ویرایش محتوا

اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز چیست + نمونه برنامه عملی آن

ضرورت مطالعه در ایام نوروز

اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز آنقدر ارزشمند است که از این دوره به عنوان طلایی ترین فرصت در موفقیت کنکور یاد می شود. برتری یک دانش آموز کنکوری زرنگ در این زمان، استفاده از تعطیلات به صورت فشرده برای کنکور است. رسیدن به این هدف میسر نخواهد شد مگر آنکه از یک برنامه مدون و تلاش خستگی ناپذیر بهره مند باشید. در این بخش به اهمیت این دوره زمانی طلایی برای کنکوری ها خواهیم پرداخت.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم مشاوره

اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز چیست؟

اکنون که کم کم به فصل بهار نزدیک می شویم، اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز بیشتر از هر زمان دیگری حس می شود. اگر به عملکرد دانش آموزان موفق در سال های گذشته نگاهی بیندازید، متوجه یک ویژگی مشترک در همه آنها خواهید شد که آن، برنامه ریزی برای مطالعه در تعطیلات نوروزی است. رهایی دانش آموزان از دروس مدرسه و تکالیف آن، وقت بسیار زیادی را در این ایام برای کنکوری ها فراهم می کند. داشتن یک برنامه فشرده بطوریکه هم بتوانید از اوقات فراغت تعطیلات خود استفاده کنید و به درس های خود برسید، رمز موفقیت یک دانش آموز باهوش خواهد بود.

اگر بخواهیم به چند دلیل، اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز را بیان کنیم، می توان گفت:

  • فرصت طلایی: تعطیلات عید نوروز یک دوره به شدت طلایی است. این موضوع از آن جهت مهم است که برنامه ریزی کنکور برای عید قادر است به شدت فشرده شده و به جهت آزادی عمل دانش آموزان، فرصت بسیار خوبی را برای مرور مطالب مهم در اختیارشان بگذارد.
  • افزایش بازدهی: دانش آموزان در این دوره قادرند ساعت مطالعاتی خود را در روز به 10 ساعت برسانند و در مجموع، با احتساب 1 روز تعطیلی، 120 ساعت مطالعه مفید داشته باشند. به طور قطع، این مدت زمان می تواند با یک برنامه ریزی حساب شده، کمک بسیار بزرگی در یادآوری و یا مطالعه کامل مباحث جدید برای شما داشته باشد.
  • کم کردن فاصله: اگر نتوانسته اید تا این زمان، مطالعه کاملی داشته باشید، برنامه ریزی از عید تا کنکور فرصت خوبی است. در این بازه زمانی، این فرصت مهیا شده است تا کم کاری ها و فاصله با دیگران را به سرعت جبران کنید.
این مطلب را هم مطالعه کنید :  ظرفیت مدارس تیزهوشان در اصفهان چقدر است؟ + آدرس مدارس

با درک اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز، لازم است بدانید که استفاده صحیح و اصولی از تعطیلات محدود نوروزی، نیازمند مشاوره و برنامه ریزی اصولی است. این کار می تواند جهش شما را تا حد خوبی تضمین کند. شما می توانید برای داشتن یک پلن فشرده که به صورت اصولی چیده شده است، از خدمات مشاوره مرکز مشاوره بصیرت نوین برای قبولی کنکور و دانشگاه فرهنگیان استفاده کنید.

نمونه برنامه ریزی عید برای کنکوری ها

با درک اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز باید بدانید که دوران عید، یک بازه زمانی به شدت فشرده و طلایی برای دانش آموزان موفق می‌باشد. به همین خاطر مهم است که طبق یک برنامه پیش بروید. برای آنکه بتوانید یک درک سطحی از برنامه هایی که در نوروز ارائه می شوند داشته باشید، می توان به جدول زمانی زیر اشاره کرد:

