ویرایش محتوا

مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته ارشد

بسیاری از دانشجویان برای رسیدن به اهداف بلند مدت خودشان، اقدام به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می کنند. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، دو راه پیش روی دانشجویان است. اولین راه عدم شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و انتخاب رشته بدون کنکور است. دومین راه نیز شرکت در کنکور ارشد و انتخاب رشته با کنکور در این مقطع تحصیلی است. مشاوره انتخاب رشته ارشد هم برای دانشجویانی که قصد انتخاب رشته بدون کنکور را دارند و هم برای دانشجویانی که علاقه مند به انتخاب رشته با کنکور هستند، اهمیت دارد.

مشاوره انتخاب رشته ارشد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد باید چگونه انجام شود؟

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، باید کمی منتظر بمانید تا رتبه و تراز در سایت سنجش منتشر شوند. در واقع، به اصطلاح کارنامه های کنکور کارشناسی ارشد منتشر می شوند و شما می توانید رتبه خود را در هر یک از زیرگروه های رشته خودتان مشاهده کنید. پس از منتشر شدن نتایج اولیه، دفترچه انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز منتشر می شود و شما می توانید آن را دریافت کنید و تمامی رشته ها، ظرفیت دانشگاه ها برای پذیرش رشته های مقطع کارشناسی ارشد و … را مطالعه کنید.

یک مهلت زمان قانونی برای انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد برای دانشجویان و داوطلبان در نظر گرفته می شود که لازم است همه داوطلبان در این زمان، مراحل انتخاب رشته ارشد خود را انجام دهند. برای انتخاب رشته ارشد، فقط کافیست که اولویت بندی های خود را مشخص کنید و به ترتیب در فرم انتخاب رشته وارد کنید.

اولویت بندی در انتخاب رشته ارشد اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر، توصیه می شود که افراد برای تنظیم بهتر اولویت بندی های خودشان در کنکور ارشد، از خدمات مشاوره انتخاب رشته ارشد کمک بگیرند.

مشاوره انتخاب رشته ارشد و اهمیت آن

کنکور کارشناسی ارشد از جمله آزمون های سراسری است که هر ساله و معمولا قبل از برگزاری کنکور سراسری برگزار می شود. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی هستند می توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند. در حال حاضر، امکان شرکت در رشته های مختلفی وجود دارد و دانشجویان بر اساس علایق خودشان، می توانند رشته دلخواه خود را انتخاب کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  رشته های پرطرفدار کنکور هنر

پس از شرکت کردن در کنکور سراسری و اعلام نتایج، نوبت به انتخاب رشته کنکور می رسد. خبر خوب در مورد انتخاب رشته کنکور ارشد این است که رقابت در این کنکور نسبت به کنکور سراسری پایین تر است. اما باید در نظر داشته باشید که ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های دولتی و غیردولتی نسبت به مقطع کارشناسی، پایین تر خواهد بود.

همه این موضوعات ایجاب می کنند که شما دقت بیشتری برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد داشته باشید. مشاوره انتخاب رشته ارشد به شما کمک می کند تا خطای خود را برای انتخاب رشته به حداقل برسانید و این یک حسن بسیار بزرگ برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خواهد بود. بنابراین، حالا که رقابت در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به مقطع کارشناسی پایین تر است، خوب است که حتما با دریافت خدمات تخصصی برای انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد، بتوانید در یکی از بهترین دانشگاه های سراسری ادامه تحصیل دهید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد

در صورتی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده اید، احتمالا هدف شما انتخاب بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل است. انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای رشته های با آزمون، اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که رقبای شما همگی در حال انتخاب رشته در بهترین دانشگاه های کشور هستند. این موضوع ایجاب می کند که با در نظر گرفتن نکات اصولی، انتخاب رشته ارشد خود را انجام دهید.

مشاوره انتخاب رشته ارشد برای رشته های با آزمون به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین رشته ها را در دانشگاه های مطرح کشور انتخاب کنید. بررسی احتمال قبولی در هر یک از رشته ها، چینش دقیق اولویت بندی دانشجو و موضوعات دیگر، از جمله مواردی اند که در جلسه مشاوره انتخاب رشته کنکور ارشد برای رشته های با آزمون مطرح می شوند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره قبولی نمونه دولتی اصفهان

خدمات مشاوره انتخاب رشته ارشد

مشاوره انتخاب رشته ارشد بدون کنکور

با توجه به تقاضای بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به صورت بدون کنکور، برخی از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های غیردولتی، اقدام به ارائه رشته های مختلف به صورت بدون کنکور کرده اند. امکان انتخاب رشته ارشد بدون کنکور برای دانشجویان تحصیل کرده در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.

