ویرایش محتوا

انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان

انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان

انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان، مهم ترین مرحله قبل از ورود به دانشگاه است که می تواند مسیر زندگی و شغل آینده شما را تعیین کند. در این مقاله به اهمیت این موضوع می پردازیم و شما را با فاکتورهای مهم در انجام آن آشنا خواهیم کرد.

اهمیت انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان چیست؟

بسیاری از داوطلبان فکر می کنند با گذراندن کنکور، ماجرای تحصیل و دانشگاه آنها تمام شده است. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می تواند عواقب نامطلوبی را برای دانش آموزان کنکوری به همراه داشته باشد؛ چراکه آزمون کنکور، تنها راهی برای فیلتر کردن شما جهت ورود به دانشگاه است و داوطلبان می بایست بعد از آن، برای انتخاب رشته و دانشگاه خود اقدام کنند.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان و یا سایر رشته ها، از مهم ترین کارهایی است که داوطلبان کنکوری باید به دقت آن را انجام دهند. برخی از دلایل اهمیت این موضوع به شرح زیر می باشند:

  • انتخاب رشته: بسیاری از دانش آموزان، انتخاب رشته کنکور خود را صرفا با درنظر گرفتن یک فیلد تحصیلی انجام می دهند. این موضوع باعث می شود تا استعدادها و فرصت هایی که ممکن است در علایق این افراد، بازار کار روز و جامعه وجود داشته باشند را نادیده بگیرند. مشاوره در این بخش کمک می کند تا با درک واقعیت های جامعه، بتوانید بهترین رشته را انتخاب کنید. این کار در راستای مشاوره شغلی و تحصیلی انجام خواهد شد.
  • انتخاب دانشگاه: یکی از متداول ترین اشتباهات دانش آموزان در این بخش صورت می گیرد؛ چراکه آنها با عدم آگاهی از رتبه های مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های مختلف، عدم آگاهی از رشد علمی دانشگاه ها، فرصت های کاری، اساتید و ظرفیت های این مراکز، اقدام به انتخاب یک مرکز علمی نامناسب می کنند. 
این مطلب را هم مطالعه کنید :  معرفی شغل پرستاری + نکات مهم و مزایا رشته پرستاری

به طور کلی، انتخاب رشته می تواند با تعیین فیلد تحصیلی که قصد مطالعه آن در طول 4، 6 یا حتی 10 سال آتی را دارید و تعیین دانشگاهی که می تواند آدم های اطراف شما را انتخاب کند، مهم ترین نقش را در زندگی شما ایفا نماید. شما کنکوری ها و والدین گرامی می توانید برای انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان، از خدمات مشاوره در مجموعه بصیرت نوین استفاده کنید.

اهمیت انتخاب رشته کنکوری

عوامل مهم در انتخاب رشته کنکور چیست؟

انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان برای سال 1402، در نیمه دوم مردادماه انجام می شود. داوطلبان می بایست با درنظر گرفتن رتبه در کارنامه نهایی، اقدام به انتخاب رشته از روی دفترچه راهنمای آن به صورت اینترنتی نمایند. برخی از فاکتورهای مهمی که می تواند در انتخاب رشته کنکور مهم باشد، عبارتند از:

  • علاقه: شاید این جمله کلیشه ای بنظر برسد اما علاقه مهم ترین عاملی است که باید در انتخاب رشته کنکور به آن توجه کنید. منظور از علاقه، اشتیاقی است که به مطالعه این علم و کار در این حوزه دارید. همچنین شما باید به مناسب بودن تیپ شخصیتی خود با کاری که قرار است انجام دهید نیز فکر کنید. در خوشبینانه ترین حالت، عدم درنظر گرفتن علاقه، تنها منجر به طولانی شدن مسیر یادگیری و درآمدزایی شما خواهد شد.
  • بازار کار: مهم است که در انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان با بصیرت نوین، مشاور و دانش آموز به آینده شغلی نیز توجه کنند. به طور کلی هدف از تحصیل و پرورش علم، استفاده از آن برای رفع نیازهای بشر است. در صورتی که علم و دانش ما بی فایده باشد، وضعیت شما مصداق ضرب المثل معروف ” یکی را گفتند: عالم بی عمل به چه ماند؟ گفت: به زنبور بی عسل” خواهد بود.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  انتخاب رشته کنکور در اصفهان

