ویرایش محتوا

برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز

برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز

برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز یک راه حل طلایی برای کسانی است که می خواهند یک مرور کامل بر دروس قبلی خود داشته باشند. بهره مندی از عید نوروز که در سال بعد با ماه رمضان همراه است، نیاز به تدابیر بیشتری خواهد داشت. در این مقاله با ما همراه باشید تا کمی بیشتر راجع به این موضوع و نکات مهم آن صحبت کنیم.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

چرا عید نوروز برای کنکوری ها مهم است؟

برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز به جهت استفاده از تک تک ساعات این دوره، اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. هرچند تعطیلات همواره فرصت خوبی برای استراحت و گذراندن وقت نزد خانواده است. با این حال بسیاری از ما ترجیح می دهیم از آن برای کارهای عقب افتاده خود استفاده کنیم. این مسئله برای کسانی که تا چند ماه دیگر یک آزمون سرنوشت ساز کنکور را دارند، بسیار حیاتی خواهد بود. چراکه می توانند از تمام طول روز خود برای مرور دروس استفاده کنند. برخی دیگر از دلایل اهمیت عید نوروز به خصوص برای کنکوری ها عبارتند از:

  • ماه رمضان: مسئله بسیار مهمی که در عید نوروز سال 1402 باید به آن توجه کرد، تقاطع عید با ماه رمضان است. این موضوع سبب شده تا فرصت مطالعاتی برای دانش آموزان به واسطه احکام این روز، شرایط ویژه ای داشته باشد.
  • فشار درسی: هرچند عید نوروز بهترین فرصت برای کنکوری ها است اما به دلیل فشار مضاعفی که در همزمانی کنکور سراسری با آزمون های نهایی خواهند داشت، باید به آن به عنوان بهترین زمان برای ریکاوری و استراحت دانش آموزان نیز نگاه کرد؛ بنابراین مهم است که سال آخری ها از این فرصت به خوبی برای استراحت جهت آمادگی بیشتر برای چالش های پیش رو استفاده کنند.
  • دید و بازدیدها: نوروز همیشه زمانی برای دید و بازدیدهای خانوادگی و مسافرت بوده است. با این وجود، کنکوری ها نباید در جو این تعطیلات باقی بمانند و می بایست به سرعت با یک برنامه، درس های خود را پیگیری کنند. دوران عید برای کنکوری ها حکم بلیط طلایی در فیلم کارخانه شکلات سازی را دارد که می تواند کلید موفقیت شما در آزمون کنکور باشد.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

اگر شما هم قصد دارید از برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز در مرکز مشاوره بصیرت نوین استفاده کنید، کافیست از طریق گزینه چت در قسمت پایین سمت راست، پیام خود را برای کارشناسان ما بفرستید.

اگر از اهمیت غنیمت شمردن ایام عید برای آماده شدن امتحان کنکور آگاه نیستید، می توانید مطالب بیشتر را در این مقاله مطالعه کنید.

دلیل اهمیت عید نوروز برای کنکوری ها

چگونه از فرصت عید نوروز برای کنکور استفاده کنیم؟

در برنامه جمع بندی کنکور برای عید چه کارهایی باید انجام دهیم؟ این پرسشی است که همه دانش آموزان باهوش به آن می رسند تا بتوانند از عید نوروز بهترین استفاده را کنند. در پاسخ می بایست به چند مورد مهم اشاره کرد که عبارتند از:

  • مرور دروس: یکی از بهترین کارها در برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز، مرور دروس مهم در 3 سال اخیر است. دانش آموزان باید از فرصت 13 روزه عید نوروز برای مرور مطالبی که همچنان در آن ابهام دارند استفاده کنند.
  • تست زدن و تمرین: یکی دیگر از کارهایی که می توانید در طول دوره تعطیلات نوروزی انجام دهید، تست زدن و تمرین است. داشتن یک برنامه جمع بندی کنکور در عید نوروز به شما این امکان را می دهد تا بتوانید هم فرصت مرور دروس و نیز حل تمرین و تست ها را در کنار هم پیش ببرید.
  • مرور تست های کنکور سال های اخیر: بسته به اینکه چقدر برای کنکور آمادگی دارید، اکنون می توانید از تست های کنکور سال های اخیر استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید با نوع سوالات کنکوری و راه حل هایی که باید برای آن انجام دهید آشنا شوید.
  • جمع بندی دروس: شما باید بتوانید برخی از دروسی که از گذشته مطالعه کردید را در این دوره جمع بندی کنید. این کار به شما کمک می کند تا خیال خود را از این دروس راحت کرده و دیگر دغدغه ای در مورد آن نداشته باشید.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره آزمون تیزهوشان

شما کاربران می توانید برای اخذ مشاوره جهت آمادگی کنکور، برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز و نیز مشاوره برای مدارس تیزهوشان، از خدمات مرکز مشاوره بصیرت نوین استفاده کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

 

نحوه استفاده از فرصت عید کنکور

 

نحوه برنامه ریزی برای عید نوروز چگونه است؟

کلید موفقیت و رسیدن به تمام برنامه هایی که مدنظر دارید، در صحیح بودن برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز است. شما می بایست برنامه ریزی عید نوروز خود را به گونه ای انجام دهید که یک ریکاوری کامل را برای آن تجربه کرده باشید. برخی از نکاتی که می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید برنامه ریزی عید نوروز کنکور را به درستی انجام دهید، عبارتند از:

  • ارزیابی وضعیت تحصیلی: شما می توانید از تعطیلات نوروزی برای ارزیابی وضعیت درسی خود نیز استفاده کنید. به طور معمول، این کار توسط یک مشاور انجام می شود تا بتواند یک برنامه منطبق با نیاز شما برای دوره عید تدوین کند.
  • تعیین دروس عقب مانده و اولویت بندی آن: حال نوبت آن است تا دروسی که عقب افتاده اند را برحسب وضعیت تحصیلی خود، اولویت بندی کنید. این کار بسیار مهم است چراکه باعث می شود تا با آمادگی بیشتری در جلسه امتحان ورود کنید.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  ثبت نام کنکور سراسری 1402 + شرایط

مشاوره تحصیلی: اقدام مهم دیگری که بهتر است آن را پیش از شروع عید نوروز انجام دهید، اخذ مشاوره تحصیلی است. همچنین شما می توانید خدمات برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز را از مرکز مشاوره بصیرت نوین به صورت تلفنی اخذ کنید. برای این کار کافیست از گزینه چت در قسمت پایین سمت راست، درخواست خود را بفرستید.

نحوه برنامه ریزی برای کنکور در عید

پرسش های متداول

برخی از پرسش هایی که ممکن است کاربران راجع به برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز عبارتند از:

  • بهترین برنامه کنکوری برای عید نوروز چیست؟

بهترین برنامه برای کنکور می بایست توسط یک مشاور با توجه به وضعیت تحصیلی دانش آموز، اهمیت دروس کنکوری و نیز ساعات مطالعاتی وی برنامه ریزی شود.

  • چه دروسی را در عید نوروز برای کنکور مطالعه کنیم؟

ایام تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای یادگیری و مرور دروس مقطع متوسطه دوم است که می توانید دروس آن را به ترتیب اولویت برای خود تعیین کنید.

  • روش مطالعه برای کنکور در عید نوروز چگونه است؟

بهترین روش، مطالعه در کتابخانه ها و اماکن آرام است که می بایست روزانه بین 8 – 10 ساعت مرور دروس انجام شود.

پرسش های متداول

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©