشغول فعالیت است. اگر به دنبال متخصص گفتار درمانی کودکان اصفهان هستید، با ما در تماس باشید تا در این مسیر همراه شما باشیم. در مقدمه‌ی بحث یک سری توضیحات را در زمینه لکنت زبان مطرح می‌کنیم. عارضه‌ی لکنت زبان طبق آمارهایی که وجود دارد در بین ۵ تا ۱۰ درصد از کودکان رخ می‌دهد. البته در مورد بزرگسالان هم مسئله‌ی لکنت بیش از ۳ میلیون از جمعیت این گروه را پوشش می‌دهد. لکنت زبان همواره با یک سری از علائم همراه است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت‌. واضح ترین علامتی که در کودکان مبتلا ممکن است مشاهده کنید، تکرار یک هجا از کلمه‌ای حین گفتن آن است.

همچنین افرادی که دچار عارضه‌ی لکنت زبان هستند، صداهای خاص کلمات را در زمان ادا طولانی می‌کنند. زمانی که فرد یک جمله را بیان می‌کند، توقف طولانی برای جمله بعدی خواهد داشت. معمولا کودکان وقتی سعی می‌کنند که به صورت جمله حرف بزنند، ناامید می‌شوند. حین صحبت لرزش لب یا تنش دارند. در محیط های عمومی و اجتماعی این مشکل خود را به شکل پر رنگ تری نشان خواهد داد‌‌. لکنت زبان در دوران کودکی نسبت به دوران بزرگسالی شایع تر است. علائم لکنت ممکن است تا سنین بالاتر هم ادامه پیدا کند‌. کسانی که سابقه لکنت زبان در خانواده خود دارند ممکن است بیشتر در معرض ابتلاء به این عارضه قرار گیرند. اگر فکر می‌کنید خودتان یا فرزندتان با عارضه‌ی لکنت زبان دست و پنجه نرم می‌کند، می‌توانید برای مشاوره لکنت زبان کودکان در اصفهان به مجموعه بصیرت نوین مراجعه کنید.

علائم شایع لکنت زبان

به کمک تیم مشاوره لکنت زبان کودکان در اصفهان به علائم شایع لکنت در کودکان می‌پردازیم‌. لکنت زبان یک اختلال گفتاری به شمار می‌آید که باعث می‌شود فرد برای صحبت کردن، ادای صداها، هجاء‌ها و… کلمات را تکرار یا طولانی کند. یا اینکه به صورت مداوم صحبت های خود را قطع کند. اگر شما دچار لکنت زبان باشید، ممکن است در ذهن خود بدانید که چه چیزی را می‌خواهید بیان کنید. اما مشکل اینجا است که نمی‌توانید آن چه در ذهن دارید را به خوبی ادا کنید. حتی حین تکرار صحبت های خود یا طولانی کردن ادای صداها و هجاء‌ها هم متوجه مشکل خود می‌شوید. لکنت زبان با وجود این که همه‌ی سنین را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد اما در میان کودکان ۲ ساله الی ۶ ساله شایع تر است. لکنت زبان ممکن است ریشه های مختلفی داشته باشد.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  باید‌ها و نباید های استفاده از فضای مجازی

معمولا ۷۵ درصد کودکان با گذشت زمان از پس این مشکل بر می‌آیند و می‌توانند مثل انسان های عادی صحبت کنند. در بزرگسالی عارضه‌ی لکنت زبان به علت آسیب ها یا سکته های مغزی ممکن است پیش بیاید‌. ضربه های عاطفی نیز گاهی اوقات فرد را دچار لکنت زبان می‌کنند‌. شاید به صورت کامل لکنت زبان درمان نشود. با این حال برای بهبود روند گفتار فرد می‌توان کارهای مفیدی را انجام داد تا به راحتی در کنار همسالان خود بتواند زندگی کند.

گفتار درمانی و مشاوره لکنت زبان در اصفهان

در این بخش به خدمات گفتار درمانی و مشاوره لکنت زبان کودکان در اصفهان می‌پردازیم. درمان عارضه‌ی لکنت زبان تا حد زیادی وابسته به این است که فرد در چه سنی قرار دارد و مهارت های ارتباطی او چگونه است‌. برای بهبود وضعیت فرزند خود و شروع فرایند درمان، یک گفتار درمانگر می‌تواند به شما کمک ویژه ای کند. برای این که متوجه شوید چه راه های درمانی با توجه به وضعیت فعلی کودک شما وجود دارند و بهترین آن‌ها چیست با مجموعه ما در تماس باشید. ما با وجود متخصص گفتار درمانی کودکان اصفهان در کنار شما و کودکتان هستیم. در ادامه به چندین روش درمانی که برای حل مشکل لکنت زبان و بهبود وضعیت فرد مورد استفاده قرار می‌گیرند، اشاره می‌کنیم.

