ویرایش محتوا

موفقیت در کنکور در زمان کم؟ + ترفندها و نکات آن

موفقیت در کنکور در زمان کم

آیا موفقیت در کنکور در زمان کم امکان پذیر است؟ این پرسشی است که بسیاری از دانش آموزانی که از درس خود عقب افتاده اند، دارند. برای آنکه به این پرسش به صورت واقع گرایانه پاسخ دهیم، مقاله را برای شما عزیزان آماده کردیم که حاوی نکات بسیار ارزنده ای است. در نهایت شما می توانید با خواندن این محتوا، چند نکته و ترفند مهم را برای موفقیت در کنکور از مجموعه بصیرت نوین به یادگار ببرید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

آیا موفقیت در کنکور در زمان کم امکان پذیر است؟

اگر بخواهیم رک و پوست کنده به این پرسش پاسخ دهیم، جواب منفی است. موفقیت در کوتاه مدت، شرایط خاصی را می طلبد و در غالب موارد امکان پذیر نیست. اگر فرد بتواند این ویژگی ها را داشته باشد، قادر است تا حدودی کنکور را با موفقیت بگذراند. با این حال شانس این واقعه بسیار محدود و اندک است. توصیه ما آن است دانش آموزان حداقل از 1 سال پیش برای کنکور آمادگی داشته باشند. این بازه زمانی بلافاصله پس از اتمام پایه یازدهم شروع شده و با مرور پایه های دهم و یازدهم در تابستان انجام خواهد شد.

دانش آموزان می بایست در سال نهایی کنکور خود، از تمام فرصت ها و اوقات فراغت برای مرور دروس سه سال اخیر استفاده کنند. به عنوان مثال، یکی از این فرصت ها، عید نوروز است که تا چند روز دیگر شروع می شود. موفقیت در کنکور پروسه ای است که باید آن را به تدریج جلو ببرید و این کار باید با برنامه انجام شود. بنابراین توصیه مشاورین آن است تا دانش آموزان به موفقیت در کنکور در زمان کم دل نبسته و پیشاپیش برای این آزمون سرنوشت ساز برنامه داشته باشند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره هدایت تحصیلی نهم

با این حال اگر شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید در فرصت اندک باقیمانده شانس پذیرش خود در کنکور را افزایش دهید، تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به بررسی تکنیک ها و نکات مهم موفقیت کنکور در بازه زمانی کم بپردازیم.

موفقیت در کنکور در زمان کم

چگونه در مدت زمان کمتر، کنکور را سپری کنیم؟

یکی از پرسش هایی که ممکن است در رابطه با موفقیت در کنکور در زمان کم برای شما مطرح شود، چگونگی گذراندن این دوره است. در ادامه چند آیتم مهم را بیان کرده ایم که می بایست حتما از آنها کمک بگیرید:

  • برنامه ریزی: داشتن برنامه مهم ترین رکن و اساس رسیدن به موفقیت در کنکور برای بازه زمانی کم است که می بایست آن را جدی بگیرید. برنامه داشتن به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از هر لحظه از اوقاتی که باقی مانده است استفاده کنید. این کار باعث می شود تا بازدهی درس خواندن شما به شدت افزایش یافته و از سوی دیگر، اتلاف وقت کمتری داشته باشید.
  • اولویت بندی: از آنجایی که وقت کمی دارید، چاره ای نخواهید داشت جز آنکه مباحثی را که اهمیت کمتری دارند، حذف کنید. این کار بدلیل آن است که شما نمی توانید از فرصت کم برای مطالعه تمام مباحث استفاده کنید و علاوه بر این، ظرفیت فیزیکی بدن شما تاب آوری مرور تمام مباحث را نخواهد داشت. بهتر است با توجه به ضرایب دروس و نقاط قوتی که دارید، اقدام به اولویت بندی دروس خود نمایید.
  • مشاوره: غالب دانش آموزان نمی توانند به تنهایی برنامه‌ی موفقیت در کنکور در زمان کم را تدوین کنند. چراکه می بایست از نظر درسی و تحصیلی ارزیابی شوند. برای حل این مشکل، می بایست از یک مرکز مشاوره کمک بگیرید. شما می توانید برای دریافت مشاوره و اخذ یک برنامه کنکوری تا زمان باقی مانده، از خدمات مرکز مشاوره بصیرت نوین استفاده کنید. برای این کار کافیست بر روی گزینه چت در قسمت پایین سمت راست کلیک کرده و درخواست خود را برای ما ارسال کنید.
  • در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

    فرم مشاوره

پیشنهاد می کنیم برای دریافت توصیه های بیشتر، حتما مقاله موفقیت تحصیلی در کنکور را مطالعه کنید.

