ویرایش محتوا

مشاوره دانشگاه فرهنگیان در اصفهان

مشاوره دانشگاه فرهنگیان در اصفهان

اگر از جمله کسانی هستید که به شغل معلمی علاقه زیادی دارید، دانشگاه فرهنگیان دقیقاً مناسب شماست. این دانشگاه در گذشته با نام تربیت معلم نیز شناخته می‌شد. مشاوره دانشگاه فرهنگیان به شما کمک می‌کند تمام احتمالات قبولی در تک تک کد رشته‌ها در نظر بگیرید و بهترین موقعیت را برای خود رقم بزنید. این که دانشگاه فرهنگیان چه رشته‌هایی را پوشش می‌دهد و شرایط پذیرش در آن چیست، دقیقاً موضوع اصلی این مطلب خواهد بود. اگر دوست دارید در این باره اطلاعات جامعی به دست آورید، حتماً تا پایان همراه ما بمانید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

درباره دانشگاه فرهنگیان چقدر می‌دانید؟

دانشگاه فرهنگیان

پیش از آن که به مشاوره دانشگاه فرهنگیان بپردازیم لازم است با این دانشگاه کمی بیشتر آشنا شویم. در سال 1390 تمام شعب تربیت معلم تحت نام واحد دانشگاه فرهنگیان دور هم گرد آمدند و در مجموع 98 واحد دانشگاهی را تشکیل دادند که برخی به عنوان پردیس دانشگاه فرهنگیان شناخته می‌شوند. دانشگاه بزرگ فرهنگیان در واقع مرجع اصلی برای آموزش معلمان آینده است. فارغ التحصیلان این دانشگاه بعد از پایان دوره تحصیلی خود به استخدام رسمی آموزش و پرورش درخواهند آمد.

آشنایی با دانشگاه فرهنگیان اصفهان

مشاوره دانشگاه فرهنگیان در اصفهان اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه بسیار متنوع و متعدد هستند و از این جهت می‌توان اصفهان را قطب تربیت معلم در کشور دانست. دانشگاه فرهنگیان در اصفهان شامل پردیس فاطمه زهرا (س) برای دختران و پردیس شهید باهنر برای پسران است و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های فرهنگیان در کل کشور شناخته می‌شود. لازم است بدانید شرایط و نحوه قبولی در این پردیس‌ها تفاوتی با سایر دانشگاه‌های فرهنگیان در دیگر شهرها ندارد و همگی از اصول و قانونی مشخص پیروی می‌کنند که در ادامه درباره آن توضیح داده خواهد شد.

مشاوره دانشگاه فرهنگیان: مزایای تحصیل در این دانشگاه

دانشگاه فرهنگیان

بدون شک اشتغال به کار بعد از دوران تحصیل بزرگ‌ترین مزیت این دانشگاه به حساب می‌آید. اما با مراجعه به منابع مشاوره دانشگاه فرهنگیان می‌توان دریافت که مزایای دیگری نیز وجود دارند:

  • داوطلبان از ابتدای تحصیل به استخدام قراردادی آموزش و پرورش در می‌آیند و از ترم 4 کارشناسی، دوره کارورزی خود را در مدارس آغاز می‌کنند.
  • دانشجویان پسر بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه فرهنگیان تنها مشمول دوره آموزشی سربازی هستند و از شرکت در باقی دوره معاف خواهند بود.
  • دانشجویان هنگام تحصیل نیز حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند و این دوران بخشی از سنوات خدمت آنان در آموزش و پرورش به حساب خواهد آمد.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  بهترین مرکز مشاوره تحصیلی در اصفهان چه ویژگی دارد؟

مشاوره تحصیلی برای دانشگاه فرهنگیان اصفهان

اگر با اطمینان قصد دارید در آینده یک معلم باشید مشاوره دانشگاه فرهنگیان اولین چیزی است که در این مسیر به کمک شما می‌آید. از آنجایی که قبولی در این دانشگاه، به احتمال خیلی زیاد شغل افراد را در آینده تضمین می‌کند، طرفداران بسیاری دارد. با این حساب رقابت در میان متقاضیان سنگین است و به همین دلیل کمک گرفتن از خدمات مشاوره‌ای تخصصی مانند بصیرت نوین، بدون شک مؤثر خواهد بود. در ادامه لازم است به این سؤالات پاسخ دهید تا بتوانید خود را برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اصفهان یا دیگر شهرها آماده سازید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

