ویرایش محتوا

موفقیت تحصیلی در کنکور + عوامل موثر

موفقیت تحصیلی در کنکور

موفقیت تحصیلی چیست؟ چگونه می توان برای موفقیت تحصیلی اقدام کرد؟ چه راه های میانبری برای این کار وجود دارند؟ همه این ها پرسش های مهمی هستند که سعی می کنیم به ترتیب پاسخ های دقیقی را برای آنها ارائه کنیم. در انتها با خواندن این مقاله، شما می توانید با درک صحیح مفهوم موفقیت در تحصیل، از راهکارهای این متن برای اصلاح و بهبود مسیر تحصیلی خود استفاده کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

منظور از موفقیت تحصیلی دانش آموزان چیست؟

همه ما در طول دوران تعلیم دوست داریم طعم موفقیت تحصیلی را بچشیم. فرقی نمی کند هدف آن، رضایت والدین باشد یا نشان دادن استعداد و توانایی های ذاتی مان. در نهایت مقصد همه یکسان است. اما یکی از نکات بسیار مهمی که در غالب موارد برای دانش آموزان و حتی والدین نیز به درستی درک نشده است، معنی دقیق موفقیت تحصیلی دانش آموزان می باشد.

در این خصوص باید گفت موفقیت تحصیلی، پیشرفت تحصیلی نیست و این نکته بسیار مهمی است. با این حال همواره شامل آن می شود. از سوی دیگر، موفقیت در تحصیل نیازمند شناخت و درک دقیق استعدادها و توانایی های فرزندان مان است. چراکه پس از آن می توان دانش آموزان را در مسیر رسیدن به تعالی مهارت هایشان قرار داد و بیشترین بازدهی را از پتانسیل آنان گرفت. همچنین بخش دیگر ماجرا، مربوط به پیشرفت تحصیلی در این راه خواهد بود که برای هر فرد، یک روش و معیار منحصر به فرد دارد. به همین خاطر می بایست با توجه به توانایی ها، نمرات و آزمون هایی که مشاور از دانش آموز دریافت می کند، مدل پیشرفت تحصیل او مشخص شود.

توجه به چنین جزئیاتی در موفقیت تحصیلی دانش آموزان بسیار مهم است و باید بیشتر به آن بها داده شود. در نهایت نتیجه آن آهسته و پیوسته منجر به موفقیت تحصیلی در کنکور و حتی آزمون های بزرگتر از آن خواهد شد. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا به بررسی راهکارهای آن بپردازیم.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  دکتر حسین لشکری - مشاور تحصیلی، شغل و کنکور

آشنایی با موفقیت تحصیلی در زندگی دانش آموزان

فاکتورهای 100 درصد تاثیرگذار در تعیین نقشه راه موفقیت تحصیلی در کنکور

حال که به درستی معنی موفقیت تحصیلی را درک کردیم، بهتر است یک نقشه راه برای آن ترسیم کنیم. تعیین چنین برنامه ای با توجه به فاکتورهایی که در ادامه بیان می شوند، پایه ریزی خواهد شد. پس از مشخص کردن این آیتم ها، برای آنکه بتوانید بهترین بازخورد را از چنین برنامه ای دریافت نمایید، حتما آن را در کنار یک مشاور، والدین و خود دانش آموز تنظیم کنید.

  • نقاط ضعف و قوت را بیابید: برای آنکه بتوانید از همین حالا برای موفقیت در کنکور و امتحانات برنامه بچینید، لازم است ابتدا دانش آموز را بشناسید. اولین قدم برای چنین کاری، مشاهده کارنامه عملکرد او در دروس مختلف است. نقاط قوت را در همان سطح حفظ کنید و تلاش کنید برای کاهش نقاط ضعف متمرکز شوید.
  • اولویت بندی کنید: یک نکته برای موفقیت تحصیلی دانش آموزان کنکوری، ترتیب دادن به اموری است که دانش آموز باید در مدت زمان باقی مانده انجام دهد. اولویت بندی دروس کنکوری براساس ضرایب آنها، برنامه ریزی مطابق با نیاز دانش آموز، مطالعه امتحانات مدرسه و غیره در نهایت منجر به استفاده از حداکثر ظرفیت در زمان باقی مانده خواهد شد.
  • جنبه های زندگی دانش آموز را بشناسید: علاوه بر نقاط قوت و ضعف، بهتر است جهت افزایش شانس موفقیت تحصیلی این افراد، از جنبه های دیگر زندگی وی اطلاعاتی داشته باشید. از جمله عادات درس خواندن، توان ذهنی، شیوه و زمان های مطالعاتی، مکان و تفریحات او.
  • اگر شما هم آیتم‌های دیگری را برای ایجاد یک برنامه کارآمد در ذهن دارید، می توانید در بخش نظرات آن را برای ما توضیح دهید.

