ویرایش محتوا

انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان

انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان

انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان شرایط خاصی دارد و داوطلبان می بایست در نیمه دوم مرداد ماه برای آن اقدام کنند. در این مقاله به برخی شرایط، نکات مهم و قوانین مربوط به این کار می پردازیم و شما را با نحوه انجام آن آشنا می کنیم.

منظور از انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان چیست؟

انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان، آخرین مرحله پیش از ورود به دانشگاه در ماراتن کنکور است که امسال در نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود. با توجه به سیستم آموزشی که سال ها از سوی سازمان سنجش ارائه شده است، داوطلبان می توانند پس از مشاهده نتایج اولیه و اعلام کارنامه نهایی، با توجه به رتبه ای که کسب کرده اند، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

منظور از انتخاب رشته، اعلام کدرشته هایی است که متقاضی موافقت خود را برای تحصیل در آنها اظهار می دارد. این کدرشته ها که اکنون برای انتخاب رشته کنکور سال 1402 نیز منتشر شده است، هرساله در یک فایل pdf تحت عنوان دفترچه راهنماي ثبت نام و انتخاب رشته منتشر می شوند که می توانید آن از سایت سازمان سنجش در موعد مقرر دریافت کنید. داوطلبان می توانند در زمان انتخاب رشته، تا حداکثر 150 کد رشته را وارد کنند. این کار در پنل کاربری داوطلبان در بخش انتخاب رشته سازمان سنجش برای هرداوطلب انجام می شود. قابل ذکر است که کدرشته های باید برحسب اولویت انتخاب رشته و دانشگاه در سیستم وارد شوند.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  ثبت نام کنکور سراسری 1402 + شرایط

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

در انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان به چه فاکتورهایی توجه کنیم؟

اگر شما هم پشت کنکوری هستید و قرار است امسال پس از اعلام نتایج، اقدام به انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان نمایید، پیشنهاد می کنیم فاکتورهای زیر را برای انتخاب رشته خود درنظر داشته باشید:

  • عدم وابستگی به دیگران: در انتخاب رشته، به دوستان خود وابسته نشوید و تنها علایق خود را دنبال کنید. بسیاری از افراد به دلیل وابستگی هایی که به دیگران دارند، دنباله رو آنها بوده و با این کار، مسیر ایده آل زندگی خود را منحرف می کنند.
  • درنظر گرفتن جوانب کار: هرچند در بخش قبل به فاکتور علاقه پرداختیم اما باید جوانب دیگر این کار را نیز درنظر بگیرید. از جمله می توان به ظرفیت های شغلی در آینده، نیاز بازار کار، اشباع شدن رشته ها، شخصیت و روحیه فردی، وضعیت دروس مرتبط با رشته و غیره اشاره کرد.
  • مشاوره: شما می توانید با استفاده از مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان، این کار را به دقت انجام دهید. به این نکته توجه کنید که هر داوطلب تنها در یک کد رشته قبول می شود. بنابراین با انتخاب صحیح آن، بخش بزرگی از مسیر و آینده شغلی و زندگی خود را به بهترین وجه رقم بزنید.

شما می توانید برای دریافت خدمات مشاوره کنکور و انتخاب رشته خود به صورت حضوری و غیر حضوری، از خدمات مرکز مشاوره بصیرت نوین استفاده کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره کنکور 1402 در اصفهان + معرفی خدمات آن

آشنایی با انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان

نکات مهم در انتخاب رشته کنکور ریاضی که باید به آن توجه کنیم

برای انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان و سایر رشته ها، قوانینی از سوی سازمان سنجش درنظر گرفته شده است. با توجه به این شرایط، لازم است داوطلبان به نکات زیر قبل و بعد از انتخاب رشته توجه کنند:

  • به این نکته توجه کنید که برخی از دانشگاه ها علاوه بر آزمون کتبی، برای قبولی به یک آزمون مصاحبه ای تخصصی نیز نیاز دارند. از جمله می توان به دانشگاه های فرهنگیان، شاهد، تربیت مدرس، شهید مطهری و غیره اشاره کرد.
  • به طور معمول، بری انتخاب رشته به مدت 3 – 4 روز زمان درنظر گرفته می شود.
  • داوطلبانی که در رشته ای از دانشگاهی پذیرفته شده اما از آن انصراف داده اند، می بایست به این نکته توجه کنند که حق انتخاب رشته در دوره های روزانه سال بعد از آنها گرفته خواهد شد.
  • هر داوطلب می بایست قبل از تکمیل انتخاب رشته، مشخصات هویتی و فردی خود را بررسی نموده و در صورت مغایرت آن را تصحیح کنند.
  • داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که پذیرش در دوره های شبانه، شامل یک هزینه شهریه است. بنابراین حتما قبل از انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان برای این کدرشته ها، از هزینه های آن اطلاعاتی را کسب کنند.
  • داوطلبان به این نکته توجه کنند که شیوه انتخاب کدرشته موردنظر شما، براساس اولویت هایی است که در سیستم وارد می کنید. در این حالت، در صورتی که داوطلب در کدرشته 60 (به فرض) قبول شود، مابقی انتخاب های وی درنظر گرفته نمی شوند.
  • بهتر است در انتخاب رشته، در حدود 20 – 30 درصد از انتخاب های شما به کدرشته هایی تعلق گیرد که احتمال قبولی خوشبینانه ای در آن دارید. به عنوان مثال، رشته های تاپ از دانشگاه های بزرگ در این بخش وارد شوند.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  انتخاب رشته در اصفهان

در صورتی که نیاز به مشاوره برای انتخاب رشته کنکور ریاضی دارید، کافیست از گزینه چت پایین سمت چپ برای این کار اقدام کنید.

نکات مهم انتخاب رشته کنکور ریاضی چیست؟

نحوه انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان قدم به قدم

حال در رابطه با نحوه انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان می توان به مراحل زیر اشاره کرد که به شرح زیر می باشند:

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی org مراجعه کرده و بر روی گزینه “سراسری” کلیک کنید.
  • حال باید بر روی پیامی با عنوان “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402” کلیک کنید که در بازه زمانی انتخاب رشته نمایش داده می شود.
  • سپس گزینه تایید را بزنید و وارد پنل خود بشوید.
  • در نهایت اطلاعات خود را پر کرده و کد رشته های خود را وارد کنید.
  • حال می توانید با تایید آن، یک پرینت خروجی از کدرشته های انتخاب شده را دریافت کنید.
  • شما می توانید در طول زمان انتخاب رشته، اقدام به ویرایش کد رشته های انتخاب شده خود نمایید.

آشنایی با چگونگی انتخاب رشته ریاضی

پرسش های متداول

برخی از پرسش هایی که کاربران راجع به موضوع انتخاب رشته کنکور ریاضی در اصفهان دارند، به شرح زیر می باشند:

  • سهمیه های مهم در انتخاب رشته کنکور چیست؟

به طور کلی سهمیه انتخاب رشته را می توان به دو نوع سهمیه مناطق محروم و سهمیه رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا تقسیم کرد.

  • چه دوره هایی در انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه نیاز به شهریه دارند؟

از جمله این دوره ها می توان به دوره های شبانه، پردیس خودگردان، آزاد، مجازی، پیام نور و غیر انتفاعی اشاره کرد. بنابراین تمامی دوره ها به غیر “روزانه” (که دارای 80 درصد شهریه شبانه برای اتباع است)، دارای شهریه می باشند.

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©