ویرایش محتوا

مشاوره هدایت تحصیلی نهم

چرا مشاوره هدایت تحصیلی نهم اهمیت زیادی دارد؟

تصور غالب افراد برای دوران تحصیلات خود این است که مهم ترین دوره، سال کنکور است. در واقع همین موضوع دلیل اصلی عدم موفقیت در کنکور است. در واقع از نظرسنجی های انجام شده میتوان به صراحت این نتیجه را گرفت که موفقیت در آزمون کنکور وابسته به عملکرد صحیح و طبق برنامه در مرحله ورود به دبیرستان یعنی دوره دوم متوسطه است. دقیقا همین مسائل است که سال تحصیلی نهم را پر اهمیت میکند.

مشاوره هدایت تحصیلی نهم

به صورت کلی اگر بخواهیم دلایل اهمیت مشاوره هدایت تحصیلی نهم را شرح دهیم باید تقریبا آن را به چند دسته تقسیم کنیم. به طور مثال یکی از بخش های مهم، استعدادیابی دانش آموز است. دانش آموزان را باید درست در مسیر استعداد هایشان راهنمایی کنیم. هر فردی تنها در مسیر استعداد های خود می تواند بدرخشد. یکی دیگر از مسائل پر اهمیت آزمون های ورودی مدارس برگزیده است. در این سال تحصیلی رقابت بسیار سنگینی بر سر ورود به این مدارس وجود دارد. این رقابت سنگین منجر می شود که افراد تحت تاثیر مطالب تبلیغاتی بسیار اشتباه قرار گیرند.

در واقع هدف ما از این متن و آموزش هایی که قرار است ارائه دهیم این است که آگاهی لازم را در دانش آموزان ایجاد کنیم تا وارد مسیر هایی اشتباهی نشوند. مرکز مشاوره بصیرت نوین یکی از بهترین مراکز مشاوره هدایت تحصیلی در اصفهان است. این مرکز دارای کادری از مشاوران مجرب است که در تمام مقاطع تحصیلی همراه دانش آموزان هستند. همانطور که گفتیم مشاوره هدایت تحصیلی نهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همه دانش آموزان و والدینشان که به دنبال موفقیت های عالی در مسیر تحصیل هستند باید حتما با یک مشاور تحصیلی خوب در ارتباط باشند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  رتبه لازم برای قبولی رشته های پیراپزشکی

 

دانلود پاورپوینت انتخاب رشته دکتر لشکری

(کلیک کنید)

 

برگزاری آزمون های ورودی مدارس برتر در سال تحصیلی نهم

همانطور که گفتیم سال نهم از اهمیت بسیار بالایی در طول دوران تحصیلی برخوردار است. یکی از مهم ترین دلایل اهمیتش برگزاری آزمون های مدارس برتر است. در نگاه اول شاید بگویید که موفقیت در کنکور در مدارس عادی نیز امکان پذیر است. در جواب باید گفت که بله استدلال شما درست است و در مدارس عادی نیز می توان به موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه ها رسید. اما آمار نشان می دهند که درصد بسیار بالایی از قبولی های کنکور سراسری به مدارس برتر اختصاص دارند. این مدارس از سال های آغازین دبیرستان دانش آموزان را با سطح دشواری کنکور آشنا کرده و در آن سطح آموزش میدهند. یعنی برعکس مدارس عادی از ابتدای مسیر هدفمند و طبق برنامه ریزی به سمت جلو حرکت می کنند.

از توضیحات بالا میتوان نتیجه گرفت که ورود به مدارس برتر در سال نهم برای آینده تحصیلی دانش آموزان بسیار مهم است. این آزمون ها غالبا در سال تحصیلی ششم و نهم برگزار می شوند. ولی آن آزمونی که از اهمیت بالایی برخوردار است در سال نهم برگزار می شود. به همین دلیل است که در این دوره به مشاوره هدایت تحصیلی نهم نیاز داریم. موسسه بصیرت نوین نیز بهترین مشاوران کشور را برای این دوره در اختیار دانش آموز قرار میدهد.