رشته و دانشگاه: اگر بخواهیم بین این دو یکی را انتخاب کنیم، باید گفت رشته اولویت برتر را خواهد داشت. اگر فرد به یک رشته علاقه داشته باشد، برای او مکان تحصیل فرق چندانی نخواهد کرد. در بدترین حالت، این فرد می تواند با شرکت در آزمون کارشناسی، شانس مجدد پذیرش در دانشگاه های مطرح را داشته باشد.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

آشنایی با عوامل مهم در انتخاب رشته کنکور

نقش مشاور در انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان

حال که تا حدودی با اهمیت انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان و پارامترهای مهم آن آشنا شدید، بهتر است برای انجام این کار از یک مشاور کمک بگیرید. این افراد می توانند برخی از خدمات زیر را برای شما ارائه کنند که عبارتند از:

  • انتخاب واقع گرایانه تر: مشاورین می توانند با تکیه بر دانش روانشناسی که دارند، در کنار آگاهی از وضعیت جامعه با حل مشکلات اقشار مختلف، پیشنهادات واقع گرایانه تری را به شما ارائه نمایند. متاسفانه امروزه با وجود فضای مجازی، فضای بسیار پیچیده ای با انبوهی از اطلاعات نادرست و رویا فروشی ایجاد شده است. این موضوع باعث شده تا نقش مشاوره در انتخاب مسیر درست بسیار مهم باشد.
  • هدایت شغلی: نقش دیگری که یک مشاور می تواند در انتخاب رشته برای شما داشته باشد، هموار کردن مسیر رسیدن به شغل آینده شما است. این کار با انتخاب بهترین رشته برای اهداف شغلی شما یا نزدیک ترین مسیر آن انجام می گیرد. شما می توانید از مشاور برای تعیین مسیر رسیدن به هدف نهایی خود کمک بگیرید و مشاغلی که می توانید در آینده با انتخاب هرکدام از رشته ها داشته باشید را بشناسید.
  • افزایش شانس پذیرش: ممکن است برخی از دانش آموزان با کسب نمرات ضعیف، همچنان قصد تحصیل و قبولی در دانشگاه ها را داشته باشند. در این صورت، مشاور می تواند به شما کمک کند تا بتوانید با تکیه بر آخرین رتبه های قبولی در رشته ها و دانشگاه های مختلف، این کار را انجام دهید.
  • پاسخ به ابهامات و پرسش ها: در انتها مشاور می تواند هرگونه پرسشی را که در خصوص انتخاب رشته، تحصیل در دانشگاه های غیردولتی، پذیرش شبانه و غیره دارید را پاسخ دهد. شما می توانید پرسش های خود را در قسمت کامنت این پست برای ما درج نمایید.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره تحصیلی حضوری در اصفهان

شما دانش آموزان می توانید با کمک خدمات مرکز مشاوره بصیرت نوین، با تسلط کامل و در بهترین حالت ممکن، انتخاب رشته و دانشگاه خود را انجام دهید.

آشنایی با نقش مشاور در انتخاب رشته کنکور تجربی

پرسش های متداول

برخی از پرسش های متداولی که ممکن است شما کاربران راجع به انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان داشته باشید، عبارتند از:

  • در زمان انتخاب رشته به چه نکاتی توجه کنیم؟

از جمله مهم ترین نکات در این بخش می توان به هدف تحصیل، هدف شغلی، میزان علاقه و درآمد موردنظر یا محل تحصیل اشاره کرد.

  • انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان چگونه انجام می شود؟

برای آنکه بتوانید در رشته مدنظر خود ثبت نام کنید، لازم است در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. سپس اقدام به درج کدرشته مدنظر خود به ترتیب اولویت نمایید.

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©