اگر به موقع متوجه وجود این عارضه شوید، امید بیشتری وجود دارد که کودک شما زودتر درمان شود. درمان زودهنگام کودکان دارای لکنت زبان توسط متخصص گفتار درمانی با صرف زمان مناسب بهترین نتیجه را برایتان رقم خواهد زد. والدین لازم است که در برقراری ارتباط با کودک صبور باشند. هم‌چنین به جای قطع کردن صحبت کودک به خوبی به او گوش بدهند و روند پیشرفت او را مورد ارزیابی قرار دهند. پس اولین راه و بهترین راه مراجعه‌ی زود هنگام به گفتاردرمانگر است.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  نحوه ارتباط با کودک

تکنیک های درمانی لکنت زبان

در مجموعه بصیرت نوین برای درمان لکنت زبان تکنیک های خاصی زیر لوای لکنت درمانی وجود دارند‌‌. این تکنیک ها هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان نتیجه بخش هستند‌. تکنیک های تنفس، آرام سازی، آهسته تر صحبت کردن و روش هایی که باعث کاهش اضطراب می‌شوند در این شیوه مورد استفاده قرار می‌گیرند. روش دیگری که ممکن است برای درمان لکنت زبان استفاده شود، دارو درمانی است. البته جا دارد به این نکته اشاره کنیم که تاکنون هیچ داروی مورد تاییدی از سوی FDA  آمریکا برای درمان لکنت زبان معرفی نشده است. اما برخی از داروها وجود دارند که برای شرایط دیگر و SLP  مورد استفاده قرار می‌گیرند. پزشک در این خصوص می‌تواند راهنمایی های لازم را انجام دهد و در مورد عوارض جانبی دارو ها نیز بررسی های کافی را انجام دهد.

راه دیگری که برای درمان لکنت در نظر گرفته می‌شود، استفاده از دستگاه های پزشکی است. محققان هم‌چنان در حال تحقیق و پژوهش بر روی دستگاه های موثر روی صحبت کردن مبتلایان هستند. برای مثال دستگاه هایی وجود دارند که در گوش فرد قرار می‌گیرند یا این که مغز را تحریک می‌کنند تا ارتباط بهتری برقرار شود‌. البته در این زمینه هم‌چنان تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. پزشکان هم‌چنان در تلاش هستند تا از طریق تصاویر مغزی و آزمایشات ژنتیکی راه های بهتری را برای درمان لکنت زبان پیدا کنند. اما در حال حاضر بهترین روش موجود از میان راه های گفته شده، مراجعه به گفتار درمانگر است.

پیشنهادات تیم بصیرت نوین در طول دوره درمان

ما به عنوان مرکز مشاوره لکنت زبان کودکان در اصفهان یک سری از نکات و پیشنهاداتی را مطرح می‌کنیم تا علائم لکنت حین صحبت کردن فرزندتان کاهش پیدا کند. اولین راه موثر، کاهش سرعت است. یعنی این که اگر فرد آهسته تر صحبت کند و عجله ای برای تکمیل فکر خود نداشته باشد، بهتر صحبت می‌کند. به طور کلی عجله کردن جهت تکمیل فکر برای ادای کلمات، کودک را دچار مشکل می‌کند. باید توجه کافی روی تنفس در حین صحبت کردن وجود داشته باشد. البته برای عملی کردن این نکته حضور اطرافیان و صبوری کردن آن‌ها تا حد زیادی کمک کننده است. تمرین کردن را نباید فراموش کرد. اگر یک فرد لکنت زبان داشته باشد بهتر است در یک محیط امن مثل خانواده یا در میان دوستان به تمرین گفتار بپردازد. حضور افرادی که کودک با آن‌ها ارتباط عاطفی بهتری دارد و در کنارشان احساس امنیت می‌کند، اثر مثبتی بر روند درمانی دارد‌.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  کتاب هوش عاطفی کاربردی – حسین لشکری و اصغر نوری امامزاده ای

پیوستن به گروه مراجعان مرکز مشاوره لکنت زبان کودکان در اصفهان نیز که شرایط مشابه دارند، می‌تواند مفید باشد. این موضوع باعث می‌شود کودک فکر نکند که با بقیه تفاوت زیادی دارد و به این دلیل احساس بدی به خودش پیدا کند. سعی کنید تکنیک های ساده ی مدیتیشن یا ریلکسیشن را تا حدی که کودک بتواند ارتباط برقرار کند با او انجام دهید. هرچقدر بتوانید افکار و صداهای ذهن کودک را آرام کنید، اضطراب او تسکین پیدا خواهد کرد. ضبط صدای کودک هم می‌تواند برای بررسی روند پیشرفت او به شما کمک کند. در واقع با این کار به عنوان والدین کودک متوجه خواهید شد که کلمات یا عباراتی که او را به لکنت می‌اندازند کدامند.

سخن پایانی تیم بصیرت نوین

همراهان تیم بصیرت نوین لکنت زبان را می‌توان به شکل بسیار موثری مدیریت کرد. تمرین تکنیک های مختلف گفتار و صبوری کردن در این مسیر لازمه‌ی موفقیت است. فراموش نکنید که در چنین شرایطی فقط خانواده است که می‌تواند بیشترین تاثیر را بر روی پیشرفت کودک داشته باشد. لکنت زبان به شکل های مختلفی وجود دارد. لکنت زبان کلونیک با تکرار پرسرعت یک سیلاب از کلمه همراه است. اما در لکنت زبان از نوع تونیک کودک در ادای کلمه دچار وقفه شده و تلاش و حرکات خاصی از خود نشان می‌دهد. در این حالت لکنت، فشار زیادی روی یک کلمه آورده می‌شود‌. علت این شکل از لکنت زبان کاملا روانی است. هم‌چنین لکنت دارای مراحل پذیرفته شده، پس رانده و پیچیده و شدید است.

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©