ویرایش محتوا

مشاوره زوج درمانی در اصفهان چیست؟

زوج درمانی چیست؟

زوج درمانی اختلافات زوجین را که ممکن است به جدایی کشیده شود را حل می کند و عشق  زوجین را بر می گرداند. عدم مراجعه به مرکز مشاوره زوج درمانی در اصفهان باعث شده تا آمار طلاق و جدایی مضاعف شود. زوج درمانی نتیجه مطالعات و تجربیات محققین است.

مشاوره زوج درمانی در اصفهان به کمک کارشناسان ماهر و مجرب در ایجاد استحکام نظام خانواده مبتنی بر عشق و محبت به شما کمک خواهند کرد. ارتباط زناشویی مبتنی بر مهارت های آن است که بعضی از زوج ها به دلیل عدم آموزش لازم  و فقدان قواعد آن دچار جدایی می شوند.

بررسی نتایج مرکز مشاوره زوج درمانی در اصفهان:

بررسی نتایج مرکز مشاوره زوج درمانی در اصفهان مرتبط با علت اختلاف زوجین بود.  داده های آماری نشان می دهد ابزار اندازه گيری شکایت و انتقاد از الگوی رفتار همسر بود.

  • مقیاس صداقت زناشویی و عشق به طرف مقابل بود.
  • پرسش نامه مربوط به بررسی نیازها، صداقت و عشق بود.

گروه تست در 10 جلسه مرکز مشاوره زوج درمانی در اصفهان مبتنی بر رویکرد شناختی و الگوهای رفتاری شرکت کردند. نتایج تحقیق با استفاده از روش تحلیل علمی تجزيه و تحلیل شد. نتایج تحقیق نشان داد که کاربرد تکنیک های مبتنی بر نظریه ی  شناختی و الگوهای رفتاری میزان عشق، دوست داشتن و روابط جنسی زوجین را افزایش می دهد.

مشاوره زوج درمانی در اصفهان و بررسی تاثیر زوج درمانی

مرکز مشاوره زوج درمانی در اصفهان با هدف تاثیر زوج درمانی به شیوه مدل های علمی روانشناسی بر افزایش عشق و علاقه زوجین صورت می گیرد. روش مشاوره زوج درمانی در اصفهان تجربی است و از طرح کنترل استفاده می شود. مشکلات مربوط به عشق و صداقت در مرکز مشاوره شهر اصفهان با شناخت آسیب شناسی و معالجه آن اقدام می گردد.

  • رفع مشکلات تعارض مرکز مشاوره زوج درمانی در اصفهان:

مرکز مشاوره زوج درمانی در اصفهان نگاه ویژه به تعارض را به کمک متخصصین به عنوان موضوع بخشی از اعتبار خانواده مبتنی بر عشق و محبت می دانند. اختلاف نظر خانوادگی در زندگی زوجین جدایی ناپذیر و در هر رابطه ای عاشقانه و متعهدانه گره خورده است. بهترین زوج درمان گر در مشاوره زوج درمانی در اصفهان اعتقاد دارد که اختلاف نظر نباید در عشق و صداقت زوجین اثر منفی تلقی شود. اختلاف نظر در زندگی خوب و مستحکم قوی وجود دارد و این بخاطر ارزش و اعتباری که زوج به زندگی می دهد. اگر مقاومتی در اختلاف نظر وجود دارد، بخاطر اهمیت دادن به خانواده است. اگر محبت و میزان ارزش دادن بهتر درک شود، احترام به رای دیگری خود را نمایان می کند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره خیانت | مشاوره خیانت همسر

کارشناسان  مشاور زوج درمانی در اصفهان برای وجود عشق و صداقت در هر رابطه ای را اساسی می دانند، زیرا که وجود فهم متقابل و همدلی کمک می کند که زوجین این تعارض ها را به عنوان قسمتی ناپسند زندگی با یک انسان دیگر بدانند.

 مسئولیت نسبت به فرد مقابل به هنگام تعارض ها نقش بزرگی دارد. مشاور روانشناس زوج درمانی به زوجین کمک می کند تا کسب مهارت های زناشویی،  افزایش  دوستی و عشق را فرا بگیرند و به زوجین کمک می کند تا بتوانند مشکلاتشان را حل کنند و اختلاف نظر را قبول نمایند و درباره اختلاف نظرها گفت و گو کنند.

حل مشکلات زوجین با حرف و گفتگو درمانی

گفتگو درمانی در مرکز مشاوره زوج درمانی در اصفهان قسمتی از کار کارشناسی می باشد. زمانی که شما از کسی چیزی را می خواهید با بیان به او پیام می دهید. زمانی که با همسر خود اختلاف نظر پیدا می کنید علاوه بر اینکه به نظر او اهمیت می دهید و نظر او را می شنوید باید با بیانی شیوا نظر خود را به او بفهمانید و به او فرصت دهید تا در مورد نظر شما خوب فکر کند. هدف نهایی حل رضایت بخش مشکلات، تعارض ها و تفاوت ها است.

