ویرایش محتوا

انتخاب رشته کنکور در اصفهان

کنکور سراسری 1402

با اینکه صحبت هایی در مورد به تاخیر افتادن کنکور بر سر زبان ها بود، کنکور سراسری 1402 در هفته دوم تیر ماه برگزار خواهد شد و داوطلبان را در پنج گروه آزمایشی به چالش خواهد کشید.  بودجه بندی دروس، تعداد سوالات و زمان آزمون مشابه سال های گذشته خواهد بود. کارت ورود به جلسه آزمون از پنجم تیر ماه در سایت سامانه سنجش در دسترس داوطلبان خواهد بود. همراه داشتن کارت ورود به جلسه ضروری است. به یاد داشته باشید حتما مداد مشکی نرم، مداد تراش و پاک کن، آب آشامیدنی و دستمال کاغذی همراه خود سر جلسه ببرید تا به مشکلی بر نخورید. در این مقاله به معرفی مشاور انتخاب رشته کنکور در اصفهان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

در صورتی که نیاز به مشاوره جهت انتخاب رشته به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

 

انتخاب رشته کنکور 1401 در پنج رشته برگزار می شود.

مشاوره انتخاب رشته

انتخاب رشته کنکور یکی از مهم ترین تصمیمات فرد در طول زندگی است. حاصل دوازده سال درس خواندن و مسیر شغلی و حرفه ای فرد با انتخاب رشته مشخص می شود. با توجه به رقابت شدید دانش آموزان برای ورود به دانشگاه، می توان گفت اهمیت انتخاب رشته بیشتر از نتیجه اولیه کنکور است.

انتخاب مشاور مناسب به اندازه انتخاب رشته اهمیت دارد. مشاوری که انتخاب می کنید اول از همه باید به علایق و سلیقه شما توجه کند سپس نکات تخصصی در انتخاب رشته را مد نظر قرار دهد. با توجه به این که مدت زمان بین اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته کمتر از یک هفته می باشد، مهم است که انتخاب های خود را از قبل مشخص کنید تا در زمان ذکر شده به بن بست نخورید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره آزمون های زبان
مفاد امتحانی کنکور سراسری 1402 مشابه سال گذشته می باشد.

تخمین انتخاب رشته

مفاد انتخاب رشته کنکور سراسری 1402، شامل میزان تاثیر معدل، میزان تاثیر دروس مختلف مشابه سال های گذشته است. به همین دلیل، تخمین انتخاب رشته بر اساس نتایج سال گذشته امکان پذیر است. دسترسی به رتبه و نتایج داوطلبان سال های گذشته به تخمین انتخاب رشته کمک می کند. شما می توانید برای تخمین قبولی خود به کارشناسان مرکز مشاوره بصیرت نوین اعتماد کنید.

تخمین انتخاب رشته کنکور سراسری

چگونه انتخاب رشته کنیم ؟

برای انتخاب رشته کنکور در اصفهان، شما می توانید به تیم مشاوره بصیرت نوین اعتماد کنید. انتخاب رشته کنکور در اصفهان با در نظر گرفتن چند نکته بسیار کارآمد تر خواهد بود. تمامی داوطلبان در پنج گروه آزمایشی می توانند صد و پنجاه کد رشته محل را انتخاب کرده و در فرم اینترنتی وارد کنند. توجه داشته باشید که داوطلبین باید حتما کد رشته مربوط به گروه خود را انتخاب کنند. در غیر این صورت کد رشته لحاظ نخواهد شد. قبل از ورود به سامانه سنجش برای ثبت کد رشته ها، حتما آن ها را از قبل آماده کنید و چندین بار اعداد را بررسی کنید تا اشتباهی به وجود نیاید. در نظر داشته باشید معمولا در روز های پایانی مهلت ثبت انتخاب رشته، همه داوطلبین به سامانه مراجعه خواهند کرد و سایت ترافیک بیشتری را تجربه خواهد کرد. لذا به هیچ عنوان انتخاب رشته را به روز آخر موکول نکنید تا با مشکل مواجه نشوید.