نقشه راه هدایت تحصیلی نهم

مشاوران متخصص این مرکز با ارزیابی سطح تحصیلی دانش آموز سعی می کنند تا یک برنامه هدفمند برای وی تنظیم کنند. به تمام مشکلات دانش آموزان و والدینشان در جلسات مشاوره گوش داده و مشکلات را ریشه یابی کرده و حل می کنند. علاوه بر این در جهت رفع ضعف های اعتماد به نفس دانش آموزان قدم بر می دارند. در واقع روحیه آسیب دیده آن ها را که از شکست های قبلی در مسیر تحصیلی ایجاد شده است بازسازی می کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  چهار ظرفیت که به موفقیت تحصیلی شما کمک می‌کنند

اهمیت انتخاب رشته در سال تحصیلی نهم

یکی دیگر از مواردی که نشان دهنده اهمیت سال تحصیلی نهم است انتخاب رشته است. به طور معمول دانش آموزان در این دوره انتخاب رشته می کنند. این انتخاب رشته تعیین کننده ادامه مسیرشان است. مهم ترین اصل در این مرحله یافتن استعداد و علاقه دانش آموز است. به همین دلیل است که به یک مشاور بسیار با تجربه نیاز خواهیم داشت. مشاوری که اولویت آن انتخاب رشته بر اساس استعداد و علایق دانش آموز باشد. در واقع باید در این دوره مهم، با مشاوری در ارتباط باشید که در ابتدا علاقه دانش آموز را تشخیص داده و سپس مرتبط ترین رشته با علاقه و استعداد وی را مشخص کرده و بتواند آینده شغلی موفقی را پیش رویش قرار دهد.

مرکز مشاوره بصیرت نوین با سابقه چندین ساله خود در حال تلاش برای ارائه بهترین مشاوره هدایت تحصیلی نهم است. این موسسه دارای کادری از مشاوران بسیار با تجربه است. در این مرکز انواع متد ها و تست های استعداد سنجی نظیر تست هالند و تست استرانگ و انواع تست های دیگر از دانش آموزان گرفته می شود. مشاوران متخصص با دقت کافی نتایج این تست ها را مشخص کرده و در این راستا مسیر هایی را پیش روی دانش آموزان قرار میدهند.

مشاوره هدایت تحصیلی نهم در اصفهان

همانطور که گفتیم نتایج به دست آمده نقشه راه را مشخص خواهد کرد. علاوه بر این فعالیت دانش آموزان در مدرسه نیز بررسی می شود. به این نحو که با ارزیابی نمرات کسب شده نقاط ضعف و قوت دانش آموز کشف خواهد شد. مشاوران تحصیلی موسسه بصیرت نوین علاوه بر مراحل بالا با ایجاد حس اعتماد بنفس در دانش آموز او را همراهی میکنند تا به موفقیت برسد. دقیقا به همین دلایل است که در زمینه مشاوره انتخاب رشته نهم و تمام مراحل تحصیلی دیگر به اولین انتخاب مردم اصفهان تبدیل شده اند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  لیست رشته های بدون کنکور تجربی

حال چه باید کرد؟

همانطور که در بند های بالا به تفصیل شرح دادیم سال نهم در بازه زمانی تحصیل برای دانش آموزان بسیار مهم است. در واقع باید این را دانست که برای موفقیت در آزمون های ورودی دانشگاه ها حتما باید دوره دبیرستان خود را هدفمند پشت سر بگذارید. به همین دلیل است که در سال نهم آزمون های ورودی مدارس برتر برگزار میشود. تحصیل در این مدارس نیز سبب می شود با کیفیت بیشتری دروس را مطالعه کرده و با سطح آزمون کنکور آشنا شوید. علاوه بر این ها بخش بسیار مهم دیگر این است که در این سال انتخاب رشته انجام می شود. دانش آموزان وارد رشته های شاخه نظری و یا فنی حرفه ای و کاردانش می شوند. به همین دلیل است که به مشاوره تحصیلی نهم نیازمندیم تا چراغ راه و نقشه حرکت را در ابتدای مسیر صحیح تدوین کنیم.

مرکز مشاوره بصیرت نوین در زمینه مشاوره تحصیلی نهم چندین سال است که در اصفهان به بهترین نحو فعالیت می کند. ولی خبر خوب نیز این است که امکان دسترسی به خدمات این موسسه به صورت مجازی نیز وجود دارد. دانش آموزان و والدینشان یا از طریق وب سایت موسسه و یا از طریق تماس تلفنی می توانند با مشاوران متخصص در ارتباط باشند. این مشاوران به صورت کاملا صریح از مشکلات متقاضیان رفع ابهام کنند و رنگ نگرانی را از خاطر دانش آموزان و خانواده ها پاک کنند.

بصیرت نوین

 

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©