ویرایش محتوا

لیست رشته های بدون کنکور تجربی

لیست رشته های بدون کنکور رشته ریاضی

لیست رشته های بدون کنکور تجربی

اگر شما هم جزو افرادی می باشید که قصد ورود به دانشگاه بدون کنکور را دارید، ما را همراهی کنید. بصیرت نوین لیستی از رشته های بدون کنکور تجربی را در ادامه متن به شما معرفی می کند. امروزه یکی از دغدغه های اصلی دانش آموزان رشته تجربی، کنکور و ورود به دانشگاه می باشد. هر ساله افراد زیادی در کنکور رشته تجربی شرکت می کنند و رقابت بسیار سختی میان آن ها وجود دارد. قبولی در کنکور تجربی کار آسانی نمی باشد. هر ساله بعضی از دانش آموزان به دلایل خاصی نمی توانند در کنکور تجربی شرکت کنند. خوشبختانه این دانش آموزان می توانند بر اساس سوابق تحصیلی به دانشگاه وارد شوند. خوشبختانه امروزه در سراسر کشور دانشگاه های زیادی دانش آموزان را در رشته های مختلفی بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می کنند. هر ساله به تعداد رشته های بدون کنکور تجربی افزوده می شود.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

رشته های بدون کنکور تجربی

همانطور که گفتیم بسیاری از افراد به دلایل خاصی نمی توانند در کنکور تجربی شرکت کنند و این افراد معمولا خواهان تحصیل در رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه دولتی یا دانشگاه آزاد می باشند. سازمان سنجش هر سال لیستی از رشته های بدون کنکور تجربی را اعلام می کند و افراد می توانند با توجه به سلیقه خود آن ها را انتخاب کنند. در جدول های زیر لیست این رشته ها بر اساس مقطع تحصیلی آورده شده است. در صورتی که قصد تحصیل در رشته های بدون کنکور را دارید، می توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید و به بهترین شیوه شما را راهنمایی می کنند.

ورود به دانشگاه بدون کنکور

رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه شهریه پرداز در مقطع کارشناسی

شیمی کاربردی زمین شناسی زیست شناسی دریا
شیمی محض گیاه پزشکی زیست شناسی گیاهی
زیست شناسی سلولی و مولکولی اقتصاد کشاورزی اقیانوس شناسی
علوم و مهندسی خاک ترویج و آموزش کشاورزی پایدار مهندسی صنایع مبلمان
علوم و مهندسی جنگل مهندسی طبیعت علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
مهندسی فضای سبز علوم و مهندسی صنایع غذایی علوم و مهندسی باغبانی
مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی علوم و مهندسی محیط زیست مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی
علوم و مهندسی شیلات علوم دامی میکروبیولوژی
بهداشت و بازرسی گوشت زیست فناوری
این مطلب را هم مطالعه کنید :  انتخاب رشته در اصفهان

رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه آزاد مقطع کاردانی

کاردانی تولید و فرآوری خرما کاردانی امور زراعی و باغی
کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی
کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر کاردانی تکنولوژی جنگلداری
کاردانی شیمی آزمایشگاهی

 

رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه دولتی مقطع کاردانی

کاردانی امور زراعی و باغی کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی
کاردانی تولید و فرآوری خرما کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی
کاردانی امور اراضی کاردانی تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر
کاردانی شیمی آزمایشگاهی کاردانی تکنولوژی مواد غذایی
کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری ها
کاردانی بهداشت حرفه ای کاردانی تکنولوژی جنگلداری

رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه دولتی مقطع کارشناسی

شیمی کاربردی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی مهندسی طبیعت
زیست شناسی سلولی و مولکولی علوم دامی مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی
زمین شناسی مهندسی فضای سبز زیست شناسی گیاهی
علوم و مهندسی شیلات زیست شناسی دریا علوم و مهندسی جنگل
علوم و مهندسی باغبانی گیاه پزشکی علوم و مهندسی صنایع غذایی
اقیانوس شناسی علوم و مهندسی محیط زیست ترویج و آموزش کشاورزی پایدار
شیمی محض علوم و مهندسی خاک علوم آزمایشگاهی دامپزشکی
اقتصاد کشاورزی

