ویرایش محتوا

نقش مشاوره تحصیلی آنلاین و انواع آن چیست؟

نقش مشاوره تحصیلی آنلاین و انواع آن

مشاوره تحصیلی آنلاین برای بیشتر کردن شانس موفقیت شما در زندگی و تحصیل ضروری است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می خواهید از مسیر تحصیلی، آینده خود را بسازید، بهتر است همواره از افراد مجرب در حوزه های مربوطه کمک بگیرید. در ادامه با ما باشید تا به بررسی این موضوع، اهمیت، نقش و انواع آن بپردازیم و با بهترین مولفه های یک فرد مشاور خوب آشنا شویم.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

نقش مشاوره تحصیلی آنلاین در هدایت درسی و شغلی دانش آموزان چیست؟

مشاوره تحصیلی آنلاین، یک راهکار بسیار موثر است که می توانید برای هدایت و رشد درسی فرزندانتان درنظر بگیرید. این نوع خدمات غالبا در مقطع تحصیلی نهم و دوره متوسطه برای آنها انجام می شود. اگر اولین بار است که این عبارت را می شنوید، باید بگوییم منظور از مشاوره تحصیلی، فرآیندی است بین دانش آموز و مشاور که با هدف بررسی ارزش یک آموزش، بحث در مورد برنامه های درسی و هدایت شغلی یا انتخاب رشته انجام می گردد. همه این عوامل با تکیه بر استعداد و پتانسیل انسان ها و با به کارگیری خرد مشاور به عنوان یک فرد با تجربه انجام می گردد.

نقشی که مشاوره تحصیلی آنلاین یا حضوری می تواند در هدایت دانش آموزان داشته باشد، دارای جنبه های مختلفی است که عبارتند از:

  • ارائه اطلاعات دقیق در مورد سیاست ها، رویه ها، منابع و برنامه های سازمانی در دنیای واقعی.
  • کمک به دانش آموزان و دانشجویان در درک ماهیت و هدف آموزش عالی و ارزش آن.
  • کمک به دانش ‌آموزان برای انتخاب اهداف زندگی با تکیه بر علایق، مهارت ‌ها، توانایی ‌ها و ارزش ها. همچنین مشاور می تواند از چنین مولفه هایی در افراد برای هدایت تحصیلی که منجر به رسیدن به یک وضعیت شغلی پایدار شود، استفاده نماید.
  • کمک به دانش‌آموزان در تدوین برنامه آموزشی منطبق با اهداف زندگی شخصی. در این راستا مشاور تحصیلی می بایست ملاحظات شغلی جایگزین و برنامه زندگی دانش آموزان را نیز درنظر بگیرد.
  • ارزیابی پیوسته دانش آموزان و پیشرفت آنها در جهت اهداف تعیین شده و برنامه های آموزشی.
  • کمک به دانش آموزان در درک و پذیرش خود و شناخت توانایی های آنها.
  • ارجاع دادن دانش آموز به دیگر موسسات و یا نهادهای اجتماعی.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره آزمون وکالت

آشنایی با نقش مشاوره تحصیلی آنلاین

انواع خدمات مشاوره تحصیلی آنلاین کدامند؟

حال که با اهمیت و نقش مشاوره تحصیلی آنلاین آشنا شدیم، لازم است به معرفی انواع خدمات در این زمینه بپردازیم که به شرح زیر می باشند:

  • مشاوره تحصیلی رایگان انتخاب رشته: شاید بتوان این مورد را از مهم ترین انواع خدمات مشاوره تحصیلی آنلاین بصیرت نوین دانست؛ چراکه آینده دانش آموزان از مسیر تحصیل در این قسمت مشخص می گردد. هر محصل می بایست در 2 مقطع مهم انتخاب رشته کند. اولین بار در مقطع نهم به دهم و دومین بار در هنگام انتخاب رشته پس از آزمون کنکور. مشاور در هر 2 قسمت از این بخش کمک می کند تا دانش آموزان بتوانند با تکیه بر توانایی هایی که دارند، خصوصیات اخلاقی و آینده شغلی بهترین مسیر را در پیش بگیرند.
  • مشاوره کنکور آنلاین: مدل دیگر از انواع روش های مشاوره تحصیلی آنلاین، مرتبط با آزمون کنکور است. این امتحان سراسری از 1401، هرسال 2 مرتبه و در ماه های دی و تیر برگزار می شود. مشاوره تلفنی تحصیلی آنلاین در این بخش به شما کمک می کند تا بتوانید با ملاحظه برنامه درسی که دارید، بهترین برنامه ریزی را جهت جمع بندی دروس خود داشته باشید.
  • مشاوره قبولی در مدارس خاص: مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان (سمپاد) و یا ماندگار، از جمله مراکز آموزشی هستند که با هدف جذب دانش آموزانی با استعدادهای درخشان فعالیت می کنند. با این حال برای ورود به این مدارس، لازم است در مقاطع خاصی امتحان ورودی برگزار شود. نقش مشاور در قبولی مدارس تیزهوشان و خاص بسیار موثر خواهد بود؛ چراکه با انتقال تجربه و دانش برای قبولی این آزمون ها، مسیر موفقیت و پذیرش داوطلبان را آسان تر خواهد کرد.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  رتبه قبولی پرستاری

برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل رایگان از موسسه بصیرت نوین، کافیست از این بخش، اقدام به ارسال فرم درخواست مشاوره نمایید.

آشنایی با روش های مشاوره تحصیلی آنلاین

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین مشاوره تحصیلی آنلاین چیست؟

جدای از موثر بودن نقش مشاوره تحصیلی آنلاین در هدایت دانش آموزان، انتخاب یک مشاور خوب می تواند تضمین کننده این اثر باشد. چنین فردی می بایست با تکیه بر دانش آکادمیک، مهارت های ارتباطی و استفاده به جا از تجاربی که دارد، بهترین مسیر را برای مخاطبان پیشنهاد دهد. برای آنکه بتوانید بهترین مشاور را برای بهره مندی از خدمات هدایت تحصیلی انتخاب کنید، لازم است چند فاکتور مهم را درنظر داشته باشید که عبارتند از:

  • دانش: افراد بدیهی است که فردی که به عنوان مشاور تحصیلی به آن مراجعه می نمایید، دارای مدارک آموزشی مرتبط باشد. وجود این داکیومنت ها و اسناد نشان می دهد فردی که انتخاب کرده اید، از نظر علمی و آشنایی با نظریه های مختلفی از افراد صاحب نام آشنا می باشد. از سوی دیگر، هرچقدر این مدارک علمی از موسسات معتبرتری اخذ شده باشند، تا حدودی تضمین کننده دانش و افزایش اعتبار دانسته ها و تصامیم این افراد خواهد بود.
  • در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

    فرم مشاوره

  • تجربه: مورد مهم دیگر، مجرب بودن فرد است. تجربه یکی از با ارزش ترین نوع دانشی است که با کمک آن می توانید واقعیت های زندگی را در قصد و نیت خود دخیل کنید. در نتیجه عملی کردن ایده یا مشاوره ای که درنظر خواهید داشت، امکان پذیرتر می شود. از سوی دیگر، تجربه فرد مشاور به شما کمک می کند تا مسیری که کمترین شانس موفقیت را دارند حذف کرده و درنظر نگیرید.

دانش آموزان می توانند امکان چت با مشاور تحصیلی رایگان و یا ارتباط غیرحضوری با تلفن را در موسسه بصیرت نوین داشته باشند. برای این کار کافیست از طریق راه های ارتباطی در انتهای سایت با ما در ارتباط باشید.

عوامل موثر در انتخاب بهترین مشاور برای پیشرفت درسی

پرسش و پاسخ های متداول

در انتهای این مقاله به برخی از پرسش های متداول راجع به‌ مشاوره تحصیلی آنلاین می پردازیم که به شرح زیر هستند:

  • چرا مشاوره تحصیلی حضوری و آنلاین مهم است؟

برای انتخاب بهترین مسیر و تسهیل چالش هایی که پیش رو دارید، می توانید از مشاوره کمک بگیرید.

  • منظور از مشاوره تحصیلی غیرحضوری و آنلاین چیست؟

در این روش، شما می توانید بدون نیاز به حضور در موسسه بصیرت نوین، از طریق تلفن و یا در فضای مجازی امکان تعامل با مشاور را داشته باشید.

بصیرت نوین به عنوان یک همراه و دوست، امکان ارائه خدمات مشاوره تحصیلی رایگان 24 ساعته را خواهد داشت. شما می توانید از طریق بخش نظرات همین پست، دیدگاه های خود را با مشاور مجموعه به اشتراک بگذارید.

پرسش های متداول

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره کارشناسی ارشد
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©