در چه رشته‌ای می‌خواهید تحصیل کنید؟

رشته های تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان

لیست رشته‌هایی که در این دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند، بسیار طولانی است. مشاوره دانشگاه فرهنگیان در اصفهان به شما کمک می‌کند رشته‌هایی را که در این دانشگاه و در شهر مورد نظر شما ارائه می‌گردند مورد بررسی قرار داده و بر حسب معیارهای صحیح اولویت بندی نمایید. رشته‌های ارائه شده در دانشگاه فرهنگیان اصفهان در ادامه عنوان خواهند شد.

در گروه ریاضی فیزیک:

آموزش فیزیک، آموزش ریاضی، آموزش تربیت بدنی، آموزش ابتدایی، آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه

در گروه علوم انسانی:

آموزش الهیات، آموزش ابتدایی، آموزش تربیت بدنی، آموزش تاریخ، آموزش جغرافیا، آموزش علوم اجتماعی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان عربی، آموزش مشاوره و راهنمایی، آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه

در گروه علوم تجربی:

آموزش تربیت بدنی، آموزش ابتدایی، آموزش شیمی، آموزش زیست شناسی، آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه

گروه زبان انگلیسی:

تربیت دبیر زبان انگلیسی

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره انتخاب رشته ارشد

در گروه هنر:

آموزش ارتباط تصویری

برای تحصیل در هر یک از این رشته‌ها می‌توانید از خدمات مشاوره دانشگاه فرهنگیان در مجموعه بصیرت نوین کمک بگیرید و بهترین مسیر پیش رو را انتخاب کنید.

در چه شهری می‌خواهید تحصیل کنید؟

سؤال دوم درخصوص قبولی در دانشگاه فرهنگیان، انتخاب شهر محل تحصیل است. یک نکته مهم در خصوص آمار پذیرش دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان، بومی بودن آن است. مشاوره تحصیلی برای دانشگاه فرهنگیان به شما می‌گوید که دانشگاه فرهنگیان هر استان با توجه به نیازهای همان استان دانشجو می‌پذیرد. به این ترتیب لازم است برای کد رشته‌های شهری اقدام کنید که بومی آنجا محسوب می‌شوید.

تراز یا نمره کنکور شما چقدر است؟

خدمات مشاوره دانشگاه فرهنگیان اطلاعاتی از قبیل تراز و رتبه مورد نیاز برای پذیرش در رشته‌های مختلف در دانشگاه فرهنگیان را در اختیار شما قرار می‌دهد. به طور معمول دانشجویانی می‌توانند در این دانشگاه پذیرفته شوند که تراز آن‌ها کمتر از 6500 نباشد. هر چند این تنها یک معیار کلی است. زیرا برای هر رشته به طور خاص شرایطی ویژه وجود دارد. برای مثال رتبه لازم برای دبیری روانشناسی دانشگاه فرهنگیان با رتبه مورد نیاز برای آموزش ابتدایی متفاوت است. برای آگاهی از این اطلاعات می‌توانید به کارنامه‌های قبولی سال‌های پیش مراجعه کنید.

آیا برای مصاحبه حضوری آماده هستید؟ (مهم‌ترین بخش مشاوره دانشگاه فرهنگیان)

مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

یک تفاوت بزرگ پذیرش در دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاه‌ها، مرحله مصاحبه حضوری است که ضمن مشاوره دانشگاه فرهنگیان اطلاعات کامل درباره آن به شما داده می‌شود. در واقع در مرحله کنکور سراسری، تعداد افراد پذیرفته شده چند برابر ظرفیت اصلی است. زیرا داوطلبان باید از قسمت مصاحبه نیز امتیاز کافی را کسب کنند تا بتوانند به عنوان دانشجوی دانشگاه فرهنگیان وارد این دانشگاه شوند. در بخش‌های بعد درباره این مصاحبه به طور مفصل‌تر صحبت خواهیم کرد.

