ویرایش محتوا

مشاوره دانشگاه بدون کنکور

مشاوره دانشگاه بدون کنکور

هر ساله داوطلبین زیادی ممکن است به دلیل شرایط خاص خود نتوانند در کنکور سراسری شرکت کنند یا ممکن است عملکرد مطلوبی در کنکور نداشته باشند و رتبه خوبی کسب نکنند. درصد زیادی از این افراد قصد ندارند که یک سال دیگر را صرف کنکور و مطالب مربوط به آن کنند و می خواهند هرچه زودتر وارد دانشگاه شوند. لذا این سوال برایشان پیش می آید که آیا می توانند بدون کنکور و فقط با سوابق تحصیلی به دانشگاه وارد شوند؟ جهت پاسخ به این سوال و مشاوره تحصیل بدون کنکور ما را همراهی کنید.

مشاوره تحصیل بدون کنکور

درصد زیادی از داوطلبان کنکور به دنبال مشاوره دانشگاه بدون کنکور هستند. بیشترین شانس قبولی کنکور امسال برای رشته ریاضی و فیزیک بوده است که حدود 80 درصد می باشد. کمترین شانس قبولی کنکور سراسری نیز متعلق به رشته علوم تجربه بوده است که نزدیک به 32 درصد می باشد. بنابراین بعد از مشخص شدن نتایج نهایی کنکور سراسری، درصد زیادی از داوطلبان به دنبال ورود به دانشگاه بدون کنکور هستند. لازم است که به شما یادآوری کنیم که تحصیل در دانشگاه به اندازه سال های قبل، پر استرس و پر دغدغه نمی باشد. چرا که حدود 80 درصد از ظرفیت اکثر دانشگاه ها به داوطلبان ورود به دانشگاه بدون کنکور اختصاص داده شده است.

برای مشاوره دانشگاه با سوابق تحصیلی همین الان می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و به بهترین شیوه شما را راهنمایی می کنند. این مقدار قابل توجه، داوطلبان را ترغیب می نماید که نسبت به ثبت نام دانشگاه بدون کنکور اقدام کنند. همچنین ورود به دانشگاه با سوابق تحصیلی فرصت بسیار مناسبی برای داوطلبان می باشد که از تحصیلات دانشگاهی بی بهره نمانند. با بررسی دفترچه راهنمای انتخاب رشته متوجه می شویم که حدود ده هزار کد رشته دانشگاه بدون کنکور وجود دارد. این بدین معنا می باشد که در آینده ای نزدیک کنکور به صورت کلی حذف خواهد شد. جهت آشنایی با ثبت نام در دانشگاه بدون کنکور ما را همراهی کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  انتخاب رشته کنکور تجربی در اصفهان

مشاوره دانشگاه با سوابق تحصیلی

مشاوره دانشگاه با سوابق تحصیلی

داوطلبان می توانند با دریافت مشاوره دانشگاه بدون کنکور در دو نوبت مهر و بهمن نسبت به ثبت نام آن اقدام کنند و در رشته دلخواه خود تحصیل کنند. برای پذیرش در این رشته های دانشگاهی، به سوابق تحصیلی نیاز دارید و باید آن ها را ارائه دهید. در ادامه متن شما را با شیوه ثبت نام در رشته های بدون کنکور آشنا خواهیم کرد.

مشاوره دانشگاه بدون کنکور گروه علوم تجربی

داوطلبان رشته تجربی می توانند با دریافت مشاوره بدون کنکور در بسیاری از رشته های دانشگاهی تحصیل کنند. اکثر رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی بدون کنکور می باشند و با ارائه سوابق تحصیلی دانشجویان را پذیرش می کنند. رشته های پرطرفدار علوم تجربی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی و داروسازی که رقابت سختی میان داوطلبان آن ها وجود دارد، جزو رشته های بدون کنکور نمی باشند.

بقیه رشته های علوم تجربی بجز رشته های نام برده شده در بالا جزو رشته های بدون دانشگاه می باشند که عبارت اند از: مهندسی و تولید ژنتیک گیاهی، علوم و مهندسی جنگل، علوم دامی، علوم و مهندسی باغبانی، مهندسی فضای سبز، علوم و مهندسی خاک، زمین شناسی، مهندسی طبیعت، شیمی محض، زیست شناسی جانوری، زیست شناسی گیاهی، مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، گیاه پزشکی، علوم و مهندسی شیلات، زیست شناسی سلولی، کاردانی شیمی آزمایشگاهی، کاردانی بهداشت عمومی، کاردانی بهداشت حرفه ای، زیست شناسی دریا، بهداشت خانواده، کاردانی اتاق عمل، کاردانی هوشبری، کاردانی مامایی، کاردانی تکنسین سلامت دندان، کاردانی تکنولوژی رادیولوژی دهان و فک و صورت و… . این رشته ها در دانشگاه های آزاد، پیام نور، دانشگاه های دولتی، موسسه های غیر انتفاعی و… ارائه می شوند. جهت دریافت مشاوره بدون کنکور و انتخاب بهترین رشته دانشگاهی همین الان با ما تماس بگیرید.

