ویرایش محتوا

کتاب هوش عاطفی کاربردی – حسین لشکری و اصغر نوری امامزاده ای

کتاب هوش عاطفی کاربردی حسین لشکری

هوش عاطفی که به آن هوش هیجانی هم میگویند یکی از موثرترین انواع هوش برای رسیدن به موفقیت در زندگی است. افراد با هوش عاطفی و هیجانی بالا در بسیار خوشبین و امیدوار هستند و میتوانند در شرایط پر استرس انگیزه های خود را حفظ کنند. خبر خوب این است که شما میتوانید هوش هیجانی خود را تقویت کنید. مثلا اگر احساس میکنید که همیشه در رابطه با دیگران مشکل دارید زود عصبانی میشوید و یا در موقعیت های مختلف نمیدانید چه رفتاری داشته باشید باید هوش عاطفی خود را تقویت کنید. یکی از این راه های تقویت هوش عاطفی مطالعه کتاب است.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

ما در این مقاله میخواهیم در مورد تعریف هوش عاطفی و راه های افزایش آن صحبت کنیم و کتاب هوش عاطفی کاربردی دکتر حسین لشکری را به شما معرفی کنیم. این کتاب که نوشته دکتر حسین لشکری و اصغر نوری امامزاده میباشد یکی از کتاب های بسیار کاربردی و مهم برای افزایش هوش عاطفی است.

تعریف هوش عاطفی

 

تعریف هوش عاطفی

هوش عاطفی اصطلاحی است که در آن «احساس» نقش اساسی را ایفا میکند. تعریف هوش عاطفی این است که بتوانید احساسات را به خوبی درک و آنها را تفسیر کنید، احساساتتان را نشان بدهید و آنها را کنترل و ارزیابی کنید. هوش عاطفی بالا باعث میشود که بتوانید با دیگران ارتباط موثر، سازنده و بهتری داشته باشید. محققان معتقدند برای اینکه در زندگی موفق باشید نیازی نیست که حتماً آی کیوی بالایی داشته باشید. بلکه داشتن هوش عاطفی بالا مهم ترین نقش را در موفقیت زندگی افراد ایفا میکند و نقش آن حتی از آی کیو بالا نیز بیشتر است.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

آی کیو اصطلاحی برای سنجش میزان استعدادها و توانایی های فکری و ذهنی انسان ها است، در حالی که هوش عاطفی معیاری برای سنجش توانایی های عاطفی و احساسی میباشد. طبق مطالعات و بررسی هایی که انجام گرفته آی کیوی بالا فقط 20 درصد بر موفقیت افراد اثرگذار است. شما هرچقدر هم باهوش و مغز متفکر باشید، اما نتوانید به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید، احساسات و عواطف آنها را درک کنید و یا احساسات خود را کنترل کنید، در دراز مدت دچار مشکلات فراوانی خواهید شد. اما آیا شما هوش عاطفی بالایی دارید؟ برای پاسخ به این سوال، به ادامه این مقاله توجه کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  نحوه ارتباط با کودک

آیا شما هوش عاطفی بالایی دارید؟

در کتاب هوش عاطفی کاربردی دکتر حسین لشکری در مورد ارکان هوش عاطفی صحبت شده است. اگر میخواهید بدانید که هوش عاطفی بالایی دارید یا خیر، باید برخی نشانه ها را در خود بررسی کنید. مثلا کسانی که هوش عاطفی بالایی دارند میتوانند احساسات مردم را بشناسد و آنها را توصیف کنند. کسانی که هوش عاطفی بالایی دارند اعتماد به نفس بیشتری هم دارند و میتوانند خود را با تمام نقص و کمبودها بپذیرند. آنها میتوانند به راحتی از اشتباهات دیگران و خودشان بگذرند. افراد با هوش عاطفی بالا انعطاف پذیر هستند و میتوانند تغییرات را به راحتی قبول کنند.

کتاب هوش عاطفی نویسنده دکتر لشکری

کسانی که هوش عاطفی بالایی دارند راحت‌تر با دیگران همدلی میکنند و به نیازهای آنها توجه میکنند. آنها به راحتی احساسات دیگران را شناسایی میکنند و در مورد آن احساسات واکنش های منفی و مثبت نشان میدهد. در نهایت افراد با هوش عاطفی بالا میتوانند عواطف خود را در شرایط سخت و پیچیده به خوبی کنترل کنند. در کتاب هوش عاطفی حسین لشکری نشانه های هوش عاطفی بسیار ریزبینانه تر و دقیق تر توصیف شده است که با مطالعه آن میتوانید با نشانه های افراد با هوش عاطفی بالا بیشتر آشنا شوید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

مطالعه کتاب هوش عاطفی نویسنده دکتر لشکری راهی برای سنجش میزان هوش عاطفی

راه های مختلفی برای تشخیص میزان هوش عاطفی بالا وجود دارد که یکی از آنها مطالعه کتاب هوش عاطفی کاربردی دکتر حسین لشکری میباشد. در این کتاب شما میتوانید با معنای دقیق هوش عاطفی و کاربرد آن در زندگی آشنا شوید. شما هرچه بیشتر با ارکان هوش عاطفی آشنا باشید، تشخیص میزان آن در وجود خود و دیگران برایتان آسان تر میشود. روش دیگر برای سنجش میزان هوش عاطفی شرکت آزمون های مختلف است. در این آزمون ها شما با پاسخ دادن به یک سری سوالات میتوانید میزان هوش عاطفی خود را اندازه بگیرید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره بیش فعالی کودک | مشاوره بیش فعالی در اصفهان

