ویرایش محتوا

زمان برگزاری کنکور 1402 {تاریخ و ساعت آزمون تمام رشته‌ها}

زمان برگزاری کنکور 1402 اعلام شد. با توجه به تغییرات اعمال شده در تاریخ برگزاری کنکور سراسری، از سال جدید، این آزمون دو بار در سال برگزار می شود. براساس اعلام سازمان سنجش و آموزش کشور زمان برگزاری کنکور 1402 در مرحله اول در تاریخ 29 و 30 دی ماه بوده و نوبت دوم برگزاری کنکور، در تیر ماه 1402 خواهد بود.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به تحصیل در رشته های مختلف با آزمون دانشگاه سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیام نور و دانشگاه آزاد هستند، باید در زمان اعلام شده در این آزمون یکپارچه شرکت کنند. چنانچه شما داوطلبان گرامی در ارتباط با تاریخ برگزاری کنکور سراسری 1402 نیامند راهنمایی هستید، کافی است از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان بصیرت نوین شما را راهنمایی کنند.

تاریخ برگزاری آزمون سراسری 1402
👈 آزمون سراسری هر ساله در 5 گروه آزمایشی انسانی، تجربی، ریاضی، هنر و زبان برگزار می‌شود. زمان برگزاری آزمون سراسری 1402 از طریق اعلامیه رسمی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org و در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به اطلاع داوطلبان خواهد رسید. تاریخ و ساعت دقیق آزمون هریک از گروه‌های آزمایشی در کارت ورود به جلسه آزمون برای هرکدام از داوطلبان درج شده است.

👈با توجه به اعمال تغییرات در آزمون سراسری، مقرر شده است که ثبت نام کنکور سراسری برای نوبت اول کنکور 1402 از تاریخ 8 تا 14 آبان ماه صورت بگیرد و آزمون در روزهای 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار گردد.

👈دور دوم کنکور 1402 نیز در تاریخ 14 و 15 تیر ماه برگزار می‌شود و اسم نویسی آن در روزهای 15 تا 21 فروردین 1402 صورت گرفته است. داوطلبان لازم است برای اطلاع از جزئیات زمان دقیق برگزاری آزمون سراسری به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. در ادامه تاریخ دقیق برگزاری کنکور گروه‌های مختلف آزمایشی در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره تحصیل در خارج از کشور

زمان برگزاری کنکور سراسری 1402
گروه آزمایشی آزمون تاریخ برگزاری نوبت اول (دی ماه 1401) زمان برگزاری نوبت دوم (تیرماه 1402)
گروه ریاضی – فیزیک صبح جمعه 30 دی 1401 14 تیرماه 1402
گروه علوم تجربی صبح پنج شنبه 29 دی 1401 15 تیرماه 1402
گروه علوم انسانی صبح جمعه 30 دی 1401 14 تیر ماه 1402
گروه هنر عصر جمعه 30 دی 1401 14 تیر ماه 1402
گروه زبان‌های خارجی عصر پنج شنبه 29 دی 1401 15 تیر ماه 1402
کال تو اکشن راهنمای تلفنی

تاریخ برگزاری آزمون سراسری

📣 اطلاعیه 📣

چنانچه شما داوطلب گرامی در ارتباط با زمان برگزاری کنکور سراسری 1402 نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی هستید، می‌توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان بصیرت نوین شما را راهنمایی کنند.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری 1402
👈همه دوطلبان باید کارت ورود به جلسه کنکور سراسری را از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به آدرس sanjesh.org دریافت کرده و آن را در روز آزمون همراه خود داشته باشند. داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام کرده‌اند، باید طبق اعلامیه سازمان سنجش 5 الی 6 روز پیش از برگزاری آزمون کارت خود را دریافت نمایند.