مشاوره دانشگاه بدون کنکور

رشته های بدون کنکور گروه ریاضی و فیزیک

بسیاری از داوطلبان ممکن است پس از دیدن نتایج کنکور ناامید شوند. خوشبختانه دیگر نیازی به نگرانی نیست. داوطلبان می توانند با دریافت مشاوره تحصیل بدون کنکور در رشته دلخواه خود تحصیل کنند. اکثر دانشگاه های کشور ثبت نام دانشجویان ریاضی بدون کنکور را انجام می دهند. رشته های بدون کنکور ریاضی عبارت اند از: مهندسی هوا و فضا، مهندسی مواد و متالوژی، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، ریاضیات و کاربرد ها، کاردانی فنی صنایع، کاردانی فنی عمران، کاردانی فنی معدن، فیزیک، علوم مهندسی، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، کاردانی فنی برق، آمار، فیزیک مهندسی، علوم و مهندسی آب، مهندسی عمران، مهندسی معماری، علوم و مهندسی صنایع غذایی و… .

این مطلب را هم مطالعه کنید :  مشاوره کنکور در اصفهان

رشته های بدون کنکور گروه انسانی

جهت دریافت مشاوره دانشگاه بدون کنکور همین الان می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و شما را به بهترین شیوه راهنمایی می کنند. خوشبختانه در این گروه تقریبا تمام رشته ها در دانشگاه های بدون کنکور ارائه می شوند. دانشگاه های مختلف سراسر کشور از جمله غیرانتفاعی ها، پیام نور ها، دانشگاه های سراسری روزانه و شبانه، دانشگاه های علمی و کاربردی و… پذیرش دانشجویان را بر اساس سوابق تحصیلی انجام می دهند. رشته های انسانی بدون کنکور عبارت اند از: حقوق، فقه شافعی، علوم قرآن و حدیث، زبان و ادبیات ترکی آذری، معارف اسلامی، معارف اسلامی و علوم تربیتی، معارف اسلامی و علوم قرآنی، معارف اسلامی و کلام، معارف اسلامی و تاریخ، معارف اسلامی و اخلاق، تاریخ تمدن ملل اسلامی، ادیان و عرفان، زبان و ادبیات عربی، علوم ورزشی، علم اطلاعات و دانش شناسی، گردشگری، باستان شناسی، جغرافیا، جامعه شناسی، حسابداری، روانشناسی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی و… .

رشته های بدون کنکور زبان و هنر

این دو رشته جزو گروه های آزمایشی شناور می باشند. جهت مشاوره دانشگاه بدون کنکور رشته های زبان و هنر می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. رشته های بدون کنکور هنر و زبان عبارت اند از: زبان و ادبیات انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات اردو، زبان روسی، زبان و ادبیات فرانسه، زبان و ادبیات ارمنی، هنر اسلامی، هنر های صناعی، صنایع دستی، رشته های فرش، مرمت بناهای تاریخی و… .

ورود به دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی

دانشگاه های بدون کنکور

یکی از سوالات متداول افرادی که به دنبال مشاوره دانشگاه بدون کنکور هستند، درباره لیست دانشگاه های بدون کنکور می باشد. سالانه با افزایش سختی های کنکور سراسری، داوطلبان علاقه بیشتری به ورود به دانشگاه های بدون کنکور پیدا می کنند. داوطلبان می توانند بدون استرس کنکور، در رشته های ذکر شده در بالا بر اساس سوابق تحصیلی شروع به تحصیل کنند. اسامی دانشگاه های بدون کنکور عبارت اند از: دانشگاه های علمی و کاربردی، دانشگاه غیر انتفاعی، دانشگاه های پیام نور، دانشگاه های آزاد و دانشگاه های سراسری روزانه و شبانه. جهت آگاهی از کد رشته های آن ها می توانید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را نگاه کنید. جهت اطلاع دقیق از دانشگاه های مختلف ایران می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید :  انتخاب رشته در اصفهان

نحوه ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور

برای ثبت نام در دانشگاه های بدون کنکور می بایست در قدم اول وارد سامانه سنجش آموزش کشور شوید. هنگامی که وارد سامانه شدید، گزینه سراسری را در طرف راست صفحه انتخاب کنید. بعد از آن بر روی عبارت « پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی » کلیک کنید. البته بدانید که باید قبل از شروع به ثبت نام، باید در سمت راست صفحه نسبت به خرید کارت اعتباری اقدام کنید.

بعد از انجام این مراحل روی عبارت « سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی » کلیک کنید. سپس روی گزینه تایید و ادامه کلیک کنید. اطلاعات خواسته شده را در صفحه باز شده به درستی تکمیل کنید. گزینه پیگیری پرداختی را یادداشت کنید و بعد از فعال کردن تیک مربوطه، روی گزینه ادامه روند کلیک کنید. سپس اطلاعات کارت بانکی را به درستی وارد کنید. بعد از انجام این مراحل به صفحه اصلی ثبت نام برگردید و روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده را وارد نمایید و کلید تایید را فشار دهید.

دانشگاه بدون کنکور

ممنون از شما 😊
دسترسی سریع

> مشاوره تحصیلی و کنکور

> مشاوره کودک و نوجوان

> مشاوره خانواده و ازدواج

> مهاجرت تحصیلی

ارتباط با ما

درصورتی که برای مشاوره در تمام زمینه ها ، به دانش چندین ساله ما نیاز داشتید می توانید با  با ما در ارتباط باشید  تا از مزایای مشاوره حضوری مرکز مشاوره بصیرت نوین بهره مند گردید. همچنین می توانید از طریق فرم ارتباط با ما، پیام ها و انتقادات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال نمایید. 

 

تمامی حقوق این سایت متعلق به بصیرت نوین می باشد ©