ویرایش محتوا

بی میلی جنسی در زنان

مشاوره بی میلی جنسی در زنان

راهکار درمان بی میلی جنسی در زنان ریشه در نوع مشکلی دارد که برای همسر شما ایجاد شده است. در کنار مشکلات فیزیکی، بخش عمده ای از اختلالات روابط جنسی زنان مربوط به مسائل روانی می شود. به عنوان مثال استرس، کمبود عزت نفس، تصورات غلط زنان در مورد خود. در ادامه می خواهیم بیشتر با این مشکل آشنا شویم و راهکارهای درمانی آن را بیاموزیم.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

منظور از بی میلی جنسی در زنان چیست؟

اگر به دنبال راهکار درمان بی میلی جنسی در زنان هستید، لازم است در قدم نخست درک درستی از این اختلال در جنس مونث داشته باشید. تمایلات جنسی یک زن، تعامل پیچیده ای از پاسخ های فیزیکی و احساسی است که می تواند بر طرز فکر و احساسات او اثرگذار باشد.

منظور از بی میلی جنسی در زنان، عدم رغبت و فعالیت جنسی در بانوان است که علل مختلفی داشته دارد. این موضوع به همان اندازه که اختلال نعوظ و زودانزالی برای مردان مشکل می آفریند، در زنان نیز رخ داده و برای روابط زناشویی زوجین دردسرساز است. بنابر آمارها، در حدود یک سوم از خانم ها دچار این مشکل می شوند. همچنین در مورد انواع بی میلی جنسی در زنان باید بدانید مدل های متفاوتی برای آن وجود دارد. شما می توانید آن را یک مشکل مادام العمر درنظر بگیرید یا آنکه به صورت اکتسابی، پس از یک دوره عملکرد جنسی طبیعی ایجاد می شوند. همچنین مشکلات موقعیتی که تنها در شرایط خاص یا با برخی از افراد ایجاد می شوند نیز به عنوان نوعی از بی میلی جنسی شناخته می شود. علل اختلالات جنسی می تواند روانی، فیزیکی یا مربوط به روابط بین فردی یا تاثیرات اجتماعی و فرهنگی باشد که در ادامه به توضیح بیشتر آن می پردازیم.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره حل اختلاف زناشویی در اصفهان، مشاوره اختلافات زناشویی در اصفهان

این نوع مشکلات می توانند علاوه بر ایجاد وقفه در روابط جنسی، به رابطه فردی و عزت نفس آنها نیز آسیب برسانند؛ بنابراین مهم است تا زوجین نسبت به دریافت مشاوره بی میلی جنسی در زنان و درمان آن اقدام کنند. با این حال، بسیاری از زنان از صحبت کردن در مورد تمایلات جنسی خود با متخصصین مراقبت های بهداشتی سرباز می زنند و از سوی دیگر نیز اکثر پزشکان در مورد تمایلات جنسی با بیماران خود صحبت نمی کنند. در این حالت توصیه ما کمک گرفتن از مشاور روانشناس و نیز روانپزشک فعال در حوزه سکس تراپی است.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

آشنایی با بی میلی جنسی در زنان

راهکار درمان بی میلی جنسی در زنان

راهکار درمان بی میلی جنسی در زنان تا حد بسیار زیادی به علت مشکل وابسته است. به صورت کلی برای درمان و رفع این مشکل می توان 3 رویکرد درمانی درنظر گرفت. روش های درمانی شامل بهبود و رفع علل فیزیکی، درمان و رفع مشکلات روانی و نیز درمان ترکیبی یعنی استفاده هم زمان از راه حل های پزشکی و روانشناختی هستند.

  • درمان دارویی: راهکار درمان بی میلی جنسی در زنان با استفاده از دارو، روش های متنوعی دارد. از جمله روش های مختلف در این بخش می توان به داروی Flibanserin یا Addyi برای رفع مشکل میل جنسی کم زنان یائسه، استفاده از کرم‌ها، ژل‌ها یا شیاف‌های روان‌کننده برای خشکی واژن مانند Astroglide یا KY Jelly، درمان های هورمونی برای علائم واژینال مانند استفاده از کرم استروژن موضعی Estrace یا پرمارین یا به کاربردن حلقه واژینال اشاره کرد.
  • استفاده از وزنه های واژن: شما می توانید از وزنه های واژن برای تقویت عضلات کف لگن، بهبود آگاهی از پاسخ جنسی و نشت ادرار استفاده نمایید.
  • درمان روانی: جنبه دیگر چنین مشکلاتی به مسائل روحی باز می گردد که باید با شناسایی و اصلاح احساسات و رفتارهایی که با پاسخ جنسی تداخل دارند، تغییر رفتارهایی که به ‌عنوان موانعی برای پاسخ‌ دهی جنسی تاثیر گذار هستند و یادگیری رفتارهای فیزیکی و عاطفی جدید که منجر به برانگیختگی جنسی زنان می شود انجام گردد.
  • اگر شما هم از روش های درمانی موثری نتیجه گرفتید، می توانید آن را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره پیش از ازدواج

