ویرایش محتوا

مشاوره خانواده تلفنی

تجربه مشاوره خانواده تلفنی با مرکز بصیرت نوین

مشاوره خانواده تلفنی یکی از جدیدترین روش ها برای استفاده همه خانواده ها از خدمات مشاوره ای است. در بسیاری از مراکز مشاوره با کمک تلفن و به شیوه غیرحضوری افراد می توانند کمک های مشاوره ای دریافت نمایند. در مرکز بصیرت نوین اصفهان هم این امکان وجود دارد که شما با کمک یک خط تلفن همراه یا تلفن ثابت می توانید در هر کجای اصفهان یا هر استان دیگری که هستید با این مرکز تماس بگیرید. خدمات مشاوره خانواده تلفنی این مرکز می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات درون خانواده ها باشد.

مزیت های مشاوره خانواده، فواید مشاوره تلفنی خانواده

ابتدا بهتر است با مشاوره تلفنی خانواده و به طور کلی مشاوره خانواده و فواید آن آشنا شویم. مشاوره خانواده درحقیقت کمک برای داشتن یک خانواده سالم و شاد با روابطی کاملا درست و متعادل است. بسیاری از زوج های جوان و یا حتی خانواده هایی که صاحب فرزند هستند، ممکن است در مقطعی از زمان دچار مشکلات ریز و درشتی شوند که قبلا حتی به آنها فکر هم نمی کردند. زندگی مشترک در حقیقت می تواند عرصه ای برای اختلاف سلیقه ها و اختلاف نظرها باشد. مهم این است که چطور این اختلاف ها را به حداقل ممکن برسانیم. اینکه چطور بتوانیم آنها را کنترل کرده و برای کم کردن اصطکاکها راه حل پیدا کنیم.

مشاوره خانواده تلفنی یا مشاوره خانواده به شکل حضوری، بر روی پیشگیری از وقوع اختلاف تمرکز دارد. به نحوی که راه درمان را بسیار راحت تر می کند. از مزیت های مشاوره های خانواده می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

. کاهش استرس و تقابل های خانوادگی

. قوی کردن ارتباطات بین اعضا و تعاملات بین آنها

. پیدا کردن راه حل های مفید برای مسائلی همچون اعتیاد، مسائل پزشکی، اختلافات خانوادگی، مشکلات جسمی و روانی، مشکلات تحصیلی فرزندان و غیره

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره تحصیل در خارج از کشور

. مشاوره تلفنی می تواند استرس و اضطراب افراد خانواده ناشی از روبرویی با مشاور را کم کند.

. مشاوره خانواده غیر حضوری می تواند مشکلات ناشی از کمبود وقت، رفت و آمد و ترافیک را حل کند.

. مشاوره خانوادگی غیر حضوری در هر مکان و هر زمانی امکانپذیر است.

. مشاوره تلفنی و غیرحضوری هزینه کمتری را برای خانواده ها به دنبال خواهد داشت.

خانواده درمانی چیست؟

خانواده درمانی که همان مشاوره خانواده نامیده می شود، از روش های علمی و کاربردی برای رفع مشکلات خانوادگی استفاده می کند. در خانواده درمانی از تکنیک های مختلفی استفاده میشود. مانند فرد درمانی، گروه درمانی، رفتار درمانی و دیگر روش های تخصصی.

چه زمانی برای مشاوره تلفنی خانواده باید اقدام کنیم؟

استفاده از مشاوره خانواده تلفنی خانواده درمانی فقط در رابطه با ارتباط بین زوجین نیست. حتی رفع مشکلات ارتباطی و رفتاری فرزندان با پدر و مادر و بقیه اعضای خانواده هم در حوزه تخصصی خانواده درمانی قرار میگیرد. به طور فهرست وار می‌توانیم زمان مراجعه به مشاور خانواده را به موارد زیر تقسیم کنیم:

. زمانی که تقابل ها و تعرض های مختلف بین زوجین بروز می کند.

. برای زوجینی که تصمیم به جدایی گرفته اند.

. زمان بروز مشکلات و بیماری های روحی برای یکی از اعضای خانواده مانند افسردگی

. بروز مشکلات رفتاری فرزندان خانواده

. مشکلات مربوط به اعتیاد

. بروز مشکلات احساسی فرزندان

مشاوره خانواده تلفنی به چه صورت هایی عملی می شود؟

شما با مشاوره خانواده تلفنی با موبایل هم می توانید از کمک های یک مشاور خانواده به راحتی و به بهترین شکل استفاده کنید. در مرکز بصیرت نوین با مدیریت دکتر لشکری که یکی از باتجربه ترین و حاذق‌ترین اساتید مشاوره در اصفهان است، با یک تلفن همراه هم می توانید با روانشناس، زوج درمانگر و مشاور خود ارتباط برقرار کنید. بدین منظور می توانید با مرکز روانشناسی بصیرت نوین تماس بگیرید و به راحتی برای گرفتن نوبت تلفنی با کارشناسان ما مشورت نمایید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  بی میلی جنسی در زنان