آشنایی با مسیر موفقیت در تحصیل و کنکور

بهترین میانبرها برای رسیدن به موفقیت در تحصیل کدامند؟

مطالعه کردن تنها راه حل برای موفقیت تحصیلی است. این باور تنها برای کسانی صدق می کند که گستره دید خود را تنها به سیستم آموزشی مدرسه محدود کرده اند. اگر شما هم تاکنون جزو این دسته از افراد بوده اید، لازم است با چند میانبر مهم جهت افزایش شانس موفقیت تحصیلی در کنکور آشنا شوید که عبارتند از:

  • برنامه ریزی: همواره با برنامه ریزی برای امور مختلف زندگی، کاری یا تحصیلی خود، مسیر رسیدن به خواسته هایتان را هموارتر و منظم تر کنید. کاهش زمان اتلاف شده، رسیدگی به امور عقب مانده، درنظر گرفتن تمام جوانب کار و کمتر شدن فشار روانی تنها بخشی از مزایای این آپشن می باشند.
  • منابع مناسب: یکی دیگر از راهکارها برای افزایش موفقیت در تحصیل، استفاده از منابع کمک درسی است. وجود آزمون های آزمایشی، تست های طبقه بندی شده، توضیحات مکمل و مثال های مختلفی که شما را وادار به تمرین و تکرار می کند، قادر است همواره شما را آماده نگه دارد.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  رتبه لازم برای قبولی رشته های پیراپزشکی

استفاده از مشاوره: از گذشته تاکنون، یکی از علل ناکامی انسان ها، فقدان تجربه در کنار دانش بوده است. اگر علم را یک پایه درنظر بگیریم، تجربه تکیه گاهی محکم برای آن است که می تواند از تزلزل و فروریختن آن جلوگیری کند. مشاوره علاوه بر تعیین برنامه ریزی برای کنکور، می تواند چالش ها و دام هایی که در مسیر پیشرفت شما قرار دارند، حذف کند. در این راستا شما می توانید از خدمات مرکز مشاوره بصیرت نوین برای هدایت تحصیلی و افزایش شانس موفقیت در کنکور استفاده کنید.

 

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

مهم ترین راز موفقیت در کنکور و تحصیل برای دانش آموزان

ویژگی ها و وظایف یک مشاور تحصیلی خوب چیست؟

موفقیت تحصیلی در کنکور برای دانش آموزان یک دغدغه بسیار بزرگ است. از آنجایی که با وضعیت کنونی، این آزمون به عنوان یک فیلتر برای رتبه بندی دانشجویان عمل می کند و به یک سکوی پرتاب مهم جهت ارتقای مسیر شغلی و آینده فرد تبدیل شده است، می بایست از تمام ظرفیت ها برای موفقیت در آن استفاده گردد. همراه داشتن یک مشاور که بتواند راهنمای دانش آموزان در هر پایه تحصیلی باشند، چه از لحاظ روحی یا تحصیلی کمک بزرگی خواهد بود.

اما یک فرد پشتیبان چه وظایفی خواهد داشت؟ این دسته از افراد چگونه می توانند به ما برای موفقیت تحصیلی کمک کنند؟ در پاسخ باید به 2 وظیفه مهم آنها اشاره کرد که عبارتند از:

  • حمایت از دانش آموز: مهم ترین وظیفه این دسته از افراد، حمایت از دانش آموزان در پروسه پیشرفت آموزشی آنهاست. این مسئولیت گاهی فراتر خواهد رفت و می تواند برای رفع مشکلات روانی از جمله بی انگیزگی، افسردگی و فشار روحی آنها نیز گسترش یابد.
  • برنامه ریزی: مشاورین می بایست با درک وضعیت دقیق دانش آموزان، برای روز، هفته، ماه و سال تحصیلی آنها برنامه ریزی کنند. این کار می تواند در سه حالت کوتاه مدت، میان و بلند مدت انجام شود.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  ثبت نام کنکور سراسری 1402 + شرایط

همچنین از جمله ویژگی های اخلاقی و مهم مشاورین عبارتند از:

  • دلسوز بودن: لازم است این دسته از افراد نسبت به مسئولیت هایی که دارند، واقف بوده و به همان اندازه دلسوز باشند. آنها با کوله باری از تجربیات علمی و عملی، وظیفه هدایت شما را برعهده می گیرند. از آنجایی که هر برنامه منحصر به هر فرد خواهد بود، لازم است این دسته از افراد تمام تلاش خود را برای ایجاد یک پلن مناسب نمایند.
  • دقیق بودن: در ارائه مشاوره، هر چقدر دقت مشاور بیشتر باشد، می تواند برنامه ای با بازدهی و نتایج کار بالاتر را ارائه کند.
  • پیگیر: در نهایت یک مشاور خوب می بایست نسبت به تکالیفی که برعهده دارد پاسخگو باشد. بنابراین لازم است برنامه ها و روند رسیدگی به دروس خود را به صورت مداوم پیگیری کند.
  • شما کاربران می توانید همین حالا برای بهره مندی از مشاوره آموزشی بصیرت نوین جهت تضمین مسیر موفقیت تحصیلی خود، فرم موردنظر خود را از این صفحه دریافت کنید.

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©