ویرایش محتوا

مشاوره انتخاب رشته نهم + فاکتورهای مهم آن

مشاوره انتخاب رشته نهم

مشاوره انتخاب رشته نهم با درک صحیح از علاقه، استعداد و توانایی های دانش آموزان انجام می شود. از آنجایی که نگرانی های بسیار زیادی راجع به این مسئله وجود دارند، می خواهیم در یک مقاله به صورت خلاصه به پرسش های مهم آن پاسخ دهیم. در انتها شما می توانید با نکات مهم و شرایط انتخاب رشته نهم به دهم آشنا شوید و به فرزندتان در این تصمیم گیری کمک کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

اهمیت انتخاب رشته در پایه نهم چیست؟

مشاوره انتخاب رشته نهم یکی از مهم ترین کارهایی است که دانش آموزان در آخرین پایه متوسطه اول انجام می دهند. این دوره زمانی، اولین جایی است که محصلین با یک تصمیم گیری بزرگ برای تعیین مسیر زندگی خود روبرو می شوند. برحسب رشته ای که انتخاب می کنند، دروس و گرایش های دانشگاهی خاصی برای آنها درنظر گرفته شده و آینده شغلی آنها به حرفه های خاصی محدود می شود.

رشته هایی که برای ادامه تحصیل وجود دارند، شامل شاخه های نظری، فنی‌و‌حرفه‌ای و کار و دانش می باشند. بخش نظری خود به 3 زیر رشته ریاضی و فیزیک، علوم تجربی و انسانی تقسیم می گردد. همچنین این زیر رشته ها برای شاخه فنی‌و‌حرفه‌ای شامل 4 بخش هنر، صنعت، کشاورزی و مدیریت‌و‌خدمات هستند. شما می توانید گرایش های دقیق تر در این زمینه‌ها را در بخش کار و دانش بیابید که شامل رشته های مختلف و مرتبط با بازار کار می باشند.

اما اهمیت انتخاب رشته نهم به آن دلیل است که باید بهترین مسیر با توجه به پتانسیل دانش آموز انتخاب گردد. در نظر گرفتن توانایی های فردی، استعدادها، وضعیت جامعه، آینده شغلی مهم ترین فاکتورهایی هستند که برای انجام این کار درنظر گرفته خواهند شد. بنابراین بسیار مهم خواهد بود تا والدین و دانش آموزان بتوانند به کمک مشاوره انتخاب رشته نهم، یک مسیر درست را انتخاب کنند. شما می توانید برای این کار از خدمات مشاوره انتخاب رشته نهم به صورت حضوری و غیر حضوری در مرکز مشاوره بصیرت نوین استفاده کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  بهترین مشاغل رشته ریاضی

آشنایی با اهمیت انتخاب رشته پایه نهم

چه فاکتورهایی در انتخاب رشته پایه نهم موثر هستند؟

علاوه بر استعدادها و پتانسیلی که فرزندان شما برای تحصیل دارند، می توان آیتم های دیگری را برای مشاوره انتخاب رشته نهم دانش آموزان درنظر گرفت. برخی از آنها عبارتند از:

  • علاقه: تفاوت زیادی بین کسانی است که به دنبال شغل هستند و افرادی که شغل مورد علاقه خود را دنبال می کنند. تحقیقات نشان داده است افرادی که رشته ‌ها و مشاغلی را انتخاب می‌کنند که با علایق، مهارت‌ها، ارزش‌ها و شخصیت آنها همسو باشد، تمایل بیشتری به رضایت شغلی دارند و از موفقیت شغلی بالاتری برخوردارند. بنابراین مهم است برای آنکه فرزندتان در سال های بعد از نظر شغلی موفق تر عمل کند، علاقه او را درنظر بگیرید. شما می توانید با تست انتخاب رشته نهم در اصفهان این کار را به صورت حضوری یا غیر حضوری در مرکز مشاوره بصیرت نوین انجام دهید.
  • انگیزه و شخصیت فردی: بسته به دیدگاهی که فرزندتان نسبت به تحصیل دارد، ممکن است این عامل هم مهم باشد. اگر قصد او از درس خواندن مهاجرت است، می تواند به رشته های فنی، پزشکی و مهندسی فکر کند. همچنین برحسب تیپ شخصیتی، می توان رشته های مناسب برای ایشان را طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، کسانی که واقع گرا هستند، می توانند در مشاغل فنی بهتر عمل کنند.
  • توانایی علمی: چه دوست داشته باشید یا نه، هر رشته سختی های خاص خودش را دارد. برای آنکه بتوانید عملکرد خوبی در رشته خود داشته باشید، لازم است نیم نگاهی به توانایی های علمی تان بیندازید. اگر حافظه خوبی دارید، رشته های علوم انسانی و تجربی گزینه های بهتری هستند. در مقابل، اگر تحلیل گر توانایی باشید، ممکن است رشته ریاضی بسیار مناسب تر باشد. دسته ای دیگر در مشاوره انتخاب رشته نهم، افرادی هستند که توانایی علمی خوبی ندارند و یا آنکه علاقه ای به خواندن دروس نشان نمی دهند. این افراد باید از همان سن به دنبال یک مهارت شغلی در رشته های کارودانش یا فنی باشند.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره تحصیلی متوسطه دوم

