ویرایش محتوا

تست گودیناف در اصفهان

تست گودیناف در اصفهان (گودینو) که با عناوینی همچون تست آدمک هریس و یا آزمون آدمک گودیناف شناخته می شود، یک روش برای ارزیابی هوش کودکان است. این نوع روش سنجش، برای هر نقاشی نمره ای جداگانه درنظر می گیرد که می تواند در تفسیر مهارت های کلامی، توانایی ارتباطی و مسائل عاطفی فرد استفاده شود. در ادامه این مقاله به آشنایی بیشتر با این آزمون، ویژگی ها و کاربردهای آن می پردازیم.

آشنایی با تست گودیناف در اصفهان

تست گودیناف در اصفهان، آزمونی ابداع شده توسط 1 روان شناس آمریکایی است که نخستین بار در سال 1926 میلادی توسعه یافت. این آزمون در نوع خود، روشی منحصر به فرد برای تست شخصیتی و روانشناختی افراد است که جامعه هدف آن، نوجوانان و کودکان می باشند. شیوه انجام این آزمون نسبتا ساده است و زمان زیادی نخواهد گرفت. با این حال مهم است تا از یک روانشناس با دانش کافی برای تفسیر نتایج آن کمک بگیرید. پس از انجام این کار، از نتایج تست آدمک (گودیناف) در اصفهان به منظور پیش بینی و ارائه فرضیه هایی در مورد عملکرد شناختی و رشدی کودکان، وضعیت عاطفی و سبک شخصیتی وی استفاده می گردد.

شیوه اجرای تست گودیناف در اصفهان بدین شرح است که از کودکان خواسته می شود تا چهره 3 نفر (یک مرد، زن و خودشان) را ترسیم کنند. این نقاشی باید شامل چهره و بدن کامل افراد باشد. به طور معمول، کودکان در مدت 10 – 15 دقیقه این کار را انجام می دهند. سپس با توجه به کتاب فردی به نام دیل بی هریس که در سال 1963، این آزمون را اصلاح و گسترش داده است، تفاسیری به کمک مشاور انجام می شود. قابل ذکر است که از این آزمون به عنوان یک تست مکمل در کنار آزمون های تست هوش وکسلر و نیز استنفورد بینه استفاده می گردد. شما می توانید جهت شرکت در این آزمون ها یعنی تست وکسلر و نیز تست گودیناف به صورت حضوری به مرکز مشاوره بصیرت نوین مراجعه کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  رتبه قبولی پرستاری

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

نکات و کاربردهای تست آدمک (گودیناف) در اصفهان چیست؟

حال که به صورت اجمالی با تست گودیناف در اصفهان آشنا شدیم، لازم است کمی راجع به ویژگی ها، نکات و کاربردهای آن صحبت کنیم. در این خصوص می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • در روند اجرای این آزمون، مهم است که کودک در فضایی معمولی و یا جایی که احساس امن و خوبی دارد، قرار داده شود. حفظ سکوت و آرامش مهم نیز مهم خواهد بود.
  • آزمون به دلیل نوع برگزاری آن، یک تست غیرتهاجمی روانشناسی درنظر گرفته می شود که می توانید در مدت کوتاهی آن را انجام دهید.
  • مهم ترین بخش ها در تفسیر آدمک ترسیم شده شامل موارد روبرو می شوند: سر، پاها، بازوها، دست ها، تنه و طول آن، شکل شانه ها از گردن، پیوستگی، لباس و پوشاک، مفاصل و جزئیات دست، هماهنگی خطوط و جزئیات نیم رخ.
  • مهم ترین کاربرد استفاده از تست گودیناف در اصفهان از مجموعه بصیرت نوین، سنجش بلوغ فکری و تشخیص تیپ های شخصیتی در کودکان است. به همین خاطر می توان آن را به عنوان بخشی از تست های عصبی روان شناختی به منظور درک مسائل ناخودآگاه کودک نیز درنظر گرفت.
  • همچنین کاربرد دیگری این آزمون، به منظور شناسایی مشکل USN یا عدم توانایی در درک فضایی یک طرفه نیز به کار می رود. در این حالت، آزمون برای جامعه هدف بزرگسال که یک سکته مغزی را تجربه کرده اند، انجام می شود.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  پانسیون مطالعاتی بصیرت نوین

نکته: ممکن است در زمان اجرای این آزمون، کودکان تصاویری را خلق کنند که با یکدیگر تفاوت دارد. در این صورت، لازم است برای درک مشکلی که در کودک وجود دارد، به روانشناس مراجعه کنید. شما کاربران می توانید تجربیات و پرسش های خود راجع به این آزمون را در بخش کامنت ها برای ما ارسال کنید.