اما باید در نظر داشته باشید که هیچ تضمینی برای ارائه رشته شما در دانشگاه ها به صورت بدون کنکور وجود ندارد. دیده شده است که برخی از دانشجویان به امید اینکه رشته مورد نظرشان به صورت بدون کنکور ارائه شود، در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نمی کنند. بعد از منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور، شاهد عدم ارائه رشته مورد نظرشان هستند.

بنابراین، توصیه می شود که دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، حتما در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند. در این حالت، هم امکان انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای رشته های بدون کنکور و با آزمون در دانشگاه های سراسری و دولتی وجود دارد و هم در دانشگاه های آزاد.

آیا نیاز به مشاوره انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد دارم؟

زمان انتخاب رشته ارشد 1401 برای دانشگاه های سراسری و دانشگاه های آزاد

زمان انتخاب رشته ارشد 1401، برای هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت در نظر گرفته شده بود. زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد برای دانشگاه های سراسری از 1 تیر تا 4 تیر ماه در نظر گرفته شد که دانشجویان در این مهلت زمان، امکان انتخاب رشته ارشد را در سایت سنجش داشتند. البته برای دانشجویانی که از زمان انتخاب رشته اصلی جا ماندند، یک مهلت زمان تمدید در نظر گرفته شد. به طوری که دانشجویان می توانستند اقدام به انتخاب رشته تا تاریخ 6 تیر ماه و مجددا از تاریخ 1 مرداد ماه کنند.

اما زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد متفاوت از زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 1401 بود. دانشجویانی که علاقه‌مند به انتخاب رشته در رشته های دانشگاه آزاد بودند، می توانستند این کار را از تاریخ 2 تیر ماه تا 11 تیر ماه انجام دهند. لازم به توضیح است که سایت انتخاب رشته ارشد برای دانشگاه های سراسری و آزاد متفاوت است. لازم است که دانشجویان برای هر انتخاب رشته به سایت مورد نظر خودشان مراجعه کنند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  موفقیت تحصیلی در کنکور + عوامل موثر

بهترین خدمات مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

بصیرت نوین؛ ارائه دهنده خدمات مشاوره انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد

مشاوره انتخاب رشته ارشد، از جمله دغدغه های دانشجویانی است که به دنبال تحصیل در بهترین رشته در بهترین دانشگاه هستند. با توجه به اینکه رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد متنوع، اما ظرفیت پذیرش دانشگاه ها کمتر هستند، نیاز است که در جلسات مشاوره انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد، به دقت شرایط پذیرش دانشجو در رشته دلخواه بررسی شود. خطا در فرم انتخاب رشته، می تواند قبولی شما را در رشته و دانشگاه دلخواه مختل کند.

به همین خاطر، لازم است که مشاوره تحصیلی بهترین خدمات را برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد به داوطلبان ارائه کند. بصیرت نوین با فراهم کردن امکان مشاوره انتخاب رشته ارشد، به دانشجویان عزیز کمک می کند تا بهترین انتخاب رشته را بر اساس رشته تحصیلی مورد نظر و رتبه خودشان انتخاب کنند.

گاهی دانشجو یا آنقدر از رتبه خودش ناامید است که نمی تواند رشته خوبی را انتخاب کند، گاهی نیز آنقدر دانشجو به رتبه خودش مغرور می شود که در انتخاب خودش عجله می کند. همه این خطاها با وجود خدمات مشاوره ارشد در بصیرت نوین به حداقل می رسند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد اهمیت دریافت خدمات مشاوره انتخاب رشته ارشد صحبت کنیم. با توجه به نیاز دانشجویان به دریافت بهترین خدمات، مجموعه بصیرت نوین تلاش می کند تا از مشاورین خبره و باتجربه در زمینه مشاوره انتخاب رشته ارشد کمک بگیرد. بنابراین، دانشجویان می توانند با شرکت کردن در جلسات مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، بهترین و اصولی ترين انتخاب رشته را در اين مقطع تحصيلي داشته باشند.

 

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©