ویرایش محتوا

مشاوره برای انتخاب مدرسه حضوری + تلفنی سراسر ایران

مشاوره برای انتخاب مدرسه

مشاوره برای انتخاب مدرسه با وجود بیش از 40 نوع مرکز آموزشی در ایران و سیستم آموزشی مستقلی که برای دانش آموزان خاص درنظر گرفته شده، به یک موضوع مهم تبدیل شده است. اگر شما نمی دانید مدرسه خوب چه ویژگی هایی دارد یا با انواع مدارس در ایران آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله با ما باشید تا به این موضوعات بپردازیم.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

آشنایی با خدمات مشاوره برای انتخاب مدرسه

مشاوره برای انتخاب مدرسه به شما کمک می کند تا بتوانید از ظرفیت کامل موسسات آموزشی در شهر خود استفاده کنید. این مراکز تحصیلی جدای از خدمات آموزشی که به فرزندان شما ارائه می کنند، سهم قابل توجهی در ایجاد یک مسیر تحصیلی موفق برای آنها خواهند داشت. تاثیرات محیطی مراکز آموزشی که در دوران ابتدایی و متوسطه، نیمی از اوقات دانش آموزان را تشکیل می دهد، موضوع بسیار مهمی است؛ چراکه سهم قابل توجهی در جهت گیری آینده شغلی و تحصیلی آنها خواهد داشت.

از سوی دیگر، انتخاب مدرسه ابتدایی خوب یا یک مدرسه متوسطه برای دانش آموزان، می بایست با توجه به استعدادهای او انجام شود. اگر فرزند شما پتانسیل و هوش بالایی در فراگیری محتواهای آموزشی دارد، قطعا آینده او با تحصیل در مراکز آموزشی خاص مانند مدارس تیزهوشان (سمپاد) یا نمونه دولتی، درخشان تر خواهد بود. در این حالت، پیشنهاد می کنیم از خدمات مشاوره تحصیلی در تمامی مقاطع به صورت حضوری در اصفهان یا غیر حضوری در مرکز مشاوره بصیرت نوین استفاده کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  هر آنچه که باید در مورد مشاوره تحصیلی ابتدایی بدانید

نکته مهم دیگری که می بایست در مشاوره برای انتخاب مدرسه درنظر بگیرید، وجود نزدیک به 40 نوع دسته بندی برای مراکز آموزشی در ایران است. در این میان، در حدود 80 – 85 درصد از این موسسات آموزشی، دولتی و غیر انتفاعی بوده و 15 – 20 درصد از آنها مربوط به دیگر نوع مراکز می باشند. با دانستن این موضوع، اکنون ممکن است شما هم به این پرسش برسید که بهترین مدرسه برای ثبت نام فرزندان کدام است؟ پاسخ به همه این پرسش ها با کمک یک مشاوره انتخاب بهترین مدارس متوسطه و ابتدایی انجام می شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

منظور از مشاوره انتخاب مدارس چیست؟

معرفی انواع مدارس در ایران + ویژگی های آن

آشنایی با ویژگی های یک مدرسه استاندارد و مدل های مختلف آن به شما کمک می کند تا بهترین موسسه آموزشی را برای فرزند خود انتخاب کنید. به طور کلی می توان این مدل موسسات را به دو دسته زیر تقسیم کرد که عبارتند از:

  • مدارس غیر دولتی: مراکزی آموزشی هستند که با نظارت آموزش و پرورش راه اندازی می شوند. این نوع موسسات غیر انتفاعی، هزینه های خود را از شهریه دانش آموزان تامین می کنند. کمتر بودن تعداد دانش آموزان، رسیدگی بیشتر به وضعیت هر فرد، استفاده از اساتید خصوصی و توانا و نیز ارائه امکانات بیشتر، از ویژگی هایی است که می توان در غالب این موسسات مشاهده کرد.
  • مدارس دولتی: مشاوره برای انتخاب مدرسه در این نوع مدارس بسیار مهم است؛ چراکه زیر شاخه های مهمی برای آن وجود دارد. مدارسی که با هزینه دولت برای عموم دانش آموزان خدمات خود را ارائه می کنند، مراکز آموزشی دولتی خوانده می شوند. این موسسات بدون نیاز به آزمون، محصلین را پذیرش می کنند. مهم ترین ویژگی این نوع مراکز آموزشی، رایگان بودن هزینه خدمات آنها است.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره انتخاب رشته نهم + فاکتورهای مهم آن

