ویرایش محتوا

زودانزالی چیست؟ + راهکار های درمان

زودانزالی چیست؟ درمان زودانزالی به چه روش هایی انجام می شوند؟ یکی از شایع ترین مشکلات از نظر جنسی در میان مردان، زودانزالی است که تقریبا 30 درصد از جنس مذکر دچار آن می شوند. فرقی نمی کند در چه سنی باشید، این اختلال ممکن است در اثر مشکلات جسمی یا روانی رخ دهد. در ادامه این بخش با ما باشید تا به بررسی جامع تر این پرسش بپردازیم.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

زودانزالی چیست؟

زودانزالی چیست و چه عللی دارد؟ رابطه جنسی نیاز هر انسانی است. از این رو همه ما ممکن است در طول زندگی خود به آن احتیاج پیدا کرده و آن را انجام دهیم. جدای از حس نیازی که درون هر آدم برای این عمل وجود دارد، سکس به عنوان یکی از مهم ترین عوامل پایداری روابط زن و شوهر و رضایت آنها از یکدیگر درنظر گرفته می شود. با این حال این گونه روابط ممکن است به دلیل ناکارآمدی یکی از طرفین به خوبی پیش نرود؛ چراکه تفاوت ویژگی های بدن مرد و زن علاوه بر ظواهر فیزیکی، در برخی موضوعات منجر به مشکلاتی می شود که یک نمونه بسیار مهم آن، زودانزالی است. جلوگیری و درمان این مشکل از جنبه روانی و رفع سوء تفاهم های زوجین از یکدیگر، نیاز به مشاوره زناشویی و خانوادگی دارد. اگر شما هم به این مشکل برخورد کرده اید، می توانید از خدمات مرکز مشاوره بصیرت نوین به صورت حضوری در اصفهان یا غیر حضوری (تلفنی) از سراسر ایران با محرمانگی اطلاعات بیماران استفاده کنید.

منظور از زودانزالی یا Premature Ejaculation، یک بیماری اختلال عملکرد جنسی است که در آن مرد زودتر از آنچه که می خواهد (زیر 1 دقیقه) به ارگاسم رسیده و انزال صورت می گیرد. در این حالت نیز تسلطی بر به تاخیر انداختن آن ندارد. جالب است بدانید انزال زودرس یک شکل رایج از اختلال رایج جنسی در جنس مذکر شناخته می شود و از هر 3 مرد، 1 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. به طور کلی می توان در پاسخ به آنکه انواع زودانزالی چیست، به 2 دسته بندی کلی اشاره کرد که شامل موارد زیر هستند:

  • زودانزالی مادام العمر: که نام دیگر آن زودانزالی زودرس اولیه است. این مشکل زمانی رخ می دهد که شما همیشه دچار این اختلال شده و می شوید.
  • زودانزالی اکتسابی: که نام دیگر آن زودانزالی ثانویه است. این مشکل زمانی رخ می دهد که در روابط اخیر خود متوجه آن شده باشید.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  7 راهکار افزایش ساعت مطالعه

اما علل زودانزالی چیست؟ این مشکل می تواند دلایل متفاوتی در هر فرد داشته باشد اما در کوتاه ترین پاسخ می توان دلیل غالب را مشکلات روانی دانست. مثلا داشتن یک تجربه جنسی آسیب زا در سنین پایین برای ایجاد زودانزالی اولیه بسیار مهم است. انزال زودرس ثانویه هم می تواند ناشی از عوامل روانی و هم دلایل فیزیکی باشد. مثلا نوشیدن بیش از حد الکل و التهاب غده پروستات (بیماری پروستاتیت).

آشنایی با زودانزالی

راهکار های درمان زودانزالی کدامند؟

با ارائه یک مقدمه کلی، مهم ترین پرسشی که ممکن است برای شما مطرح شود، این است که راهکارهای درمان زودانزالی چیست؟ یا چگونه می توان از آن جلوگیری نمود؟ پاسخ به این پرسش را به دو بخش تقسیم می کنیم و ابتدا به راهکار های درمان زودانزالی می پردازیم که عبارتند از:

  • درمان دارویی: بهره مندی از عوارض جانبی برخی از داروها، یکی از راهکارهای درمان این مشکل است. با این حال این روش توسط سازمان های رسمی مانند اداره غذا و دارو آمریکا مورد تایید نیست. شما می توانید از مهارکننده های فسفودی استراز یا مهارکننده های SSRIs استفاده کنید. در واقع این مواد در دسته دارو های ضد افسردگی و ضد درد طبقه بندی می شوند که عوارض آن برای جلوگیری از زودانزالی مفید است. (این روش بدون مجوز پزشک اکیدا ممنوع است).
  • در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

    فرم مشاوره

  • درمان گیاهی: در طب سنتی، پاسخ های خوبی برای این سوال که راهکارهای درمان زودانزالی چیست؟ آورده شده اند. از جمله می توان به مصرف کندر، دم نوش گل میخک، دمنوش گل گاوزبان و سنبل الطیب، ترکیب کندر با مواد دیگر از جمله مصطکی، عسل و سیاهدانه و دم نوش زنجبیل و عسل اشاره کرد.

درمان روانی: همانطور که گفتیم یک جنبه بسیار مهم از این مشکل، ریشه روانشناختی دارد. مثلا ایجاد استرس، تنش های روانی و فشار روحی. برای این بخش باید از خدمات مشاوره زناشویی و خانوادگی کمک بگیرید. شما می توانید این سرویس ها را در مرکز مشاوره بصیرت نوین دریافت نمایید.

آشنایی با راهکارهای زودانزالی

راهکارهای جلوگیری از زودانزالی کدامند؟

اگر شما هم با این مشکل روبرو شده باشید، ممکن است بپرسید راهکارهای جلوگیری از زودانزالی چیست؟ خوشبختانه روش های مختلفی برای خنثی یا کم کردن اثر این اختلال جنسی در مردان وجود دارند که عبارتند از:

  • جلوگیری با ابزارهای جانبی: شما می توانید با استفاده از برخی لوازم بهداشت جنسی نظیر کاندوم استفاده کنید. همچنین استفاده از کرم های بی حسی موضعی و نیز اسپری های آن مانند بی حس کننده لیدوکائین یا کرم پریلوکائین نیز برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می شود.
  • جلوگیری با رابطه سالم: برقراری یک رابطه سالم می تواند تا حد خوبی از زودانزالی جلوگیری کند. به عنوان مثال، استفاده از ابزارهای مناسب، عجله نکردن، تنفس عمیق و پیش نوازی در رابطه جنسی که می توانند در افزایش رضایت طرفین نیز موثر باشند.
  • از دیگر راهکارها در این بخش همچنین می توان به پرت کردن حواس با فکر کردن به یک مسئله دیگر، خودارضایی 1-2 ساعت قبل از رابطه جنسی و تکنیک های خودیاری در مشاوره خانواده اشاره کرد.پ

علل ایجاد زودانزالی

خدمات مشاوره زودانزالی چیست؟

در پاسخ به این سوال که علل و درمان زودانزالی چیست، به این نکته مهم اشاره کردیم که ریشه چنین مشکلی در برخی از افراد، در مشکلات روانشناختی آنها جای دارد. بهره مندی از خدمات یک مشاوره زودانزالی می تواند به شما کمک کند تا در موارد زیر، نشانه های اختلال روانی این مشکل را برطرف کنید:

  • کشف و برطرف کردن خاطرات و تجربیات تلخ گذشته،
  • درمان اعتیاد به خودارضایی و پورنوگرافی،
  • راهنمایی و اصلاح روابط جنسی و عاطفی زوجین،
  • برطرف کردن مسائل و سوء تفاهم ها میان زوجین،
  • مدیریت و کنترل اضطراب،
  • مدیریت و کنترل فشار ذهنی و روحی،
  • و غیره.

یک مشاور خوب می تواند با درنظر گرفتن جنبه های مختلف و با تکیه بر دانش خود، روند درمان زودانزالی را سریع تر نماید. مرکز مشاوره بصیرت نوین با سابقه 15 سال ارائه خدمات مشاوره روانشناختی و پیشرفت فردی، آماده ارائه راهکارهایی برای درمان این اختلال در روابط زوجین می باشد. برای بهره مندی از این خدمات، کافیست با ارسال فرم درخواست، درخواست خود را ثبت کرده تا مشاورین مرکز با شما تماس بگیرند.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

خدمات مشاوره زودانزالی در بصیرت نوین

دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©