ویرایش محتوا

فواید باور نکردنی خودارضایی در مردان + عوارض

فواید خودارضایی در مردان

فواید خودارضایی در مردان و عوارض احتمالی آن چیست؟ پدیده خوتحریکی یکی از اصلی ترین مشکلات در جوامع امروزی به خصوص جوانان است. از سوی دیگر، فقدان اطلاعات صحیح در فضای مجازی منجر به ایجاد افکار نادرستی در این زمینه شده است که می تواند عوارض آن را وخیم تر کند. در ادامه این مقاله با ما باشید تا به بررسی این موضوع با اطلاعات صحیح علمی و اثبات شده بپردازیم.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

آیا خودارضایی ضرر دارد؟

عوارض و فواید خودارضایی در مردان چیست؟ آیا خودارضایی ضرر دارد؟ یکی از مسائل فردی که ممکن است  همه ما با آن روبرو شده باشیم، ارضای خواسته جنسی مان است. این موضوع به ویژه در کشور ما یک مسئله بسیار مهم برای جوانان درنظر گرفته می شود که تاکنون تبعات بسیار زیادی ایجاد نموده است. از بالا رفتن سن ازدواج در میان دختران و پسران گرفته تا آسیب های دیگر آن از جمله افزایش حس عدم رغبت به ازدواج در جامعه، فرسودگی جمعیت، تجرد جوانان، زندگی با حیوانات، ازدواج سفید و غیره. همه این موارد ناشی از عدم کنترل این پدیده می باشند که باید با مشاوره ترک خودارضایی و فراهم شدن بستر لازم برای ازدواج جوانان برطرف شود.

عمل خودارضایی ممکن است در رده های سنی مختلفی انجام شود. این عمل معمولا بین جوانان بیشتر دیده شده و علل مختلفی دارد که مهم ترین آن عدم دسترسی به شریک جنسی، اعتیاد و وابسته شدن به لذت آن است. بنابر آمارها،  تقریبا 73.8 درصد از مردان و 48.1 درصد از زنان مرتکب این عمل شده اند. برای اکثر افرادی که این کار را انجام می دهند، ممکن است این سوال پیش آید که ضررها و فواید خودتحریکی چیست؟

این مطلب را هم مطالعه کنید :  زمان برگزاری کنکور 1402 {تاریخ و ساعت آزمون تمام رشته‌ها}

فقدان اطلاعات در مورد عوارض و فواید خودارضایی در کنار نگرش منفی در جامعه، سبب شده است تا اطلاعات نادرستی پیرامون این موضوع مطرح شوند. در ادامه می خواهیم برخی از نتایج علمی را برای پاسخ به این پرش بیان کنیم. شما کاربران می توانید تجربیات و سوالات خود را از خودارضایی در بخش نظرات ارسال کرده تا کارشناسان ما به آنها پاسخ دهند.

ضرر و فواید خودارضایی

فواید خودارضایی در مردان چیست؟

در ابتدا به سراغ بررسی فواید خودارضایی در مردان می رویم که ممکن است کمتر کسی راجع به آن اطلاعات درستی داشته باشد. در پاسخ به این پرسش باید به چند مزیت زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • کاهش خطر سرطان پروستات: براساس یک مطالعه، خطر سرطان پروستات برای مردانی که 21 بار در ماه انزال می کنند، 33 درصد کمتر از دیگران است.
  • سخت تر شدن بدن: یکی دیگر از فواید خودارضایی در مردان به ویژه در سنین بالا، جلوگیری از اختلال نعوظ، بی اختیاری و تضعیف عضلات کف لگن است.
  • دوام بیشتر در رابطه جنسی: برای برخی از افراد، خودتحریکی می تواند منجر به افزایش زمان رابطه جنسی آنها بشود. همچنین ممکن است این عمل قبل از قرار به طولانی تر شدن رابطه جنسی بعدی کمک نماید.
  • تقویت ایمنی: با انزال در بدن، یکی از تغییراتی که در آن ایجاد می شود، افزایش سطح هورمون کورتیزول است. با ترشح این ماده، بدن اقدام به تنظیم و حفظ سیستم ایمنی خود می کند. البته ترشح کورتیزول باید در مقدار کم باشد وگرنه می تواند منجر به ایجاد برخی مشکلات باشد.
  • تقویت روحیه: از دیگر فواید خودارضایی در مردان، به خصوص زمانی که تحت فشار هستند، می توان به تقویت روحیه اشاره کرد. انجام این کار به شرط رعایت یکسری تدابیر و دوش گرفتن پس از آن می تواند حس رضایت را در شما و مغزتان فعال کند. شاید بتوان ارگاسم را به عنوان بزرگترین محرک در بدن برای ترشح دوپامین درنظر گرفت.
  • از دیگر فواید این کار همچنین باید به کمک به خواب نیز اشاره کرد.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره حل اختلاف زناشویی در اصفهان، مشاوره اختلافات زناشویی در اصفهان