آشنایی کامل با تست گودیناف در اصفهان

سیستم نمره گذاری و مقیاس بندی تست گودیناف در اصفهان چگونه است؟

برای درک بهتر عملکرد تست گودیناف در اصفهان، لازم است با سیستم امتیاز دهی آن آشنا شوید که در این حالت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم امتیازدهی در تست آدمک (گودیناف) در اصفهان، دارای بازه امتیازی 0 تا 64 می شود که باید براساس نمرات در 14 معیار مختلف جمع آوری شود. این سیستم با عنوان کیو اس اس شناخته می شود.
  • مدل اصلی نمره گذاری برای تست گودیناف در اصفهان، 46 نمره را برای تمام آیتم ها درنظر گرفته است که در کنار این مقدار، 5 نمره نیز برای پاداش اضافه هستند.
  • مقیاسی که برای این آزمون توسط دکتر هریس تدوین شده، شامل 73 و 71 آیتم برای نقاشی مرد و زن (به ترتیب) است. با این حال نسخه های بروز این سیستم نمره گذاری، 61 نمره دارد.
  • نمره کلی برآیندی از نمرات استانداردی است که برای 3 نقاشی درنظر گرفته می شوند.
  • در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

    فرم مشاوره

قابل ذکر است برای افرادی که می خواهند جهت ارزیابی مشکلات عاطفی در این آزمون شرکت کنند، لازم است از سیستم مقیاس SSPI برای استنتاج آزمون استفاده شود.

آشنایی اجمالی با ساختار تست گودیناف در اصفهان

پرسش های متداول

برخی از پرسش های متداولی که شما کاربران راجع به تست گودیناف در اصفهان دارید، عبارتند از:

  • نکات مهم در زمان اجرای تست آدمک (گودیناف) در اصفهان که باید رعایت کنید چیست؟

نقاشی در یک کاغذ 21 در 30 سانتی متری بدون آنکه راهنمایی یا ایده خاصی به کودک داده شود، انجام شود. کودک می تواند چند تصویر را کشیده و در نهایت یک تصویر را به عنوان بهترین مورد انتخاب نماید.

  • جامعه هدف آزمون گودیناف شامل چه کسانی می شود؟

به طور معمول، جامعه هدف کودکان و نوجوانان هستند. همچنین کودکانی که توانایی تکلم ندارند و یا نمی توانند در آزمون های دیگر شرکت کنند، این آزمون مناسب می باشد.

  • سیستم نمره دهی برای تعیین محدوده سن عقلی کودک با این آزمون چگونه است؟

شما می توانید برای پاسخ به این پرسش، از جدول زیر کمک بگیرید:

نمره خام سن عقلی نمره خام سن عقلی نمره خام سن عقلی
1 1-3 سال 2 3-6 سال 3 2-9 سال
4 0 – 4 سال 5 3-4 سال 6 4-6 سال
7 4-9 سال 8 0-5 سال 9 3-5 سال
10 5-6 سال 11 5-9 سال 12 0-6 سال
13 3-6 سال 14 6 سال 15 6-9 سال
17 3-7 سال 18 6-7 سال 19 7-9 سال
20 0-8 سال 21 3-8 سال 22 6-8 سال
23 8-9 سال 24 0-9 سال 25 3-9 سال
26 6-9 سال 27 9 سال 28 0-10 سال
30 6-10 سال 31 9-10 سال 32 0-11 سال
33 3-11 سال 34 6-11 سال 35 9-11 سال
36 0-12 سال 37 3-12 سال 38 6-12 سال
39 9-12 سال 40 13 سال 41-51 +13 سال

شما کاربران می توانید در صورت وجود هرگونه ابهام، از طریق گزینه چت در وب سایت مرکز مشاوره بصیرت نوین، برای کارشناسان ما سوال یا درخواست خود را ارسال کنید.

پرسش های متداول راجع به تست گودینو در اصفهان

این مطلب را هم مطالعه کنید :  نقش مشاوره تحصیلی آنلاین و انواع آن چیست؟
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©