ویرایش محتوا

راهکار های مقابله با استرس آزمون

مقابله بااسترس آزمون:

با این حال، گاهی اوقات، مقابله با استرس (به ویژه در فصل امتحانات) می تواند کاری دشوار باشد. و با تخمینی 20 تا 50 درصد افزایش سالانه دانشجویانی که به دنبال کمک برای مسائل مربوط به سلامت روان مرتبط با مطالعات هستند، واضح است که ما بیش از هر زمان دیگری تحت فشار هستیم.

اختصاص دادن چند دقیقه در روز برای تمرین تکنیک‌های تمرکز حواس، مانند تمرین‌های تنفسی یا ذهن 10 دقیقه‌ای UCL، به شما کمک می‌کند تا پاسخ استرس بدن خود را آرام کنید و توجه خود را به لحظه حال برگردانید. به نوبه خود، این به شما زمان می‌دهد تا به طور منطقی به اضطراب‌هایی که دارید فکر کنید، خود را از شر الگوهای فکری غیرمفید خلاص کنید و به شما امکان می‌دهد با تعداد زیادی امتحان کنار بیایید و بازبینی مؤثرتری را شروع کنید.

بیداری کشیدن شبانه، زنده ماندن در یک رژیم غذایی نامناسب و انجام حداقل حرکات در روز می تواند علائم اضطراب را افزایش دهد. برای بهترین عملکرد بدن، اطمینان حاصل کنید که 8/9 ساعت می‌خوابید، کربوهیدرات‌های آهسته‌رهش کافی، کافئین کمتر و آب بیشتر، و حداقل نیم ساعت ورزش در روز دارید.

 

تعیین اهداف واقع بینانه، چه چند هفته، روز یا چند ساعت قبل از امتحان داشته باشید، به شما کمک می کند تا همه چیز را در چشم انداز خود قرار دهید. پذیرش موقعیت خود و کار کردن در محدوده آنچه دارید، بهره وری شما را بدون خطر سوزاندن خود به حداکثر می رساند

در سال 2004، یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در زبانشناسی و آموزش نشان داد که تجدید نظر با همسالان یک تکنیک مطالعه موثر است زیرا به افراد اجازه می دهد یادداشت های خود را بهتر جذب کنند. علاوه بر این، مزایای عاطفی حمایت اجتماعی شامل احساس بهتری از اعتماد به نفس و استقلال است.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  معرفی شغل پرستاری + نکات مهم و مزایا رشته پرستاری

 

  • خود را از طریق هراس سرعت دهید

هراس قبل، حین یا حتی بعد از امتحان در بین دانشجویان رایج است. اگر در هر نقطه ای آن را تجربه کردید، شش نفس عمیق بکشید، خود را هیدراته کنید و سپس به مشکلی که در دست دارید برگردید، مطمئن شوید که آن را به چند بخش قابل کنترل تقسیم کنید. به یاد داشته باشید که معمولا برای هر مشکلی راه حل منطقی وجود دارد، حتی اگر در نگاه اول نتوانید آن را ببینید.

  • به خودت ایمان داشته باش

هنگامی که دائماً با چالش‌های جدید روبرو می‌شویم، اغلب فراموش می‌کنیم که به گذشته نگاه کنیم و ببینیم چقدر پیشرفت کرده‌ایم و چقدر به دست آورده‌ایم. با توجه به اینکه به خوبی آماده شده اید، نباید دلیلی برای نگرانی شما وجود داشته باشد. بنابراین، هنگام تجربه یک فکر منفی، سعی کنید آن را با یک فکر مثبت جایگزین کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه فکر کنید “اگر حداقل 2:1 نگیرم، شکست خورده ام”، فکر کنید “هر چه بدست بیاورم، به خودم افتخار می کنم و برای آنچه قبلاً به دست آورده ام ارزش قائل می شوم”. شما می توانید این کار را انجام دهید!

درخواست کمک هرگز شرم آور نیست. در شدیدترین موارد، می تواند به نجات یک زندگی کمک کند. هنگام مبارزه، با دوستان، خانواده یا مربی شخصی خود در مورد احساس خود صحبت کنید. از طرف دیگر، از جستجوی کمک و پشتیبانی حرفه ای نترسید

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©