آشنایی با فواید خودارضایی مردان

عوارض خودارضایی برای مردان چیست؟

در کنار مواردی که در بخش قبل راجع به فواید خودارضایی در مردان بیان کردیم، چرا این عمل جزو رفتارهای ممنوعه تلقی شده و ذهنیت بسیار بدی راجع به آن وجود دارد؟ بیشتر دلایلی که در این زمینه وجود دارند، مربوط به انجام بیش از حد این عمل است. برخی از مهم ترین مشکالت در خودارضایی مردان عبارتند از:

  • احساس گناه: از نظر روحی، بزرگترین آسیبی که این عمل وارد خواهد کرد، احساس گناه به ویژه در مردان است. این پدیده ممکن است به دلیل باورهای فرهنگی، فشار روحی از طرف همسالان جامعه و مواردی از این قبیل رخ دهد. بنابراین مهم است سلامت روحی افراد با انجام این کار کنترل گردد.
  • اعتیاد: مسئله دیگری که شاید آن را مهم ترین عوارض این عمل دانست، اعتیاد و انجام پی هم این کار است. در این حالت می توان مشکلاتی همچون بهم ریختن برنامه کاری و زندگی، فعالیت های معمول در پوست، از دست دادن رویدادهای اجتماعی، تاثیر منفی بر روابط و نیز عدم توجه به نیازهای اساسی و چاره اندیشی برای آن را از عوارض احتمالی درنظر گرفت. یک راهکار مهم برای درمان اعتیاد جنسی، کمک گرفتن از مشاور است. شما می توانید از خدمات مشاوره ترک خودارضایی مرکز بصیرت نوین استفاده کنید. برای این کار می توانید با ارسال فرم، درخواست خود را برای کارشناسان ما ارسال نمایید.
  • کاهش تعداد اسپرم: وقتی مردان یا پسران جوان به این عمل بیش از حد عادت کنند، ظرفیت بدن برای ساخت تستوسترون مختل می شود. بنابراین این عمل می تواند یکی از دلایل اصلی کم بودن تعداد اسپرم باشد. آزواسپرمی یکی از بیماری هایی است که در اثر انجام خودارضایی ایجاد خواهد شد.
  • همچنین از دیگر عوارض خودتحریکی در این بخش می توان به کاهش حساسیت در رابطه جنسی و از دست دادن تمایل به فرد همراه اشاره نمود.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره زوج درمانی در اصفهان چیست؟

آشنایی با عوارض خودارضایی

مشاوره ترک خودارضایی و اهمیت آن

در کنار آشنایی با عوارض و فواید خودارضایی در مردان، این نکته بدیهی است که خودتحریکی نمی تواند یک رفتار صحیح در طولانی مدت باشد. چه بسا اگر با مشکلاتی همچون اعتیاد، کاهش اعتماد بنفس و منزوی شدن در جامعه همراه باشد. علاوه بر راهکارهای عملی که برای اصلاح رفتار شما درنظر گرفته می شوند، از جمله کاهش تعداد خودارضایی در ماه، ورزش و تغذیه صحیح، باید راهکارهایی نیز برای اصلاح جنبه روحی شما ارائه شود.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

خدمات مشاوره و روانشناسی می تواند به شما در ایجاد یک ذهنیت صحیح از این عمل، پایداری در رفع آن و افزایش شانس موفقیت آن تاثیرگذار باشد. مرکز مشاوره بصیرت نوین، با تکیه بر تجربه 15 ساله خود و استفاده از تکنیک های روانشناختی، آماده است خدمات ترک اعتیاد خودارضایی را با محرمانه نگهداشتن جلسات درمانی ارائه کند. این مجموعه همچنین تلاش می کند در سایر موضوعات پیشرفت فردی و اجتماعی نظیر ازدواج، هدایت تحصیلی و غیره، خدمات مکملی را ارائه نماید. شما می توانید از طریق بخش نظرات یا با ارسال فرم مشاوره، با مرکز مشاوره بصیرت نوین ارتباط برقرار کنید.

مشاوره برای ترک خودتحریکی

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©