ویرایش محتوا

7 راهکار افزایش ساعت مطالعه

راهکار افزایش ساعت مطالعه برای کنکور

راهکارهای افزایش ساعت مطالعه برای هر فرد متفاوت است اما سعی کردیم 7 تا از بهترین ترفندها را در ادامه به شما معرفی کنیم. این تکنیک ها به طور علمی و تجربی اثبات شده اند. بنابراین شما می توانید با عمل به این موارد، بهره وری ذهنی خود را از جهات مختلف یعنی انگیزه، تمرکز و آمادگی بدنی ارتقا دهید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

استاندارد ساعت مطالعه چیست؟

راهکارهای افزایش ساعت مطالعه می توانند به شما کمک کنند تا دروس خود را با بهره وری بیشتری مرور کنید. تسلط بر چنین تکنیک ها و نکاتی که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت، منجر به افزایش ساعت مطالعه بدون خستگی ذهن می شود. از سوی دیگر، رعایت چنین موضوعاتی می تواند فشار ناشی از سیستم آموزشی را برای دانش آموزانی که از نظر درسی برنامه فشرده ای دارند، کمتر کند.

امروزه کاهش استرس دانش آموزان و در کنار آن جلوگیری از رویدادهای ناشی از فشار درسی مانند اختلال در خواب یا حتی خودکشی، اهمیت ویژه ای یافته اند. اتفاقاتی که بدین شکل در جامعه رخ می دهند، عوارض ناشی از عدم درک و فهم صحیح از دستورالعمل های استاندارد مطالعاتی هستند. از این جهت مهم است دانش آموزان حتما در دوره تحصیل خود یکبار اقدام به دریافت مشاوره تحصیلی نموده و برنامه درسی خود را تحت نظارت یک مشاور پیش ببرند. شما می توانید خدمات مشاوره تحصیلی برای برنامه ریزی درسی، هدایت تحصیلی و مشاوره کنکوری را از مرکز مشاوره بصیرت نوین دریافت کنید.

اگر بخواهیم با ذکر چند نکته، برخی از مفاهیم مهم در این بخش را برای شما معرفی کنیم، می توان گفت:

  • برای افرادی که محصل هستند و نیمی از اوقات روزانه خود را در مدرسه می گذرانند، استاندارد ساعت مطالعاتی چیزی در حدود 3 – 4 ساعت است.
  • مطالعات علمی نشان داده است که مغز شما می تواند در این مدت با تمام ظرفیت عمل کرده و بهره وری خوبی داشته باشد.
  • داشتن یک روتین مطالعاتی به شما کمک می کند تا با آرامش بیشتری برای مطالعه اقدام کنید. در نتیجه ذهن شما ناخودآگاه آماده مطالعه شده و بهره وری بدن نیز افزایش می یابد.
  • از نظر علمی، مغز روزانه 30 درصد از انرژی بدن شما را مصرف می کند. به همین جهت است که ذهن و بدن شما نمی توانند در مطالعه طولانی مدت، به درستی اطلاعات بیشتری را دریافت نماید.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  نقش مشاوره تحصیلی آنلاین و انواع آن چیست؟

آشنایی با استانداردهای مطالعاتی

7 تا از راهکارهای افزایش ساعت مطالعه

یادگیری تکنیک هایی که به عنوان راهکارهای افزایش ساعت مطالعه در ادامه بیان شده اند، قادرند با هدف بیشتر کردن سطح تمرکز، رفع بی انگیزگی و موانع احتمالی مفید باشند. شما می توانید با چند توصیه در بخش آتی، بهره وری مطالعات خود را در دراز مدت بیشتر کنید. این موارد عبارتند از:

1- اولویت بندی برنامه درسی

از آنجایی که دروس مختلفی در برنامه درسی شما وجود دارند، می بایست آنها را اولویت بندی کنید. یکی از راه های افزایش ساعت مطالعه در این قسمت آن است که موضوعات دشوار را به اوایل روز منتقل کنید. این کار می تواند از ایجاد حس کاذب در فراگیری تسک های ساده و کم آوردن زمان در انتهای روز جلوگیری کند.