نشانه های هوش عاطفی پایین

شما در اطراف خود به وفور افراد با هوش هیجانی پایین را مشاهده کرده اید. کسانی که همیشه تنها هستند و یا چندان محبوب دیگران نیستند. اگر شما نیز جزو چنین افرادی هستید توصیه میکنیم کتاب هوش عاطفی کاربردی دکتر حسین لشکری را مطالعه کنید. اما ویژگی های این افراد چیست؟

 افراد با هوش عاطفی پایین، انعطاف پذیری کمی دارند و به سختی از موضع خود کوتاه می آیند. این افراد شاید بدانند که حرف آن اشتباه است! اما مصرانه بر اشتباه خود پافشاری میکنند و از موضع خود عقب نشینی نمیکنند. افراد با هوش هیجانی پایین عجول هستند. در ابراز احساسات، عصبانیت، ناراحتی، خشم و… عجله به خرج میدهند و کنترلی بر روی احساسات خود ندارند. این افراد به شدت تحت تاثیر اطرافیان خود هستند. آنها ممکن است قدری دهن بین هم باشند. هیچ کس منکر اهمیت مشورت در زندگی نیست. اما افراد  با هوش عاطفی پایین، تاثیرپذیری بیش از اندازه از دیگران دارند که ممکن است برای خود و اطرافیانشان مشکل ساز باشد.

تاثیر هوش عاطفی کاربردی در زندگی

 

 

در کتاب هوش عاطفی کاربردی دکتر حسین لشکری در مورد آن بخش از هوش عاطفی که در زندگی بیشتر کاربرد و اثر را دارد صحبت شده است که شما با دانستن آنها میتوانید در محل کار و زندگی خود  فردی موفق تر باشید. شنیده اید که میگویند برخی از افراد مهره مار دارند و میتوانید افراد زیادی را جذب خود کنند؟ آنها کسانی هستند که یا به صورت اکتسابی و یا ژنتیکی هوش عاطفی بالایی دارند و به راحتی میتوانند در دل دیگران نفوذ کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد با هوش عاطفی بالا شاد تر هستند، در محیط کار موفق ترند و حتی میتوانیم بگوییم که افراد با هوش هیجانی بالا پولدارتر و ثروتمندتر هستند. چراکه ارتباطات موفق یکی از ارکان اصلی درآمدزایی در زندگیست. در زیر یک مثال موردی از جذاب بودن افراد با هوش عاطفی بالا برای شما می آوریم.

 همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم افراد با هوش عاطفی بالا میتوانند احساسات دیگران را به خوبی درک کنند. این درک احساسات هم شامل نشانه های کلامی و نشانه های غیر کلامی مانند حالت چهره و زبان بدن میشود. مثلاً اگر میبینید همسر شما دارای احساسی مانند خشم است، اگر فردی با هوش عاطفی بالایی باشید، میتوانید علت عصبانیت همسر خود را تفسیر کنید. ممکن است علت عصبانیت به شخص شما برگردد و یا اینکه به دلیل یک مسئله شخصی باشد. یک فرد با هوش عاطفی بالا میتواند تفاوت بین این دو را درک کند، پاسخ مناسبی به خشم همسر خود بدهد و از ایجاد سوتفاهم ها جلوگیری کند. بنابراین شما به عنوان فردی با میزان درک بالا و با سیاست جلوه خواهید کرد و جایگاهی ویژه در قلب همسر خود پیدا میکنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  باید‌ها و نباید های استفاده از فضای مجازی

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

خرید کتاب هوش عاطفی دکتر لشکری

کتاب هوش عاظفی کاربردی دکتر لشکری

چرا خرید کتاب هوش عاطفی کاربردی دکتر لشگری را توصیه میکنیم؟ این کتاب مفصلا در مورد هوش عاطفی صحبت میکند. دکتر حسین لشکری کتاب هوش عاطفی کاربردی را تالیف کرده است و مطالعه آن کیفیت زندگی شما را به شدت بهبود میبخشد. شما پس از مطالعه این کتاب تغییر شگرفی را در نحوه نگرش خود نسبت به خودتان و دنیای اطرافتان پیدا خواهید کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد با هوش عاطفی بالا در زندگی خود بیشتر احساس رضایت میکنند. آنها خود دوستی دارند و به دنبال آن دیگران را نیز دوست دارند. افراد با هوش عاطفی بالا عشق واقعی و ناب را بیشتر از سایر افراد تجربه میکنند، چراکه احساسات و شناخت آنها در زندگیشان نقش اساسی ایفا میکند. همچنین افراد با هوش عاطفی بالا در ازدواج خود نیز موفق تر هستند. اما از نقاط ضعف و قوت خود و همچنین از نقاط ضعف و قوت شریک عاطفی خود به خوبی آگاهی دارند و به واسط این شناخت ها، دچار تنش کمتری میشوند.

 اگر میخواهید با هوش عاطفی کاربردی و راه های افزایش هوش عاطفی در زندگی آشنا شوید به شما توصیه میکنیم که کتاب هوش عاطفی کاربردی دکتر حسین لشکری را مطالعه کنید و شاهد اثرات شگفت انگیز آن در زندگی خود باشید.

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©