در مشاوره های حضوری امکان برقراری ارتباط چهره به چهره با مشاور خود را دارید. اما در بعضی اوقات افرادی هستند که با این روش احساس راحتی نمی کنند. در روش حضوری مشاور حتی در رابطه با ارتباط غیرکلامی افراد هم می تواند سیگنال هایی را دریافت نماید. مثلا مشاور می تواند از روی طرز صحبت کردن، نوع نشستن؛ زبان بدن و … شناخت بهتر و عمیق تری از مراجعین خود پیدا کند.

در مشاوره خانواده تلفنی از این نوع ارتباطات خبری نیست. اما مشاوران مرکز بصیرت نوین از تجربه کافی برای برقراری ارتباط کلامی از راه دور بهره مندند. این روش می تواند برای خانمهایی که فرزند کوچک دارند، افرادی که فوبیای محیط بسته دارند، افراد بیمار و دچار مشکل بسیار کارساز باشد.

چطور یک مشاور خانواده خوب پیدا کنیم؟

برای داشتن یک مشاوره خانواده تلفنی خوب و یا حتی داشتن یک مشاوره خانوادگی حضوری، باید آیتم‌هایی را در نظر بگیرید. با کمک این آیتم ها می توانید یک مرکز مشاوره و درمان خانوادگی خوب را پیدا کنید. معمولا مراکز مشاوره خوب در شهرهای بزرگ را می توانید با کمی تحقیق پیدا کنید. مرکز بصیرت نوین یکی از همین مراکز در شهر اصفهان است. اگر وقت زیادی برای شناسایی و تحقیق اینترنتی و یا رودر رو برای مراکز مشاوره خانواده ندارید وقت را هدر ندهید. یکی از مشخصات مراکز خوب این است که معمولا روش های مختلف مشاوره ای در زمینه های مختلف را برای مراجعین ارائه می دهند.

مرکز مشاوره خانواده تلفنی بصیرت نوین با به کارگیری پرسنل و مشاورین آموزش دیده با سطح دانش بالا و تجربه کافی، آماده مشورت دهی و کمک در همه زمینه های روانشناسی است. لازم به ذکر است که از متدها و روش های نوین برای مشاوره خانواده ها در این مرکز استفاده می شود.

سهولت دسترسی به مشاوره خانواده با تلفن همراه

شما در هر کجا که مستقر باشید، چه در منزل، چه در محل کار و یا حتی در حال عبور و مرور از خیابان می توانید به راحتی با موبایل خود با مشاور مورد نظرتان ارتباط گرفته و صحبت کنید. به دلیل سادگی در برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصان حوزه روانشناسی، دیگر هیچ عذری برای کسی باقی نمی ماند! حتی اگر در نقاط دوردست هم زندگی می کنید و دسترسی به یک مرکز مشاوره خوب برای شما امکانپذیر نبوده، با یک خط تلفن و یا موبایل می توانید به بهترین مراکز و متخصصان دسترسی پیدا کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره دوران بارداری

کلام آخر

وجود مراکز مشاوره خانواده تلفنی باعث شده اند که عده زیادی از هموطنان ما که غالبا از عدم وجود مراکز مشاوره متبحر و تخصصی در شهر و روستای خود، شکایت داشتند، بتوانند به این مراکز دسترسی پیدا کنند.

یک مرکز مشاوره خانواده تلفنی می تواند در جلوگیری و درمان مشکلاتی که در بیشتر خانواده ها، کم و زیاد، بروز می کند، نقش حیاتی ایفا کند. نبود شناخت و علم کافی نسبت به مسائل خانوادگی دلیل اصلی برای مراجعه ما به مراکز مشاوره و گرفتن خدمات خانواده درمانی می باشد.

یک مرکز مشاوره خانواده غیر حضوری می تواند کمک بسزایی به آن دسته افرادی کند که برای مراجعه حضوری معذوریت دارند. مسئله ای که در اکثر خانواده های ایرانی شاهد هستیم این است که معمولا اعضای خانواده ( مرد، زن و فرزندان) به طور یکدست تمایلی برای حضور به مراکز روانشناسی ندارند! با توجه به اینکه مشاوره خانواده یعنی دخالت همه اعضای خانواده در بحث بهبود روابط، عدم حضور افراد خانواده می تواند پروسه درمان و مشاوره را با مشکل روبرو سازد. وجود مراکز مشاوره ای که به صورت تلفنی و یا آنلاین به حل و فصل مشکلات خانوادگی می پردازند، در مواجهه با چنین مواردی می تواند پیشنهاد بسیار مفیدی باشد.

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©