مشاوره دانشگاه فرهنگیان برای آگاهی از شرایط پذیرش

مرحله کنکور سراسری برای داوطلبان دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاه‌ها یکسان است. اما خوب است بدانید افرادی که می‌خواهند وارد این دانشگاه شوند باید شرایط اولیه‌ای را داشته باشند:

  • سن کمتر از 24 سال
  • معدل دیپلم 14 به بالا
  • بومی بودن در کد رشته مورد نظر
  • سلامت کامل روان و جسم

در مرحله بعد داوطلب با شرکت در آزمون سراسری خود را برای ورود به رقابت آماده می‌کند. همان‌طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، تراز کنکور داوطلب باید حداقل 6500 باشد تا امکان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را پیدا کند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  برنامه ریزی کنکور برای عید نوروز

مشاوره دانشگاه فرهنگیان برای آشنایی با روند مصاحبه

یکی از مراحل مهم در روند قبولی در دانشگاه فرهنگیان اصفهان و دیگر استان‌ها، مصاحبه حضوری است. بعد از این که اسامی داوطلبان پذیرفته شده در مرحله آزمون کتبی اعلام شد، باید خود را برای آزمون شفاهی نیز آماده نمایند. این آزمون توسط هسته گزینش هر استان صورت می‌گیرد. مواردی که در مصاحبه لحاظ می‌شود به طور کلی عبارتند از:

  • انگیزه و آمادگی روحی و جسمی داوطلب برای شغل معلمی
  • سلامتی جسم و روان داوطلب
  • سوابق و دیدگاه‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی

مشاوره دانشگاه فرهنگیان اصفهان به شما کمک می‌کند خود را برای سؤالاتی که قرار است حین مصاحبه پرسیده شود نیز آماده کنید. بخشی از این سؤالات درباره احکام دینی و بخشی در ارتباط با وقایع سیاسی و تاریخی کشور است. بخش دیگری نیز سؤالات روانشناسی و درباره خودتان هستند که نشان دهنده میزان مناسب بودن شخصیت شما با شغل معلمی می‌باشند. دقت داشته باشید از دست دادن مصاحبه به هر دلیل موجه یا غیرموجهی قابل قبول نیست و شانس شما برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان از دست می‌رود.

چند سؤال متداول درباره مشاوره دانشگاه فرهنگیان

سؤالات متداول دانشگاه فرهنگیان

در ادامه چند مورد از متداول‌ترین سؤالات شما را درباره این دانشگاه پاسخ خواهیم داد تا بتوانید با اطمینان و آگاهی کامل در این مسیر قدم بردارید.

منظور از پردیس دانشگاه فرهنگیان چیست؟

اگر نگاهی به دفترچه آزمون سراسری انداخته باشید احتمالاً مواردی مانند پردیس شهید باهنر اصفهان، پردیس شهید چمران تهران و … را دیده‌اید. این پردیس‌ها با پردیس بین الملل دیگر دانشگاه‌ها تفاوت دارند. شما برای تحصیل در پردیس دانشگاه فرهنگیان ملزم به پرداخت شهریه نخواهید بود.

آیا امکان تغییر رشته یا دانشگاه حین تحصیل وجود دارد؟

یکی از دلایلی که اهمیت استفاده از خدمات مشاوره دانشگاه فرهنگیان را نشان می‌دهد، همین مورد است. زیرا امکان تغییر رشته و جابجایی بعد از قبولی در دانشگاه فرهنگیان وجود ندارد.

آیا صد در صد فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان بلافاصله به استخدام رسمی آموزش و پرورش در می‌آیند؟

بعد از اتمام دوره 4 ساله تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، فارغ التحصیلان باید در یک آزمون جامع شرکت کنند و در صورت قبولی می‌توانند به طور رسمی مشغول به کار شوند. البته پذیرفته شدن در این آزمون چندان دشوار نیست.

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©