نکته: انتخاب رشته نهم برای کسانی که قصد ورود به رشته های فنی و کارودانش را دارند، بسیار مهم تر است. چراکه با انتخاب یک فیلد کاری، مسیر شغلی خود را در همان سال انتخاب می کنند. شما می توانید جهت مشاوره تعیین رشته نهم برای این افراد، از طریق پشتیبانی آنلاین می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

عوامل موثر در مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم 1401

مشاوره انتخاب رشته نهم و اهمیت آن

مشاوره انتخاب رشته نهم از چندین جهت برای دانش آموزان اهمیت دارد. چراکه این مرحله، اولین جایی است که دانش آموزان برای آینده خود تصمیم خواهند گرفت. ممکن است بسیاری از آنها به دلایلی از جمله وابستگی به دوستان و یا مشاوره های غلط از همکلاسی های خود، تصمیم به انتخاب یک رشته نامناسب بگیرند که این واقعه می تواند یک زنگ خطر شما باشد. از سوی دیگر، اگر فرزند شما به رشته انتخاب شده علاقه ای نداشته باشد، ممکن است دچار نا امیدی از تحصیل شده و نمرات نامطلوبی در سال های بعد دریافت کند.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

شما می توانید به شیوه های مختلفی به فرزندان خود کمک کنید تا بهترین انتخاب را برای مسیر آینده خود داشته باشند. اگر دانشی در این زمینه ندارید، پیشنهاد ما استفاده از مشاوره است. از مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم گرفته تا شرکت در آزمون های روان شناسی و کمک گرفتن از برجسته ترین مشاوران تحصیلی، همه این خدمات در مجموعه مشاوره بصیرت نوین ارائه می شوند. تنها کافیست جهت هدایت تحصیلی فرزندان خود، یک وقت مشاوره دریافت نمایید. حال با بررسی فاکتورهایی که در بخش قبل بیان کردیم، به کمک یک فرد آگاه اقدام به انتخاب بهترین رشته برای فرزند خود بنمایید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  معرفی شغل پرستاری + نکات مهم و مزایا رشته پرستاری

اهمیت مشاوره انتخاب رشته نهم

ویژگی های بهترین مشاور انتخاب رشته نهم

با وجود راهکارهایی که در بخش قبل ارائه کردیم، اما پیدا کردن بهترین مشاور انتخاب رشته نهم به دهم کار آسانی نیست. به همین جهت می خواهیم در انتهای این بخش به معرفی چند فاکتور مهم برای شناسایی بهترین افراد جهت ارائه مشاوره تحصیلی بپردازیم که به شرح زیر می باشند:

  • اساتید مجرب: یک مجموعه مشاوره خوب باید از یک تیم مجرب و آگاه برای هدایت تحصیلی دانش آموزان استفاده کند. مجموعه بصیرت نوین، با مدیریت دکتر حسین لشکری که دکتری برنامه درسی را دارند، آماده ارائه خدمات به شما می باشد.
  • درنظر گرفتن واقعیت ها: بسیاری از مشاورین کارنابلد، دیدگاهی فریبنده (آگاهانه یا از عمد) دارند و تنها خواست والدین یا مشاوره هایی ایده آل گرایانه را ارائه می کنند. این موضوع منجر می شود تا بسیاری از فاکتورها برای هدایت صحیح فرزندان به درستی درنظر گرفته نشده و تجربیات ناموفقی برای دانش آموزان ایجاد گردد. مهم است فرد مشاور بتواند با تکیه بر واقعیت ها، دلایل منطقی و تجربه ای که دارد، اقدام به مشاوره ای مناسب برای فرزند شما نماید.
  • دقیق بودن: در نهایت فردی که مشاوره ای را ارائه می کند، باید به دقت به خصوصیات افراد توجه کند. از عجله کردن و نادیده گرفتن جزئیات بپرهیزد تا بتواند تمام جوانب کار را در نتیجه نهایی درنظر بگیرد.
  • فرقی نمی کند در کدام استان حضور دارید. شما می توانید با پر کردن فرم های تماس، از خدمات مشاوره انتخاب رشته نهم به صورت غیر حضوری در مجموعه بصیرت نوین استفاده کنید. همچنین ساکنین کلانشهر اصفهان می توانند با مراجعه حضوری نیز از خدمات این کلینیک مشاوره تحصیلی و خدمات روان شناختی استفاده نمایند.

مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب رشته سال نهم

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©