ویرایش محتوا

انتخاب رشته در اصفهان

انتخاب رشته در اصفهان

حتماً به خاطر دارید که سال گذشته در چنین روزهایی، تازه قدم‌های اول از مسیری را برداشتید که قرار است زندگی آینده‌ی شما را تحت تأثیر قرار دهد. در طول این راه، گاه مسیر را اشتباه رفتیم و گاه به قدر کافی قدم‌های مستحکم و بدون عیب و نقص برنداشتیم. سال کنکور تلفیقی از همین ناکامی‌ها و شادکامی‌هاست. پر از فراز و نشیب. سالی که با تمام بزرگی و عظمت و البته موانع ریز و درشتش، تنها بخشی از زندگی آینده‌ی شماست. کنکور هرچه بود، گذشت و تمام شد. قدم دوم انتخاب رشته است. فرقی نمی‌کند که کنکور شما چگونه برگزار شد، ادامه یافت و تمام گشت.

با انتخاب رشته‌ی مناسب، می‌توان برخی از اشتباهات کنکور را هم جبران کرد. در انتخاب رشته‌ی صحیح و منطقی عوامل زیادی را بایستی مورد توجه قرار داد. در صدر این عوامل، میزان علاقه و تطابق روحیات شما با رشته‌ی مورد نظر مطرح است؛ زیرا رشته‌ی شما چیزی نیست که نهایتاً تا دوره‌ی دکتری شما را همراهی کند. در تمام مراحل دیگر زندگی شما و علی‌الخصوص آینده‌ی شغلی، مستقیماً تأثیرگذار است. حتماً قبل از این انتخاب مهم به این موضوعات بیندیشید که مثلاً آیا «دوست دارید» حسابدار شوید یا روانش‌شناس؟ آیا «روحیات» شما همسوی با تصدی منصب قضاوت است یا پرداختن به کار وکالت؟

البته که استعدادهای شما در این انتخاب بی‌تأثیر نیست. در اغلب موارد این استعدادها در دوران دبیرستان و حتی پایین‌تر نیز در شما پدیدار می‌شود؛ این استعدادها در اکثریت غالب موارد با علاقه‌مندی‌های شما همسو و هم‌جهت است. میزان همذات‌پنداری شما با دروس دبیرستانتان در این زمینه بسیار راهگشاست. آیا با «تاریخ» راحت‌تر بودید یا «فلسفه»؟ آیا به «ادبیات» تعلق خاطر ویژه‌ای دارید و در عوض از «ریاضیات و حساب و کتاب!» دل‌خوشی ندارید؟ در این مسیر به نظر نمی‌آید توجه نکردن به آینده‌ی شغلی و بازار کار رشته‌ی مورد نظر، کار چندان عاقلانه‌ای به نظر برسد؛ هرچند که در تمامی رشته‌ها این خود شما هستید که باید بهترین باشید تا فضای کاری و پیشرفت در آن برایتان فراهم گردد. انتخاب دانشگاه نیز از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب رشته است. این‌که تصمیم بگیرید در هر رشته‌ای، (حتی اگر رشته‌ی مورد علاقه‌ی خودتان هم نباشد) اما در شهر خودتان درس بخوانید یا سختی رفت‌و‌آمد و دوری از خانواده را تحمل کنید و در عوض در رشته‌ی مورد علاقه یا به زعم خودتان رشته‌ی بهتر تحصیل کنید؛ شاید مهم‌ترین دوراهی شما در انتخاب رشته باشد.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز

برای گذر از این دوراهی حتماً این چنین موضوعاتی را با پدر و مادر خود در میان بگذارید. بدون شک پدر و مادربه عنوان بهترین مشاور راهکار صحیح را برای این انتخاب به شما ارائه خواهند داد. حتماً به روحیات خود توجه کنید. تحصیل در شهر دیگر، زندگی در خوابگاه و به دور از خانواده، رفت و آمد مکرر، همه و همه در روحیه‌ی شما تأثیرگذار است. باید ببینید که آیا روحیه‌ی انجام چنین اعمالی در شما وجود دارد یا خیر. مشورت با دانشجویان و کسانی که تجربه‌ی زندگی در خوابگاه و دور از خانواده را دارند نیز حتماً به شما کمک خواهد کرد. در رابطه با ظرفیت خوابگاه‌ها و این‌که آیا خوابگاه به شما تعلق می‌گیرد یا خیر نیز حتماً تحقیق کنید.

برای جلوگیری از اتلاف وقت شما دوستان عزیز رشته‌ی انسانی، نمونه‌ای از سؤال و پاسخ‌های متداول در خصوص انتخاب رشته را گرد آورده‌ایم. شما هم می‌توانید در قسمت نظرات این مطلب نظر بدهید و سؤال‌های خود را بپرسید و با نظرات دوستان خود و رتبه‌های برتر نیز آشنا گردید. با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما.

 

 

 

تیم مشاوران بصیرت نوین با مدیریت دکتر حسین لشکری برای ارائه خدمات انتخاب رشته در خدمت شما عزیزان می‌باشد:

آدرس : اصفهان ، میدان آزادی (دروازه شیراز) نبش خیابان هزار جریب مجتمع سپهر طبقه ۴ واحد ۲۰

شماره تماس : ۰۳۱۳۶۶۹۸۸۵۲         ۰۹۹۰۴۲۹۴۳۵۹
ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©