👈آن دسته از افرادی که در کارت ورود به جلسه خود مغایرت یا اشتباه در ثبت اطلاعات مشاهده می‌کنند، در فرصت باقی‌مانده تا روز آزمون فرصت دارند که برای ویرایش اطلاعات اقدام نمایند تا بعدا با مشکل مواجه نشوند. قابل ذکر است که برخی از اطلاعات از طریق سایت سنجش و برخی دیگر از طریق باجه‌های رفع نقص کنکور سراسری اصلاح می‌شود. در ادامه لازم است در ارتباط با نحوه دریافت کارت ورود به جلسه و همچنین مدارک لازم جهت شرکت در کنکور سراسری مطالبی را ارائه کنیم.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  بی میلی جنسی در زنان

مدارک لازم جهت حضور در کنکور سراسری 1402
👈داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری 1402 دارند، باید کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار را به همراه خود داشته باشند تا ناظران آزمون از طریق آن بتوانند هویت داوطلبان را شناسایی کنند. علاوه بر این موارد کارت ورود به جلسه از الزامات است و داوطلبان باید یک برگه پرینت از کارت ورود به جلسه خود را به همراه داشته باشند.

👈 اما در کنار برخی از مدارک و وسایلی که در کنکور سراسری الزامی است، وجود برخی از موارد خلاف قوانین و ممنوع می‌باشد. وسایل ممنوعه در جلسه کنکور سراسری شامل موارد زیر است:

داشتن تلفن همراه، تبلت و پیجر
همراه داشتن کتاب و جزوه
به همراه داشتن ساعت یا دستبند هوشمند
داشتن کیف و ساک دستی
داشتن ماشین حساب و قلم نوری
👈چنانچه داوطلبان برخلاف ضوابط و قوانین در زمان برگزاری کنکور عمل کنند، این کار به منزله تقلب خواهد بود و باعث ممانعت از ادامه پاسخگویی داوطلبان به سوالات خواهد شد.

مدارک لازم جهت حضور در کنکور سراسری

مشاوره کنکور سراسری 1402
👈داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، معمولاً از نظر روحی فشار زیادی را متحمل خواهند شد. چنانچه شما داوطلبان گرامی متقاضی شرکت در کنکور سراسری هستید، سعی کنید از قبل آمادگی داشته و با توجه به موارد غیر قابل پیش‌بینی، خود را آماده رویارویی با تغییرات در هر کدام از موارد کنکور سراسری نمایید.

👈بعلاوه چنانچه نیازمند دریافت مشاوره تحصیلی در ارتباط با نحوه مطالعه دروس، مدیریت زمان مطالعه و همچنین آمادگی برای شرکت در کنکور سراسری هستید، می‌توانید از طریق چت آنلاین با ما در ارتباط باشید تا کارشناسان بصیرت نوین شما را راهنمایی کنند. مشاوران مجرب ما در اکادمی بصیرت نوین با داشتن سال‌ها سابقه در امر مشاوره تحصیلی شما عزیزان را در ارتباط با شیوه صحیح مطالعه دروس و همچنین تاریخ برگزاری کنکور، اعلام نتایج و روش‌های انتخاب رشته راهنمایی کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره طلاق در اصفهان

براساس گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش اعلام کرد: کنکور 1402 بر اساس آن چیزی که قبل از این اعلام شده برگزار خواهد شد، به شکلی که سوابق تحصیلی تأثیر قطعی ۴۰ درصد و نمره آزمون تأثیر ۶۰ درصدی خواهد داشت.

کنکور سراسری تیرماه 1402 بدون دروس عمومی برگزار می شود

رضا حاجی‌ پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس اظهار کرد: آزمون سراسری تیر ماه 1402 براساس همان رویه قبلی برگزار می‌ گردد. در واقع معدل بر روی نتیجه کنکور تأثیر قطعی دارد و هچنین کنکور بدون دروس عمومی برگزار می شود. حاجی پور همچنین درباره میزان تأثیر قطعی معدل برمبنای میزان محرومیت هر منطقه و بازگشت دروس عمومی به کنکور سراسری اعلام کرد که این موارد در کمیته آموزش عالی کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©