هرکدام از این مراکز خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که فیچرهای خاص خود را دارند. موضوعی که می تواند مشاوره برای انتخاب مدرسه را حائز اهمیت کند، انتخاب مدارس نمونه دولتی و مقایسه آن با مراکز غیر انتفاعی باشد. مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان، زیر شاخه ای از مراکز آموزشی دولتی هستند که برای ورود به آنها می بایست آزمون های ورودی را بگذرانید. یک مشاور تحصیلی می تواند در کنار معرفی این موسسات، دانش آموزان را برای این آزمون ها هدایت کند.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

با درک اهمیت این موضوع، مشاوره برای انتخاب مدرسه تمامی مقاطع تحصیلی در مجموعه بصیرت نوین ارائه می شود. شما دانش آموزان می توانید برای بهره مندی از خدمات تحصیلی، فرم مربوطه را از این لینک برای ما ارسال نمایید تا مشاوران مجموعه با شما ارتباط برقرار نمایند.

آشنایی با انواع مدارس در ایران

فاکتورهای مهم در مشاوره برای انتخاب مدرسه چیست؟

فاکتورهای مختلفی که جهت مشاوره برای انتخاب مدرسه درنظر گرفته می شوند، عبارتند از:

  • وضعیت تحصیلی دانش آموز: تصمیم گیری و نحوه انتخاب بهترین مدارس تا حد بسیار زیادی به این مورد بستگی دارد. از سوی دیگر، هرچقدر دانش آموز از نظر تحصیلی قوی باشد، حساسیت و اهمیت انتخاب یک مرکز آموزشی مناسب برای او بیشتر خواهد بود.
  • هدایت تحصیلی: از آنجایی که پذیرش در موسسات آموزشی نمونه دولتی و تیزهوشان با آزمون همراه است، مشاور می تواند دانش آموزان را برای موفقیت در این امتحانات ورودی آماده کند. هدایت تحصیلی بخشی از خدماتی است که در مشاوره برای انتخاب مدرسه به ویژه برای دانش آموزان مقطع ششم و نیز نهم حائز اهمیت است.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

هزینه ها: یکی از معیارهای مهم برای انتخاب مدرسه توسط والدین، هزینه آن است. والدینی که توانایی کمتری دارند، مدارس دولتی و نمونه دولتی بهترین پیشنهاد برای آنها خواهد بود. همچنین دانش آموزان با توانایی های مالی بیشتر، می توانند در مدارس غیرانتفاعی مناسب با توجه به پیشنهاد مشاور ثبت نام کنند.

در مشاوره انتخاب مدرسه به چه نکاتی توجه کنیم؟

پرسش و پاسخ های متداول

از پرتکرارترین سوالاتی که ممکن است در مورد مشاوره برای انتخاب مدرسه داشته باشید، می توان گفت:

  • ویژگی های یک مدرسه استاندارد در ایران چیست؟

ویژگی های یک مدرسه استاندارد عبارتند از: فراهم کردن بستر مناسب برای رفاه دانش آموزان، فراهم کردن امکانات آموزشی در کلاس درس و آزمایشگاه ها، به کارگیری مدرسین کارآزموده و مجرب و ارائه مشاوره به دانش آموزان.

  • مدرسه دولتی بهتر است یا خصوصی؟

پاسخ به این سوال تا حد بسیار زیادی به وضعیت مالی، درسی و هدف دانش آموزان بستگی دارد. در صورتی که با هزینه های آن مشکلی ندارید، مدارس غیر انتفاعی و خصوصی می توانند به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به خصوص در مقاطع تحصیلی بالاتر کمک کنند. با این حال این فرضیه تنها در صورتی قابل پذیرش است که موسسه آموزشی خصوصی از استانداردها و امکانات خوبی برخوردار باشد.

شما دانش آموزان می توانید در هر مقطعی که تحصیل می کنید و از هر کجای ایران که هستید، از خدمات مشاوره برای انتخاب مدرسه استفاده نمایید. برای این کار کافیست فرم درخواست مشاوره مرکز مشاوره بصیرت نوین را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا در اسرع وقت با شما تماس برقرار شود.

پرسش های متداول

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©