رشته های بدون کنکور تجربی

شهریه رشته های بدون کنکور تجربی

بسیاری از دانش آموزان عزیز در رابطه با شهریه رشته های بدون کنکور تجربی سوال می پرسند. دقت کنید که شهریه رشته های بدون کنکور تجربی در دانشگاه های دولتی و روزانه رایگان می باشد. شهریه رشته های بدون کنکور تجربی دانشگاه های آزاد و شهریه پرداز شامل دو بخش شهریه متغیر و ثابت می باشد. میزان شهریه به عوامل مختلفی از جمله تعداد واحد ها تئوری، تعداد واحد های عملی، نوع دانشگاه و… بستگی دارد و هر ساله مقدار آن تغییر می کند. برای اطلاع از میزان شهریه هر دانشگاه می توانید به وب سایت آن دانشگاه مراجعه کنید و در آنجا نوشته شده است. در صورتی که در رابطه با انتخاب رشته و دانشگاه به راهنمایی نیاز دارید، با کارشناسان ما به صورت تلفنی یا اینترنتی ارتباط برقرار کنید و به بهترین شیوه شما را راهنمایی می کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

نحوه پذیرش در رشته های بدون کنکور تجربی

یکی از مهمترین و حساس ترین مرحله ورود به دانشگاه بدون کنکور، انتخاب رشته می باشد؛ چرا که تاثیر زیادی روی آینده شما می گذارد. به شما توصیه می کنیم که قبل از انتخاب رشته، حتما با مشاوران با تجربه و با سواد مشورت کنید و سپس نسبت به انتخاب رشته اقدام کنید. رشته ای را که شما انتخاب می کنید، روی زندگی خود و اطرافیان شما تاثیر زیادی می گذارد، بنابراین در انتخاب آن بسیار دقت کنید. مشاوران بصیرت نوین در این مرحله نیز کنار شما هستند و می توانید از آن ها کمک بگیرید. ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. به شما توصیه می کنیم که قبل از ثبت نام، از روی دفترچه رشته های بدون کنکور تجربی، شرایط ثبت نام را به خوبی مطالعه کنید.

شرایط پذیرش در رشته های بدون آزمون تجربی

شرایط پذیرش در رشته های بدون آزمون تجربی

داوطلبان رشته های بدون کنکور تجربی باید برای ثبت نام به وبسایت سازمان سنجش مراجعه کنند. پذیرش دانشجویان بر اساس معدل کتبی دیپلم و سوابق تحصیلی آن ها انجام می گیرد. دانش آموزان می توانند با توجه به سلیقه خود در هر کدام از رشته های بدون کنکور تجربی ثبت نام کنند، اما به این نکته دقت کنید که ضرایب تعیین شده برای هر رشته با هم متفاوت می باشند. اگر دانش آموزی در یکی از رشته های بدون کنکور ثبت نام کرده باشد و همزمان نیز در آزمون سراسری قبول شده باشد، می تواند به دلخواه خود یکی از رشته ها را انتخاب کند و دانشگاه ها نیز موظف هستند که با او همکاری کنند. ( به غیر از دانش آموزان استعداد درخشان ) داوطلبان باید دارای کارت معافیت از خدمت یا کارت پایان خدمت سربازی باشند. دقت کنید داوطلبانی که در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم دیپلم دارند، نمی توانند ثبت نام کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره کنکور ریاضی

دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته تمامی کنکور ها

برای دانلود دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته تمامی کنکور ها می توانید به وب سایت سازمان سنجش به لینک https://sanjesh.org مراجعه کنید. دقت کنید که هر سال دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته تغییرات جزئی پیدا می کند. در صورتی که برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی به راهنمایی نیاز دارید، با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. مجموعه بصیرت نوین دارای چندین سال سابقه کاری و تجربه در این زمینه می باشد و می تواند به بهترین نحوه شما را همراهی کند.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

سوالات متداول        

  • آیا دانش آموزان رشته تجربی می توانند بر اساس سوابق تحصیلی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، داروسازی و… شرکت کنند؟

خیر- پذیرش در این رشته ها بر اساس آزمون می باشد.

  • داوطلبان در سال چند نوبت می توانند در رشته های بدون کنکور تجربی ثبت نام کنند؟

داوطلبان دانشگاه های شهریه پرداز در دو نوبت مهر و بهمن می توانند در رشته های بدون کنکور تجربی ثبت نام کنند.

نحوه پذیرش در رشته های بدون کنکور تجربی

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©