نحوه سپری کردن کنکور در زمان کم

نکات مهم برای موفقیت در کنکور در زمان کم

با تکیه بر تجربه مشاورین مجموعه بصیرت نوین، برخی از نکات مهم برای موفقیت در کنکور در زمان کم را برای شما ذکر می کنیم. درنظر گرفتن این نکات به شما کمک می کند تا بتوانید شانس موفقیت خود را در کنکور افزایش دهید:

  • تقویت انگیزه: هیچ وقت در طول مسیر، انگیزه خود را از دست ندهید. داشتن انگیزه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با علاقه درس را پیگیری کنید. یکی از تاثیرات فوق العاده و شگفت انگیز انگیزه، کمک به درک سریع تر و افزایش قابل توجه بازدهی فعالیت های شما است. به هدفی که قرار است به آن برسید فکر کنید.
  • دوری از انرژی منفی: دانش آموزان نباید خود را به خاطر اتلاف وقت و کمبود آن سرزنش کنند. هر فردی ممکن است دلایل خاصی داشته باشد، مهم آن است که بتواند بهترین نتیجه را دریافت کنید. غصه خوردن یا سرزنش کردن خودتان، نمی تواند هیچ دردی را دوا کند. این موضوع از سوی دیگر باعث خواهد شد تا ذهن شما مشغول شده و نتوانید به درستی مطالعه کنید.
  • کمک گرفتن: برای آنکه بتوانید سرعت یادگیری خود را افزایش دهید، از معلمین و اساتید کمک بگیرید. همچنین مشاورین مرکز بصیرت نوین در اینجا حاضر هستند تا ترفندهای موفقیت در کنکور در زمان کم را استفاده کرده و وقت اندک خود را جبران کنید.
  • مرور مطالب: بهتر است در طول زمان کم باقیمانده، بر روی مطالب جدید تمرکز نکنید. بهترین جایگزین، مطالعه دروس و موضوعاتی است که امکان بهبود و تسلط کامل بر آن وجود دارد. حال به سراغ تست های این فصل ها بروید و خود را برای سوالات و جواب های آن آماده کنید.

اگر شما دانش آموزان نیز نکته دیگری را مدنظر دارید، می توانید در قسمت کامنت ها آن را با ما درمیان بگذارید. همچنین پرسش های شما در بخش نظرات از سوی پشتیبانان پاسخ داده خواهد شد.

نکات مهم برای موفقیت در کنکور در زمان کم

پرسش های متداول

برخی از پرسش هایی که ممکن است کاربران در رابطه با موفقیت در کنکور در زمان کم داشته باشند، عبارتند از:

  • آیا موفقیت در کنکور در زمان کم دست یافتنی است؟

شما می توانید با کمک مشاور، انگیزه و اراده بالا به این موفقیت دست یابید.

  • چقدر زمان برای موفقیت در کنکور لازم است؟

پیشنهاد ما آن است که حداقل از یک سال قبل برای آمادگی کنکور اقدام کنید.

  • نقش مشاور برای کسب موفقیت کنکور در زمان کم چیست؟

مشاوره به شما این امکان را می دهد تا اقدامات خود را برای موفقیت در این آزمون، به بالاترین بهره وری ممکن برسانید. مشاور تلاش می کند تا پتانسیل کسب موفقیت را برای شما افزایش دهد. هم اکنون شما می توانید از طریق تماس با پشتیبانی وب سایت یا دکمه چت، امکان ارسال درخواست مشاوره خود برای ما را داشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©