زمان انتخاب رشته

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه است. با توجه به اینکه محدوده زمانی انتخاب رشته در سال گذشته چهارده الی هجدهم مرداد بود، پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 در بازه زمانی مشابه باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق سایت سنجش را بررسی کنید.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب رشته کنکور سراسری

عوامل مختلفی در تصمیم ها شما برای انتخاب رشته کنکور در اصفهان تاثیر خواهد داشت. با آگاهی نسبت به این عوامل می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. مهم ترین فاکتور، علاقه شخصی شما است. رشته ای که انتخاب می کنید، حداقل چهار سال همراه شما خواهد بود. اگر رشته ای انتخاب کنید که علاقه ای به آن ندارید نمی توانید آن را به اتمام برسانید. همینطور در نظر داشته باشید تمامی رشته ها، سختی های خاص خودشان را دارند. اما سختی رشته ای که به آن علاقه دارید به چشمتان نخواهد آمد.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره برای انتخاب مدرسه حضوری + تلفنی سراسر ایران

عامل تاثیر گذار بعدی که معمولا خانواده ها بسیار به آن اشاره میکنند، آینده شغلی است. هدف از تحصیل در دانشگاه، کسب آگاهی برای به دست آوردن جایگاه های شغلی مناسب است. اگر رشته ای که انتخاب می کنید آینده شغلی خوبی نداشته باشد و نتوانید از مدرک خود استفاده کنید، فقط چهار سال از وقت خود را هدر داده اید. پس به این فاکتور توجه کنید.

با توجه به سختی های اقتصادی حال حاضر، بهتر است میزان شهریه دانشگاه های مختلف برای انتخاب رشته کنکور در اصفهان را هم در نظر بگیرید. دانشگاه های دولتی روزانه، شهریه ای ندارند و تنها هزینه شما، هزینه رفت و آمد و خورد و خوراک خواهد بود. دانشگاه های دولتی شبانه هزینه مختصری از شما دریافت خواهند کرد. و در نهایت دانشگاه های غیر دولتی، شهریه های متغیری دارند که نرخ مشخصی دارند. لذا حتما قبل از انتخاب، نرخ های موجود را بررسی کنید.

مورد بعدیی که در انتخاب رشته کنکور در اصفهان مورد نظر است، فاصله دانشگاه تا محل سکونت شماست. توجه داشته باشید که دوره دانشگاه حداقل چهار ساله خواهد بود و شما چهار سال باید در شهر مورد نظر زندگی کنید. باید مسکن تهیه کنید و در صورت نیاز شغل جدیدی پیدا کنید. علاوه بر آن، باید از نظر فرهنگی، شهر مقصد را بررسی کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا شناخت بهتری از مردم منطقه به دست آورید تا مدت زمان سکونت شما به بهترین نحو طی شود.

مورد بعدی، سهمیه ها است. در سال های گذشته سهمیه ها تاثیر به سزایی در انتخاب رشته داوطلبان داشته است. در نظر داشته باشید سهمیه ها برای تمامی داوطلبان لحاظ می شود. سهمیه ها شامل سهمیه منطقه یک، سهمیه منطقه دو، سهمیه منطقه سه و سهمیه ایثارگری است. سهمیه منطقه یک برای داوطلبانی که در مناطق برخوردار از رفاه بالاتر ساکن هستند لحاظ می شود و سهمیه های منطقه دو و سه به ترتیب برای ساکنین مناطق با رفاه پایین تر لحاظ می شود. شرایط سهمیه ایثارگران جدا از سهمیه بندی مناطق است و میزان آن بر اساس گزارش سازمان ایثارگران مشخص می شود.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره تحصیلی حضوری در اصفهان

مرکز مشاوره بصیرت نوین

برای انتخاب رشته کنکور در اصفهان، مرکز مشاوره بصیرت نوین یکی از بهترین گزینه ها است. مرکز مشاوره بصیرت نوین با بیش از ده سال سابقه در امر مشاوره، حامی، پشتیبان و یاری رسان شما در امر انتخاب رشته کنکور در اصفهان خواهد بود. برای دریافت نوبت شما می توانید با شماره 03136698852 تماس بگیرید. همینطور برای مراجعه حضوری می توانید به اصفهان، میدان آزادی، نبش خیابان هزار جریب، ساختمان سپهر واحد بیست مراجعه کنید.

همراه داشتن کارت ورود به جلسه ضروری است.

کلام آخر

همانطور که ذکر شد، انتخاب رشته کنکور در اصفهان یکی از تصمیمات مهم در زندگی هر فرد است. تصمیمی که مسیر تحصیلی و شغلی فرد را مشخص می کند و می تواند زندگی فرد را دگرگون کند. استرس و فشار روانی موجود در زمان کنکور می تواند توانایی تصمیم گیری صحیح را از شما بگیرد. برای اتخاذ بهترین تصمیم برای آینده خود مشاوره گرفتن می تواند بسیار کمک کننده باشد. تجربه و دانش در زمینه انتخاب رشته بسیار تعیین کننده است. برای مثال حتی اگر رتبه بسیار خوبی داشته باشید، در صورتی که اولویت ها را رعایت نکنید، بسیار ضرر خواهید کرد و نمی توانید در رشته مورد نظر خود قبول شوید.

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©