 مطالعات  طلاق در مشاوره زوج درمانی در اصفهان

مشاوره زوج درمانی در اصفهان از طلاق و جدایی جلوگیری می کند و عشق و محبت را به کمک مهارت های زناشویی جایگزین می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، آمار طلاق زیاد شده است. نباید فراموش کنید که طلاق والدین زندگی کودکان را سرشار از حزن و اندوه می کند. صدها پژوهش نشان داده است که کیفیت ایفای نقش والدین مسیر آینده فرزندان را تعیین می کند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  زمان برگزاری کنکور 1402 {تاریخ و ساعت آزمون تمام رشته‌ها}

بنابراین کیفیت ایفای نقش والدین با کیفیت ازدواج نیز گره خورده است . ازدواج های موفق نتایجی بهتر را برای فرزندان به ارمغان خواهد داشت و از این رو دریافت اطلاعات و علم می تواند در زندگی موفقیت آمیز جهت بقای خانواده کمک نماید. علاوه بر آن مهارت های زناشویی در زوجین موضوع مهم تلقی می گردد.  والدین باید برای بقای استحکام صمیمیت روابط خود تلاش نمایند و کمک ها و مشاوره های لازم را از کارشناسان زوج درمانی در اصفهان خوب کسب کنند. برقراری رابطه دوستی عاشقانه و صداقت می تواند منابع خوشی باشد.

ایجاد عشق و صداقت به کمک زوج درمانی

عشق و صداقت به عنوان نیاز های مهم و بخش اعظم انسان  به کمک مشاوره زوج درمانی در اصفهان مفهوم سازی می شود. دوستی عاشقانه به همراه صداقت فقط این نیست که بعضی وقت ها آن را می طلبیم یا به آن مایل باشیم و تصمیم به گرفتن آن کنیم .  بلکه عشق و صداقت نیاز محسوب می شود که اساس آن از نیازی بزرگ تر  یعنی وابستگی به نظام خانواده است. به هم ریختگی اخلاقی و یا سوء اخلاق شدید در شکل گیری وابستگی مادر و نوزاد یا ضعف در شکل گیری عاشقانه دوران نوزادی ، به هر دلیل که باشد، عواقب ناگواری برای رشد دلبستگی خواهد داشت و زندگی زناشویی را به خطر می اندازد. نیاز به دوستی عاشقانه به همراه صداقت در اصل جنبه رشد و متمایز نیاز زیستی در رابطه است.

 به طور کلی دوستی عاشقانه به همراه صداقت از چندین قانون و قواعد تشکیل می شود و درون آن شناخت درک و قبول همسر، همدلی با عواطف،  ارزش و اعتبار به او است. ارتباط و مشارکت از اساس و  قواعد زوج درمانی در ایجاد یک خانواده صمیمی است. شنیدن بیان برنامه ها و امیدها هسته اصلی در عشق و دوستی در نظام محترم خانواده محسوب می شود.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره دوران بارداری

احترام به دل نگرانیها و ترس ها و کمک به رفع موانع و شنیدن آرزوها و امیدها در ایجاد صمیمیت کمک می کند. در همه این مؤلفه ها که گفته شد در یک هسته اصلی جای می گیرد و آن وجود  امنیت است. در این مؤلفه اطمینان نقش بسیار مهمی دارد. زوجین باید بدون استرس و نگرانی از اهانت و تنبیه و تمسخر و با حفظ اسرار باید بتوانند حرف های خود را به همدیگر بگویند.

احترام به افکار و عقاید

احترام به افکار و عقاید همدیگر در ایجاد دوستی و محبت و ایجاد اطمینان بسیار اهمیت دارد. زوجین باید در مورد باورها ی خود با همدیگر حرف و گفتگو داشته باشند و بدون تمسخر و یا کمترین اهانت به عقاید همدیگر احترام بگذارند. تعارض اعتقادات از جمله موارد مخرب زناشویی است که باعث از هم پاشیدگی نظام خانواده می شود.

نقش احساسات و عواطف در زناشویی

 ابراز احساسات عواطف و ابراز آن به همسر و بکار بردن کلمات  زیبا مخصوصا از سوی مرد به زن از ملزومات بقای نظام خانواده است. کلام زیبا به مانند شجره طیبه باعث رونق بخشیدن به نظام خانواده می شود. ابراز شادی و خوشحالی و تزریق آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. ورود شادی و نشاط به خانواده برای ایجاد صمیمیت در رابطه قوی تاثیر گذار است. شادی و نشاط از جایی نمی آیند و به جایی نمی روند بلکه این زوج ها هستند که آن را در خانواده خلق می کنند.

البته بروز احساسات عاطفی فقط شادی نیست بلکه کلیه احساسات عواطفی یک انسان مانند غمگینی و ناراحتی را شامل می شود. ارتباطات جنسی با یک ازدواج موفق گره خورده است. ارتباطات جنسی از شروع تا پایان آن باید سرشار از محبت و عشق باشد. و این علاقه مندی به طرف مقابل باید بعد از پایان جنسی نیز ادامه  پیدا کند. اشتیاق به جنس مخالف در ارتباطات زناشویی فواید روحی و روانی دارد. عمل جنسی زناشویی برای پیشگیری از بیماری ها خوب است.

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©