تاریخ / زمان صبح عصر
2 فروردین مطالعه و مرور ریاضی 1 مرور و مطالعه فیزیک 1
3 فروردین مطالعه و مرور ریاضی 1 مرور و مطالعه شیمی 1
4 فروردین مطالعه و مرور شیمی 1 مرور و مطالعه فیزیک 1
5 فروردین مرور مباحث جامانده ریاضی، شیمی و فیزیک 1
تاریخ / زمان صبح عصر
6 فروردین مطالعه و مرور حسابان 1 مرور و مطالعه فیزیک 2
7 فروردین مطالعه و مرور حسابان 1 مرور و مطالعه شیمی 2
8 فروردین مطالعه و مرور شیمی 2 مرور و مطالعه فیزیک 2
9 فروردین مطالعه مباحث دروس آمار و احتمال و مباحث جامانده حسابان، فیزیک و شیمی 2
تاریخ / زمان صبح عصر
10 فروردین مطالعه و مرور حسابان 2 مرور و مطالعه فیزیک 3
11 فروردین مطالعه و مرور حسابان 2 مرور و مطالعه شیمی 3
12 فروردین مطالعه و مرور شیمی 3 مرور و مطالعه فیزیک 3
13 فروردین مطالعه مباحث ریاضیات گسسته و مرور مباحث جامانده حسابان 2، شیمی و فیزیک 3
این مطلب را هم مطالعه کنید :  معرفی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران + رتبه های قبولی برای آن

بدین نکته توجه کنید که این مثال ها برای برنامه کنکوری عید، بدون مشخص شدن دقیق مباحث درسی و ارزیابی فرد به فرد دانش آموزان ذکر شده‌اند. کافیست جهت دریافت نمونه برنامه ریزی عید برای کنکوری ها و ارتباط با مرکز مشاوره بصیرت نوین، از طریق چت آنلاین در سایت اقدام کنید.

آشنایی با نمونه برنامه مطالعاتی عید کنکور

فاکتورهای مهم برای تدوین برنامه مطالعه در ایام نوروز

تا این قسمت اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز را به همراه یک مثال بسیار ساده برای برنامه ریزی عید بیان کردیم. با این وجود این برنامه بسیار ناقص بوده و لازم است به کمک یک مشاور و متخصص کنکوری بهینه سازی شود. فاکتورهایی که می توانند برنامه مطالعاتی عید و کنکور شما را به بالاترین بازدهی ممکن برسانند، عبارتند از:

  • مرور و خلاصه نویسی: شما 13 روز کامل را فرصت دارید تا تمام آن چیزی که در دوره های گذشته خوانده اید را مرور کنید. البته برای آنکه بتوانید به چنین هدفی برسید، بهتر است در کمپ ها و اردوهای مطالعاتی تحت نظارت یک مشاور شرکت کنید.
  • تمرکز بر مطالب مهم: هرچند 13 روز زمان بسیار خوبی برای مطالعه است، اما نمی توان از آن برای مطالعه تمام کتب مهم سال های اخیر استفاده کرد؛ بنابراین باید مطالب مهم آن را به صورت گزینشی مطالعه نمایید. مرکز مشاوره بصیرت نوین که در ارائه خدمات کنکوری و قبولی دانشگاه فرهنگیان فعالیت دارد، قادر است با ارزیابی توانایی ها و نقاط ضعف و قوت دانش آموزان، برنامه های مدون و دقیقی ارائه کند.
  • تست زنی: یک بخش مهم از اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز، تقویت مهارت های تست زنی و شبیه سازی آزمون کنکور است. با نزدیک شدن به این رویداد، بهتر است بیشتر تمرکز شما بر روی تست زدن و حل سوالات کنکوری باشد.
  • در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان به هر صورت تلفنی، آنلاین و حضوری دارید، لطفا فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

    فرم مشاوره

فاکتورهای مهم در مطالعات نوروزی برای کنکور

پرسش های متداول

مهم ترین پرسش هایی که ممکن است شما دانش آموزان در مورد اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز داشته باشید، عبارتند از:

  • بهینه ترین مدت زمان مطالعه در زمان عید کنکور چقدر است؟

داوطلبان می بایست حداقل 8 الی 10 ساعت مطالعه کنند.

  • روش صحیح مطالعه در طول دوران عید چگونه باشد؟

دانش آموز با درک اهمیت و ضرورت مطالعه در ایام نوروز، ابتدا باید به مرور مفاهیم مهم پرداخته و در کنار آن نیز شروع به تست زنی کند.

  • چه درس هایی را در طول نوروز مطالعه کنیم؟

داوطلبان می بایست دروس دهم و یازدهم را در کنار درس های تخصصی پایه دوازدهم مطالعه کنند. شما کنکوری های عزیز می توانید برای دریافت مشاوره و ارتباط با پشتیبانی مجموعه ما، از طریق آیکن در صفحه اصلی سایت اقدام کنید.

پرسش های متداول

به این مطلب امتیاز دهید.
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©