2- ورزش کردن

بسیاری از ما متوجه نیستیم که ورزش کردن می تواند یکی از موارد مهم از راهکارهای افزایش ساعت مطالعه باشد. اگر شما هم نمی دانید این روش چرا مهم است، باید با فواید این کار آشنا شوید که شامل تقویت حافظه بلند مدت، کنترل افسردگی، اضطراب و بی انگیزگی می باشند. شما می توانید به کمک این روش، امکان افزایش تمرکز و هوشیاری خود را داشته باشید. توصیه ما حداقل 30 دقیقه ورزش هوازی است.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

3- چرت زدن

هرچند نیاز و عملکرد انسان ها در مدت زمان خواب متفاوت است، اما با احتمال بسیار زیادی این روش برای شما نیز صدق می کند. شما می توانید با چرت زدن در بعد از ظهر، عملکرد مغز خود را برای مدت بعد از آن بهبود بخشید. این موضوع طی یک تحقیق توسط ناسا بر روی برخی خلبان ها تست و اثبات شده است. بهینه ترین حالت برای این کار، 30 – 40 دقیقه است و باید در یک زمان خاص انجام شود.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  تست نئو در اصفهان

اگر شما هم در این رابطه تجربه ای دارید، می توانید تاثیر آن را برای ما در قسمت نظرات بیان کنید.

7 روش برای افزایش ساعت مطالعه

4- میان وعده ها را دست کم نگیرید

اگرچه مغز تنها 2 درصد از وزن بدن شما را تشکیل می دهد اما تقریبا 20 – 30 درصد از انرژی آن را مصرف می نماید. بنابراین باید بتوانید توانایی لازم برای فعالیت های ذهنی را فراهم کنید. بهترین وعده های غذایی آجیل، انواع دانه ها، مواد سبوس دار و نیز میوه ها هستند. بهتر است هر 2 ساعت یک بار سطح انرژی خود را افزایش دهید.

5- افکار مزاحم را دور کنید

کنترل ذهن و دور کردن آن از افکار مزاحم، منجر به عدم مصرف انرژی و تمرکز خواهد شد. در این صورت شما می توانید بازدهی و مدت زمان مطالعات خود را به شدت افزایش دهید. توصیه می کنیم با چند راهکار ساده مانند تنفس عمیق، مدیتیشن و ورزش کردن، سعی کنید این کار را انجام دهید.

6- استراحت کوتاه

یکی از راهکارهای افزایش ساعت مطالعه که در مطالعات پیوسته مهم است، درنظر گرفتن وقفه های 5-10 دقیقه به ازای هر 50 دقیقه مطالعه می باشد. توجه کنید که این زمان ها باید با فعالیت هایی همچون ورزش، خیره شدن به بیرون، تغذیه یا راه رفتن که عاری از هرگونه مشغولیت ذهنی است پر شوند.

7- فراهم کردن شرایط مناسب برای مطالعه

به عنوان آخرین مورد از روش های افزایش ساعت مطالعه، باید به فراهم کردن یک محیط مناسب جهت درس خواندن اشاره کرد. شما می توانید این کار را با تامین نور مناسب، خلوت کردن میز و کنار گذاشتن وسایلی که حواس تان را پرت می کنند، انجام دهید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره آزمون وکالت

شما کاربران می توانید دیگر راهکارهای افزایش ساعت مطالعه که از آن بازخورد خوبی داشته اید را برای ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

معرفی 7 تکنیک افزایش ساعات مطالعه

پرسش های متداول راهکارهای افزایش ساعت مطالعه

از سوالاتی که ممکن است پیرامون موضوع راهکارهای افزایش ساعت مطالعه داشته باشید می توان گفت:

  • چطور ساعت مطالعه را افزایش دهیم؟

شما می توانید با مطالعه این مقاله، 7 مورد از راهکارهای افزایش ساعت مطالعه با پتانسیل بسیار بالا برای بیشتر درس خواندن را بیاموزید.

  • چگونه از خواب آلودگی در هنگام مطالعه جلوگیری کنیم؟

مهم ترین راهکار برای این مشکل، داشتن خواب کافی در طول شب، چرت کوتاه در عصر، رعایت روتین روزانه و جلوگیری از انجام فعالیت های بیهوده است.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

شما می توانید برای هدایت تحصیلی فرزندان خود و دریافت مشاوره تحصیلی در این موضوعات، از خدمات مرکز مشاوره بصیرت نوین در اصفهان استفاده کنید. این مجموعه اکنون با داشتن سابقه بیش از 15 سال و ارائه صدها مشاوره خصوصی و عمومی، برگزاری ده ها همایش و کارگاه با تکیه بر مدیریت دکتر حسین لشکری، می تواند پاسخگوی درخواست شما برای برای راهنمای تحصیلی فرزندان تان به صورت حضوری یا غیرحضوری (تلفنی) باشد.

پرسش های متداول

دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©