راهکار درمان بی میلی جنسی در زنان چیست؟

دلایل و روش های جلوگیری از بی میلی جنسی زنان کدامند؟

علت بی میلی جنسی در زنان چیست؟ پاسخ به این پرسش را به 2 بخش زیر تقسیم می کنیم که عبارتند از:

  • دلایل فیزیکی: درد در رابطه جنسی یا رابطه جنسی اشتباه، دیابت، بیماری های قلبی، جراحی یا آسیب لگن، عوارض جانبی داروها، تغییرات هورمونی مربوط به دوران یائسگی یا بارداری و غیره.
  • دلایل روانی: استرس ناشی از مسئولیت های خانوادگی، نگرانی در مورد عملکرد جنسی، افسردگی و اضطراب، تجربه جنسی آسیب زا در گذشته، مشکلات عزت نفس و تصور غلط.

علاوه بر مواردی که در بخش قبل به عنوان راهکار درمان بی میلی جنسی در زنان بیان شدند، شما می توانید با ایجاد یکسری تغییرات رفتاری در محیط، برای جلوگیری از این مشکل اقدام کنید. از جمله می توان به تغییرات در محیط، حمام آب گرم و ماساژ همسر، تغییر روتین زندگی، معاشقه و پیش نوازی تحریک کننده باشد اشاره کرد. همچنین استفاده از روش های برانگیختگی زنان با استفاده از اسباب بازی ها و ویبراتورها نیز موثر است. به عنوان مثال استفاده از این تجهیزات می تواند به گردش خون واژن کمک کرده و در بهبود بی میلی جنسی زنان موثر باشد. شما کاربران می توانید تجربیات خود در جلوگیری از این مشکل را با ارسال نظر در میان بگذارید.

آشنایی با دلایل بی میلی جنسی زنان

خدمات مشاوره رابطه زناشویی بصیرت نوین

خدمات مشاوره رابطه زناشویی یک راهکار درمانی برای اختلال بی میلی جنسی زنان به شمار می آید که بسیار مهم است. این روش می تواند از طرق مختلفی در بهبود این مشکل به شما کمک کند. از گفتار درمانی گرفته تا شناسایی مشکلات، چگونگی و چرایی آنها در زوجین. همچنین مشاور می تواند با در خصوصیات زنان سردمزاج و ارائه یکسری تمرین ها و تکنیک ها، رابطه شما و همسرتان را ارتقا دهد. معمولا جلسات درمانی خدمات مشاوره رابطه زناشویی یکبار در هفته با طول درمان 2 – 6 ماه برگزار می شوند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مرزهای روابط بین فردی به چه صورت است؟

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

از دیگر موضوعاتی که در خدمات مشاوره درمان بی میلی جنسی زنان مورد بحث قرار می گیرند، می توان به تقویت ارتباط ضعیف بین شرکا، آموزش صحیح نحوه برقراری ارتباط جنسی، حل تعارض و برخورد با احساسات منفی، تمرکز درمانی و مسائلی از این قبیل اشاره کرد. تکنیک های مختلفی برای درمان مسائل روانی و جلوگیری از فشار روحی وجود دارند. شما می توانید بسته به تجربه و دانش روان شناس، از آنها استفاده کنید.

با تجربه 15 ساله مرکز مشاوره بصیرت نوین در ارائه راهکار درمان بی میلی جنسی در زنان و رفع مشکلات مربوط به روابط زناشویی، شما می توانید از خدمات این مجموعه استفاده کنید. سرپرستی این مجموعه برعهده دکتر حسین لشکری است که سابقه نزدیک به دو دهه در ارائه خدمات مشاوره خانواده و ازدواج دارند. برای ارتباط با موسسه و مشاورین ما، کافیست از طریق راه های ارتباطی یا ارسال فرم اقدام کنید.

آشنایی با خدمات مشاوره رابطه زناشویی

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©